Ja é ingen basskovv!


Jag 5 år! (på förskolan)

Började 8.00 i morse och jag var trött må jag säga..det blev inte så många timmars sömn i natt.
Jag KUNDE INTE SOVA! Låg och tänkte på så mycket. Kollade på klockan flera gånger å bara såg hur antalet sovtimmar minskade....

När vi satt och åt frukost i morse kom en fråga eller ett konstaterande från ingenstans av en 5årig kille : -Noojaa, atte visst äj de dumt att stå bakom en älg om nån ska skjuta den, föj då kanske älgen flyttaj på sig så blij man ju skjuten..ellejhuj?!

Smart tänkt!, Svarade jag!



Man skulle vilja gå in i deras hjärnor ibland och försöka förstå hur de tänker, vad de tänker och även hur de uppfattar sin omgivning! Det flyger ofta ut frågor som de suttit och klurat på i sin lilla bubbla...å man blir ofta ställd över "hur kom han å tänka på det när vi sitter och pratar om nåt helt annat" men de e klart att de inte lyssnar på allt vi sitter och pratar om utan försvinner bort i sina egna tankar.

Efter frukosten satt jag i soffan med en liten krabat i knät och grejjade då Lottisen kom in och gick med bestämda steg rakt fram till mig och gav mig världens goaste kram, för de jag skrev här på bloggen igår!
Du är så go Lottisen!! Tack för kramen!!!♥

Dagen på jobbet har varit stökig.. vi gick aldrig ut på förmiddagen då det spöregnade. Vi hoppades på bättre väder efter lunch men då lekte de så bra så vi ville inte avbryta deras lek. Men senare fick vi skit för det...alla barnen va helt galna...ljudnivån var på topp och de va spring och gråt hela´tin.

På rasten satt jag i personalrummet med några av mina kollegor och samtalsämnet som var hett där idag var sexleksaker och hur flator har sex! Haha

Jag tog även ett snack med Frida och ifrågasatte hur i helvet hon tänkte när hon kommenterade här på bloggen att hon skrattar ÅT MIG! haha
Men eftersom hon är söt som socker så förlät jag henne ;-)


Vi har en liten kille på min avdelning (född -07) som ofta och gärna säger: Nooolaa basskovv!
Borde jag anmäla honom för rasistiska påhopp på arbetsplatsen? haha Kallar han mig det bara för att jag är brun? Eller tycker han kanske att jag stinker skit? ;-)

Jag kan ju inte låta bli att skratta och om ni hade sett och kännt denna underbara lille grabb så förstår ni att man kan inte bli arg på honom!
Men jag brukar skojj-skälla på honom när han säger så å han tycker de är så jävla roligt. Jag med för den delen haha!
En annan gång sa han till sin mamma när hon kom och hämtade honom: -Noolaa bajja massa böjja
Som tur var jag brevid och sa - va? å skrattade högt tillsammans med mamman!
Sen sa ja; men jag har ju inte bajsat i blöjan utan de va ju du som hade bajsat i DIN blöjja och de va mycket!!!
Han: okej!
Hahaha sååå skön unge!

Han brukar även fårga: -Noolaa va gö du? Oavsett om det är jag, Ullis eller Caroline som han frågar...alla tre går under namnet Noolaa i just den frågan haha!


Han snackar som IOR i nallepuh.. när han tappar tex mackan ner på golvet...så säger långsamt: Åhneej! Å standard ordet är OKEJ.

Underbara ungar har vi må jag säga!! Alla är de unika och har sina små egenheter som gör dem underbara!

Många namn har man på jobbe av barnen: Fröken, fjöken, Noja, Noa, Nålla, Noolaa, Nora, Nonna... de är väl de vanligaste. Vad jag har för smeknamn av personalen det är en jäkla blandad kompott! Några av dem är:  Denn lilla bruna, Nora, Miffo, Doris, Kerstin, ÖÖHH, Nora-utan-H, Nora, Greta mfl.. kärt barn har många namn, brukar man ju säga ;-)

När jag kommit hem idag och slängt mig på soffa satt jag på min Spotify (ett program där man lyssnar på musik online) men fattade inte varför de spelades musik i 10 sek sen la det av..då jag fick trycka igång det igen å så höll jag på en stund tills jag kom på att ja va ju inloggad på jobbet oxå...skrev till Ullis och frågade om hon hade igång det och då sa hon att de bara la av hela tiden! haha vi slog ut varandra när musiken dog, men snäll som ja är så lät jag henne ha den på...satte på annan musik som jag hade på datorn här hemma tills hon skulle lämna avdelningen!

I morgon är det vinlotteri ;-) jag har fan inte vunnit en flaska någon gång, medan Ullis vunnit storvinsten på 7 flaskor flera gånger! Så jag tycker att det är min tur att vinna i morgon! I alla fall en flaska!!!

I morgon slutar jag tidigt och det ska bli så himla gött! Ska åka till gymet och träna!
Har inte varit där på evigheter jue! Längtar dit !
Sen i helgen har jag INGA planer...mer än att göra som förra helgen...göra det som faller mig in och stress ska inte existera! Det var verkligen en kanonhelg förra helgen på alla sätt och vis!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Pusshajj



Kommentarer
Postat av: fräda

du kan vara söt som socker! trots att du vart lite irriterad idag :)



(är ensam ikväll.. jonis valde att käka middag o dricka öl med sina arbetskamrater istället.... schysst... så ring ring om trekanten blir av!)

2009-11-20 @ 17:14:21
Postat av: Nora utan H

Fräda; Ja jag va faktiskt irriterad, bitter å down ett tag där..å de följde med mig hem..men nu har jag sovit bort det!

Klart vi "kör på" även om Molle svek oss ikväll?!;-)

En två kant är bättre än ingen kant alls!

Ses snart!

2009-11-20 @ 18:35:24
URL: http://noraeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0