God morning!





Nu är jag pigg och vaken!!!
Gud sicken underbart härlig slapparkväll jag fick igår.
Kallekalle kom ner och vi åt pizza och drack vin samt kollade på Bad Boys.

Provade en ny pizzeria å jäklar sicka goda pizzor de gjorde där.
Stora och tunna med massa gojjs på!
De gillar vi!!
Efter filmen satt vi bara å drack vin och tjötade massa.
Ända tills ögonen gick i kors av trötthet.
Solen skiner som bara den ute, men eftersom både kallekalle och Akhela sover som stockar, så väntar jag med att ta mig ut i solen!

En snarkandes Akhela nu på morgonen i sängen!




När jag kom hem från jobbet igår, gick jag först på promenad sedan släppte jag in Akhela i rasthagen där vi kastade pinne.
Hon springer ju som en TOKA och sladdar omkring.
Först så sprang hon efter pinnen i 10000km/h och istället för att bromsa där pinnen hamnade, tog hon sikte på en
stålpapperskorg stod och bromsade sig själv med att sladda rakt in i den. Av den smällen fick hon ett rivsår på låret.
Inge större alls, bara en röd skråma typ. Sen Efter ett tag såg jag att hon började bli röd om magen och ena benet.
FUCK, tänkte jag och suckade. Då va de ännu en klo eller något som rykt.
Men de var det inte, de va den där svarta plojjen som finns på enbart frambena som en tumme... eller nåt...den hade skrapats av.  Härligt! Det var bara att knalla hemåt. Mötte ett äldre par som glodde som om de höll på att tappa ögonen.
Så jag sa till dom att: , Ja hon har skadat sig när vi var ut och kastade pinne.  De fattade å blev lugna. De trodde inte jag sett att Akhela blödde.
När vi kom in så blev det blodstoppande bomull på och sedan bandage.
Inte för att hunden led ett skit, hon haltade inte ens, men de är så bökigt att ha blod i lägenheten så därav bandaget.
Men efter en timma kunde jag ta av det och nu håller det på att läka så fint så.


Ikväll får jag finbesök från Karlstad hit. :-) Min underbara vän som jag typ umgicks med VARJE DAG, när jag bodde i karlstad, e det som kommer ner! Så visst fan ska de bli askul att träffa den "gamle och vise"!!


Ha en fantastiskt bra dag!!!
Det ska jag har i alla fall!!!


kram på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0