pladder...

Igår slutade jag jobbet 17 men kom inte därifrån direkt...

å sen skulle jag hem och duscha och göra mig lite fin inför möhippan vi skulle ha för Carro som ska gifta sig. Men problemet var att när jag kom hem hade jag FYRA MINUTER på mig att byta kläder och snygga till mig!

Men jag hann!

Sen for jag och hämtade Ullis och senare till Carro för att hämta upp henne helt ovetandes.

Satt hemma hos Nettan ute i det sköna vädret och grillade och hade jättetrevligt!

Åt massa jordgubbar å tårta och annat mumsigt som INTE ingår i min diet, men ibland får man så snällt unna sig! Jag hade skrivit en låt som vi kollegor tillsammans skulle framföra för Carro. Ullis fick hjälpt mig med några ställen då jag kört fast, men låten blev riktigt bra och uppskattad!!

 

Ikväll har jag funderat mycket...verkligheten har även hunit ikapp mig en bit och jag börjar reflektera över mina handlingar... Personen som har blivit sjuk har gjort att jag lagt allt fokus på det och inte alls på min egen livssituation, på gott och ont.

 

Har känt att kärleken är inte ett stort problem om man jämför problem med problem.

Jag borde vara lycklig över det jag HAR och att jag är FRISK, istället för att klaga över min något stökiga kärlekssituation!

Så de är först idag som jag börjat tänka på de som hänt det senaste..

Det som kändes fel innan kändes rätt nu och nu funderar jag på om jag står fast vid att mina bravader var ett bra beslut.

 

 

Jag vill leva för dagen och göra det som faller mig in.

Varför stöta bort det man är nyfiken på och sen gå och grunna på hur kunde de blivit om jag hade  sagt si eller gjort så. Livet är för kort för att försummas.

Något man förstått nu när man fått stanna upp och se hur man har det egentligen jämfört med andra som har de så mycket värre.

 

I Lördag var jag hos Petter på fest och det var verkligen lyckat!

Trevliga människor och gott vin å en drink eller två :-)

Var först hemma hos honom sen var vi på Magnus & Magnus, ett trevligt ställe.

Hade aldrig varit där innan.

 

Fick lite sällskap här i  ett dygn och fick lära mig något nytt.

Kesella med funlight i??!!

Ööhh låter det gott? Inte i mina öron, men det VAR DET!

Undrar om det kanske finns kesella som är laktosfri..de va riktigt gott även om jag var helt säker på att det skulle smaka skit!

 

Våga erkänna när man ha fel, säger jag bara!! Å japp, de gör jag mer än gärna!

Så de så!


Att vara ensam är jag inge bra på, å speciellt inte när hunden var borta i natt.. när jag vaknade upp  hade jag mina armar omslutna mitt gossedjur som är ett lejon, vid namn ”Johan” . Så, ja, jag är beroende av närhet.

Akhela ligger alltid annars tätt intill min sida på natten, men inte inatt.

Kanske var det därför min sömn typ uteblev och jag har gäspat och kännt mig som en huggorm idag på jobbet?!

 

Efter jobbet var jag ute med Akhela och när jag gick och tölade med Moa i telefon kom en lös hund framspringandes....Jag la på direkt och kopplade in Akhela som började ge ifrån sig lite morrningar. Hon blev osäker och ville inte alls att den stora hunde skulle komma närmre och jag höll med Akhela. Hade innan jag åkt hem läst i aftonbladet om två amstaffar som attackerat flera personer som var lösa och att polisen avlossat 20 skott innan de fick dödat hundarna.

Nu var detta ingen amstaff vi mötte men hunden var stor.

Men den visade ingen aggressiv sida, bara en nyfiken.

Å tur var väl det...men det var lite otäckt för han kom så nära...mindre än en meter ifrån oss.

Tycker dock inte att de framgår på bilden hur vacker hunden faktiskt var!

 

 

Det kom en man gåendes sakta men säkert mot oss och han bara log.

Jag tog ett djupt andetag för att spy ut så mycket galla på mannen, för att han gick med okopplad hund, men så hann han börja prata innan jag fick ur mig ett pip.

Och stökigt värre blev det när han va så lugn och trevlig.

Han satte sig ner och började klappa Akhela och berömma hennes vackra utseende.

 

 

Snabb som jag ÄR med min mobilkamera hann jag dokumentera den vackra hunden.

Jag visste inte vad jag skulle säga, min irritation var borta lika fort som den uppstod.

Hunden va så vacker och ägaren så trevlig så vi stod och pratade en stund. Hunden var en blandning av fyra olika raser.. dobermann, bordercollie, labrador och golden retriever. Akhela och den lösa hunden fick hälsa och då blev Akhela mer trivsam i situationen och ville leka, men de blev inge med det!

 

 

Underbart är det med mina vänner som oftast får mig att skratt och även glömma det jobbiga för en stund eller två.

Idag fick jag veta att klantigheten själv, Christine, igår hade pillat med en kniv i ett eluttag så hon fick sig en stöt. Att jag inte dog av skratt när hon berättade hur ont det gjorde! Haha

Tokigt värre får man lov att säga!

 

Ikväll ska jag hem till henne och kolla in hennes nytapetserade sovrum!!

Jag som lovade hjälpa henne med det, har inte hjälpt henne ett skit med tapetseringen. Det har inte blivit så bara...men är övertygad att M är minst lika duktig på att fixa sånt som jag så de ska bli spännande att se hur det blev!

 

Och eftersom jag skrev blogginlägget innan ikväll så har jag nu varit där och kikat så här kommer lite bilder!!

 

Fondväggen i sovrummet!

 

Köket ser nu ut såhär

  Hon saknar en rulle kakelplast så alla kakelplattor har inte täckts med vit plast än...

 

Här bakom stoppade hon in kniven då hon fick en stöt!

Smart?? öhh nej!

 

Senare åkte jag till Mr Molgan och spanade in hans lägenhet.

Där var det hett!!!

Är glad att jag kan ställa upp fönster och ballkongdörr så de blir tvärdrag här.

Så en fläkt i hans lägenhet? Ja de är nödvändigt, såvida man inte vill bli kokt!

 

Nu ska jag lägga mig och läsa masssa bloggar som jag inte läst på ett tag!!

 

Trevlig läsning, tack ska jag ha!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0