En solig måndag!




Idag ringde klockan 05.20
Eftersom inte Patrik fick åkt hem igår så fick han bokat om biljetten och fick istället åka med ett tåg som gick 7 från Centralen i morse.

Min sovmorgon blev det inget med, var uppe med tuppen och fixade till mig sen for vi in till stan vid 06.30.
När jag kom hem tog jag en långpromenad med Akhela och hon fick även kuta runt ett par varv i rasthagen.
Sen gick vi hem och la oss en stund, innan det var dax för mig att åka till jobbet.
Varje måndag går vi på utflykt, men efter som vi är 21 barn, på 3 personal och har 4 små ungar som inte orkar gå så långt, så får alltid en av oss stanna hemma och leka med de minsta.
Det var jag som fick vara hemma idag. Och eftersom vi hade en prao-elev idag så fick han gå med mig, så vi gick till en närliggande lekplats där barnen fick leka och fika.
Det är stort för dom att få komma utanför grindarna!
Imorse regnade det och sen vart det mulet, men precis när vi skulle gå till lekplatsen sprack det upp och blev strålande sol! Helt underbart! Gick i bara t-chirt, hur gött som helst!

Sen under dagen har vi varit ute typ hela dagen. Har suttit i solen och mått gott!!
När jag kom hem var jag ute på ännu en härlig promenad och Akhela hälsade på en jättesöt lite vovve.
Har ingen aning om vad det var för ras, men den var löjligt liten.
Hon hade kunnat krossa den med en tass-smäll...men det gjorde hon inte.
Hon nosade så försiktigt sååå på den lilla krabaten som hette Zack.
Killen som hade den var en trevlig man i 30 års åldern, men ett stort problem med honom fanns det.
Han höll på att tjöta hål i huvudet på mig!
Jag sa hejdå och tänkte gå vidare ca 300000ggr, men han bara fortsatte prata och ställa frågor.
hahaha men men han va ju i alla fall trevlig!
Det dummaste han sa, va att de skulle vara kul för Zack om han fick leka med Akhela inne i rasthagen.
Men jag tyckte INTE att de var en bra idee med tanke på att Akhela är lite klumpig och vårdslös när hon leker där.
Så de blev inge me det!

Nu sitter jag och äter glass med frysta björnbär på!
Hur gott som helst!
Och så kollar jag på filmen som går på kanal 9 nu.




Nu ska jag titta vidare på filmen...
och käka min glass!

ha de fint!
pösshajj!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0