En helg full med MYS!!! <3

I fredags efter jobbet åkte jag hem och grejjade lite, senare for jag ut till IKEA och hämtade Simon. Vi åkte och handlade sen for vi hem och lagade den fantastiskt goda maträtten pannkakor med glass och bär! Smarrigt värre var det! Det blev även ett buggmaraton i mitt vardagsrum haha shit va roligt det var, det är ju inte VARJE fredagskväll jag buggar hemma! Men de kanske jag ska börja göra?! Det var i alla fall som sagt fantastiskt roligt och jag tycker att jag var rätt duktig faktiskt! Det va ju inte den där vanliga som han kallade det.."firmafestbuggandet" vi utövade utan lite mer bugg med stil?..

På Lördagsmorgon körde ja honom till jobbet sen åkte jag hem och tog en go promenad med Akhela i regnet..de va rätt mysigt! Slängde mig sedan på soffan och kollade på en film som va rätt bra..  


Ta ett djupt andetag och häng med i "Pineapple Express", den senaste hysteriska succén från Judd Apatow, regissör och manusförfattare till "På smällen". En haschrökande dagdrivare (Seth Rogen) blir det enda vittnet till ett mord som begås av en knarkkung (Gary Cole) och en korrumperad polis (Rosie Perez). Med ett pris på sitt huvud, tvingas han nu fly för livet och drar sin förvirrade langare (James Franco) och hans leverantör (Danny McBride) med sig på ett galet och rykande äventyr. Källa

Filmen va helt okej så den fick 7 stjärnor av 10 möjliga!

Men blev snart rastlös, skulle träffat Frugan som låg sjuk hemma men tog istället tag i mitt badrum så jag for ut till IKEA ännu en gång och köpte lite inredning. Köpte en hylla,spegel, handdukar, små förvarings korgar, en matta, handdukshängare mm och i fyndhörnan hittade jag de skostället som jag velat köpa men aldrig fått tummen ur.. de va för grundt borrade hål i men tänkte att de är ju lätt fixat så istället för att betala fullpris 349:- så köpte ja de för 175:- bra va?! Så ja skickade med de hem till pappa så fixar han de lätt som en plätt!
Sen när jag kom hem började jag montera å sen ställde ja de på rätt plats!

Lillsörran hörde av sig och hon och hennes kille kom hit på kvällen och vi lagade mat tillsammans!
När de kom ville jag bjuda på en välkomstdrink...den blev jättegod men väldigt stark haha...den innehöll

och ett par frysta björnbär ;-) haha..man tager vad man haver!
Hade inte så mycket gott hemma...om ja ska va ärlig så är mitt kylskåp oftast tomt ... jävligt tomt! Å om de ligger mat i det så är det sällan jag som handlat dit den..så då är de nån annans mat som bara ligger där och blir dålig! haha

Men hade två fina fläskfilér i frysen som jag kände kunde va kul å göra något med... så jag marinerade dom. Sen hade Ida och johan köpt med sig grönsaker och potatis... Gjorde klyftpotatis till å en sallad å en STARK sås! Maten blev jättegod! jag är ju en jäkel på att laga fin mat men gör de ju typ aldrig längre! Det är så grymt tråkigt att laga mat till sig själv så då blir de i stället att man inte äter mer än på jobbet.
Men tror de kan bli ändring på det där när jag köpt mig en ny spis!

Vi hade jättetrevligt! Så soft och mysigt!
Ni är underbara!! ♥

När jag vaknade i morse mådde jag inte så bra så jag inledde morgonen med att spy'!
Fan jag tål inte rosévin..va inte bakis men mår illa dagen efter så jag gick och spydde sen va de bra!
Vet inte om de är blandningen med rödvin som gör att jag blir dålig eller om de bara är så att jag inte tål rosévin... skumt..
Frugan ringde och va utanför...så hon kom in å tittade på mitt fina badrum sen gick vi till hemköp och då kom mamma och pappa precis så nu har de fått hälsa på Frugan oxå hehe... Du får Krya på dig nu skruttan så vi kan dra och träna snart!!

