Onsdag

Idag började jag klockan 06.30. Har två barn som kommer då, och sen kommer  det inte några andra förrän vid sju och framåt. Men töligt värre kom inte dom ungarna som skulle kommit 06.30.
Asså jag fattar inte vad problemet är?!! Man ringer väl och säger om man inte kommer?
Och speciellt om vi öppnar den tiden ENDAST för deras skull!!
jag undrar just föräldrarna kommer och går som de vill på sin arbetsplats oxå...
tröttsamt som fan är det!

Satt i alla fall och drack kaffe med min kollega fram tills sju då de övriga barnen började droppa in.

Dagen har varit knepig vädermässigt, det spöregnade i morse. Sen innan lunch sprack det upp så de va linneväder, sen började de blåsa lite men solen skiner fortfarande!

I dag hade jag mitt FÖRSTA UTVECKLINGSSAMTAL!!!
Det gick såååå himla bra och det var så avslappnat och gött.
Den mamman jag satt och pratade med, det var även hennes första utvecklingssamtal, det var rätt skönt, så de inte kan jämföra hur de gått till annars.
Kände att jag fick sagt de jag ville, och hon berättade mycket bra saker som är viktigt att veta för mig, som har hand om hennes dotter.
Sen blev jag mallig, för jag fick massor med beröm!
Kändes kul att hon berättade med konkreta exempel på saker som hon gillade så starkt med mig.
Tillexempel att jag är alltid pigg och glad och kommer fram när hon kommer och lämnar eller hämtar sitt barn, då jag alltid stämmer av läget och vi utbyter lite info om dagen som varit, vilket uppskattades stort!
Det värmde i hjärtat !

Nu har jag nyss kommit hem och in från en promenad med Akhela.
Är trött som fan och ska faktiskt försöka sova en liten stund.
Var vaken för länge igår!
Somnade inte efter att jag bloggat utan låg å tänkte läääääääääääänge på mycket, men mest på kärleken.

Har  nästan glömt bort att jag fyller år på måndag.
Känner inte för något speciellt firande i år.
Vill bara chilla och vara i trevligt sällskap å ta de lugnt.
Ska käka glass med barnen på dagis, det är det enda som jag planerat!


nu blir det till att sova en stund!
Skönt att man är ledig i morgon !!! jippie!

ha de gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0