Ena dagen är de toppen, andra dagen botten.

Igår var det en jobbig dag som ni kanske förstår?!
Mitt liv är som en berg-och-dal-bana!
Ena dagen är allt toppen, andra dagen, botten.
Sorry till er som ringde men inte fick svar.
Orkade inte. Ville inte prata i telefon alls.

Åkte till min underbara vän som tog emot mig med en stor öppen famn.
Fick både tröst och blev bjuden på en smarrig sen middag!
Lax å couscous.. De va mumma de!



När jag kom hem sent, var jag så trött så då rann tårarna för det.
Men inte fan kunde jag somna trots att jag var så trött.
Låg och tänkte och även om jag tjuvstartade drömma innan jag somnat, så fungerade inte det.
Så sömnen blev inte jättelyckad i natt om man säger så.

Vaknade inte såå tidigt i morse, tog en rask promenand med Akhela.
Sen blev jag sittandes i soffan och å flög iväg in i tankarnas värld.
Tappade helt och hållet tidsuppfattningen och när en unge tjöt i trappuppgången kom jag på mig själv.
Då blev det nästan bråttom till jobbet.
Hann inte sminka mig eller nåt.
Det blev till att slänga upp håret i en toffs sen på med kläder sen dra.

Det har varit en bra dag på jobbet, men har varit trött.
Somnade som en stock efter lunchen med de små barnen, och sov nästan i en timma.
Det gjorde susen det!

Ikväll när jag kom hem kände jag att jag var väldigt sugen på pannkakor med glass och hallonsylt.
Men töligt värre är det ju att steka bara till sig själv så jag frågade om inte Petter ville ha.

Givetvis ville han de. Så jag for och handlade ingredienser, sen åkte jag hem till honom och stekte pannkakor.
Kan ni tänka gott folk, att han aldrig stekt pannkakor?! hehe
Men de har jag! Svingade var enda pannkaka i luften utan att tappa en enda.



P, som e Petter


Och N, som e NOOOORA

Åt tills min mage pekade rakt ut! Det var så gott!!
Kom på att det inte var mer än rätt att jag fick käka pannkakor idag, med tanke på att jag käkat ärtsoppa på jobbet idag!

Sov så gott allesammans!!!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0