Fotografering i gamla SVT-huset!



Godkväll!
Efter jobbet idag kom Petter hem till mig och vi käkade glass med björnbär och drack kaffe!
Mumsigt värre, de får man aldrig nog av!
Satt i myskläder och va rätt sleten efter dagen på jobbet, men så kom vi på att vi skulle dra till " synvillan", alltså gamla SVT-huset som ligger i Örgryte, och fotografera.
Så jag hoppade in i duschen och sen sminkade jag mig, sen drog vi!


Det var många sönderkrossade fönster där å massa bröte men ascoola miljöer ändå!
Fotade som fasen men rätt som det var, vart det jäkligt mörkt där inne i huset för där finns ju inga lampor och tiden sprang iväg så de kom inte in så mycket ljus. Så hörde vi röster.
Båda frös till is, sen stod vi blixtstilla för att inte göra några ljud ifrån oss, när någon gick omkring där inne och ropade på någon.
Jag blev asskrajj, tänkte att de va någon lodis... sen hörde vi rutor krossas och några var uppe på taket.
Ja de fanns folk där men vi såg ingen....läääääääääääskigt värre!!!
Tänk om en sånhär snubbe hade dykt upp, jag hade dött!!! Kanske inte så troligt att en sån hade dykt upp men ändå...




 Men vi fortsatte att fota trots allt!

Allt detta gjorde att jag vid flera tillfällen under fotograferingen kom av mig och inte kunde koncentrera mig.
Sen när vi beslöt oss för att sista bilden var tagen för kvällen, så kom två män gåendes emot oss när vi höll på att plocka ner stativen. De kom närmre och jag tänkte att, nu snor de Petters Kamera plus övrig utrustning som vi hade med oss, sen kommer vi få smäll, men ICKE. Som tur var, var det bara två killar som gick omkring och granskade miljön i huset, och frågade även om man fick vara där. Petter hade ju lite koll så han förklarade att det är larmat på vissa ställen å så, men man kan vistas på endel ställen.

När vi kom där ifrån kunde jag skratta åt min rädsla som tidigare krupit under mitt skinn, men just när den var där, ville man allt utom att skratta!

Kollade igenom bilderna hemma hos honom och fixade lite med dom. Det var en del bilder som blev RIKTIGT bra!
Han är duktig får man säga!

Nu är jag hemma och är ganska uppe i varv pga kvällens skräckinslag av röster och oljud inne i det gamla förfallna och läskiga Svt-huset.

I morgon ska jag ha mitt FÖRSTA utvecklingssamtal. Är inte nervös för fem öre, det ska bli kul!!


Nä mina vänner, nu är det hög tid att sova, börjar 6.30.

God natt på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0