Kungen och Drottningen kom på besök då ja för att hjälpa mig att montera upp min nya spegel plus en handdukshängare som jag oxå handlade på IKEA i lördags. Hade inga borr för att borra i kakel..å sen så är jag inte såå bra på att mäta så exakt så de blir rakt som min pappa är...han är noggran och grym på sånt där så TACK ÄLSKADE LILLA PAPPSEN FÖR HJÄLPEN!!!

Så nu ser mitt badrum ut såhär!





Blev jättenöjd!!! Så nu är badrummet snart klart...ska fixa duschdraperi oxå...de har kommit klagomål av en person som inte kan behärska att duscha i badkaret utan duschar över hela badrummet...så vi får väl göra en liten ansträngning där för att lösa detta dilemma!
Ska även köpa krokar så jag kan hänga upp några handdukar å så oxå..sen vet jag inte om jag ska ha ett badrumsskåp till... får ha de så här nu ett tag och känna efter om de ska inhandlas eller om det är bra som det är.

När vi monterat klart allt så for jag och mamma och köpte kinamat...sen åt vi tillsammans alla tre här hemma och hade de så trevligt såå!! Älskar er Kungen & Drottningen!

Sen träffade jag mitt ex en snabbis oxå å sa hej...de va kul å se han!
Fatta va sköjj de är snacka om det som "en gång var..." idag frågade jag honom: - va fan tänkte du när du kom hem till lägenheten och jag hade stuckit med alla mina saker vilket både va inredning och kläder å massa annat..

Han sa att han blev jävligt paff! haha vem hade inte blivit de iof om man kommer hem till ett "halvt hem"?! Jag kan inte låta bli att skratta för mig själv nu när jag sitter och skriver om det, (de va ju för 6 årsedan detta hände) ... förstå att komma hem där... inga gardiner i fönstren, ingen micro å alla saker bara är totalt borta... utan att jag sagt ett ord! haha de va tider de, men passar de inte så, ja då tänker jag ju inte va kvar!

Jag har nog inte något ex som jag är osams med eller som jag inte har nån kontakt med...asså man va ju ihop för att de va en vettig människa, sen att man kanske inte va gjorda för varandra som par de är en annan femma! En del skulle ju aldrig hålla kontakten med sina ex inte heller är de kanske så uppskattat av efterträdaren men vänner som vänner... så resonerar jag! Man ses ju bara som vänner för att man vet att man inte är gjorda för varandra som par! Å vänner kan man aldrig få för många av!
Vet att det finns mycket delade meningar i detta samtalsämne men jag gör på mitt sätt, ni gör på ert sätt! Jag bryr mig om alla mina vänner och ställer alltid upp om jag kan och känner att det är nödvändigt!
Nån hade behov av att låna min dator idag, å DEN ÄR PRIVAT om något för där har jag hela mitt liv å den skulle jag faktiskt inte låna ut till vem som helst, men som sagt, jag hade kunnat lösa ett problem men nu löste det sig ändå så de blev inte så, men ja va beredd på att låna ut den tveklöst till den personen.

Nu har jag söndagsmys med Akhela, jag dricker glögg och hon tittar på haha låter väl trevligt??!
Givetvis är de BLOSSA glögg, någon annan funkar INTE för mig!!

Jag skulle vilja sammanfatta denna  helg med ett ord eller kanske två... MYS-HELG!
Helgen har varit fylld med mys på olika sätt... å jag älskar MYS!!! Det ska vara kravlöst, avslappnat och stress ska inte existera!


Tack alla ni som förgyllt min underbara helg!
Ni är speciella för mig på ett eller annat sätt!
Tack och hej LEVERPASTEJJJJJ








Kommentarer
Postat av: Elinor

härligt med myshelg! jag gillar verkligen spegeln och hyllan bredvid.

2009-11-16 @ 10:41:18
URL: http://www.metrobloggen.se/enkristensresa
Postat av: Mikaela

Ja boken är jättebra! varsegod för tipset;)

2009-11-17 @ 12:27:17
URL: http://mikaelac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0