Totalt flippad!





Igår var jag helt urflippad på jobbet!
Jag va så flummig och glad och de som jag kanske annars hade sett som irritationsmoment såg jag istället som "jaja de blir nog bra!"

Dagen inleddes med en annorlunda frukost på jobbet må jag säga!
Gick ut i köket för att hämta en laktosfri yoghurt till mig...
Och just den dagen gjorde jag frullen lite mer matig med att avancera...skivade även lite banan i oxå, mumma tänkte jag!
Käkade min yoghurt som smakade lite annorlunda men inte såpass annorlunda så jag reagerade nåt större... När jag ätit klart och ställer ifrån mig tallriken och ska ställa in yoghurten i kylen råkar jag se bäst-före-datumet på paketet...Erhm...
Då fick jag konstaterat att den annorlunda smaken hade en orsak till sin smak!
Yoghurt-helvetet hade gått ut för 3 veckorsedan! MUMS!!!
Jag blev genast MYCKET illamående...men egentligen inte av dess påverkan i min mage utan av VETSKAPEN att jag just käkat 3 veckors förgammal yoghurt!
Psykiskt illamående, satte jag som diagnos på mitt mående.

Efter frullen skulle vi alla ut i skogen!
Varje måndag går vi ut i skogen med barnen på Mulle./ Knytte..jag var redan på morgonkvisten mycket sugen på att knalla ut med alla barn...andra gånger brukar de alltid ta emot innan man väl kommit iväg innan det släpper och man känner att de faktiskt är gött att komma ut i skogen trots att vädret inte alltid är regnfritt.

På väg till skogen hade jag en 4åring i var hand å jag gick och sjung "åh en slank hon dit, åh en slank hon dit åh en slank hon ner i diket" så välte jag ner dem mot diket på skojj...barnen skrattade så de höll på att gå av. Väl framme i skogen blev det fotogragfering på mina kollegor...jag och min kamera ...jag vet!!! Det är inte alltid så uppskattat ...är de nån gång uppskattat när det helt plötsligt blixtrar till i någons face?? Nä kanske inte hahha

Var i skogen med Emma, Frida och H...

Här har ni Emma...
en mycket seriös kvinna framför kameran må jag säga!
........NOT!



Emma...

hu??

Emma...

Ah..kamera dax, då ska man ju lee ;-)

 

Emma..

Nu så fick vi med ett mer naturligt leende!

 

FRÖKEN NORA I EGEN HÖG PERSON!

Även jag är en mycket seriös person inför kameran som ni vet...

Snyggare fröken får man ju leta efter om man säger så!

 

Sen har vi Frida som ler varje gång hon ser mig..
eller skrattar hon kanske ÅT MIG?...
vet inte om det är positivt eller negativt...?! ;-)

 

Frida..

Har oftast ett leende på läpparna ;-)


Frida...

Har full koll på barnen i skogen...eller?

Frida...

Käck tjej!





Barnen kallade mig "Tok-Nora" massor av gånger under dagen när jag sa konstiga dumma saker så de höll på att kissa ner sig av skratt. Jag flabbade för det mesta under dagen och var allmänt på topp!
Gick och sjung och mådde fint fint å kände att "fan va bra jag har det!"

När barnen lekt ett tag i skogen och även hunnit fika..samlades de alla runt om mig och i ringen låg jag bland löven i Fridas knä och började läsa en bok...Kråke i skogen...

Frida å jag...

Hon fick antagligen platta ben efter att jag suttit i hennes knä ett bra tag!



läste den på dalsmål..barnen tyckte det var roligt men roligast av alla tyckte nog mina kollegor att de var! De nästan störde min läsning med sina skratt ;-)

I boken nämndes det bland annat "en myrstack", jag ropade ut:
"STOP JAG MÅSTE FRÅGA ER EN SAK!!!
Hur många av er barn har sett en myrstack i skogen?
"

De va fan inte många! Det är ju skrämmande!! av 25 ungar va de typ hälften... skojjade de med mig eller? Folk har kanske inte tid att dra med familjen ut i skogen?? ja vet inte...

Sist men inte minst kollade vi på våran "miljöplanka"

Jag & Emma & miljöplankan

På den spikade vi för ett par veckorsedan på:

*Ett bananskal

* Ett smörpaket

*En begagnad coca cola lightburk

* Hushållspapper

 

Och varje måndag tar vi fram plankan som vi har gömt på ett ställe i skogen, och tittar efter vad som hänt med de uppspikade sakerna på plankan.

Mulle/Knytte handlar mycket om att utforska skogen samt lära barnen hur det fungerar i naturen. Vilka regler som gäller och hur vi kan hjälpas åt att bevara den så bra som möjligt med att tex inte kasta skräp i naturen.

H som var med som vikarie ut i skogen sa att jag va den roligaste läraren han mött! Det va ju skojjsigt att höra! Åh mitt glada och flummiga humör följde även med tillbaka hem till dagiset!

När jag hade rast efter lunchen fortsatte fotogrageringarna med min kamera..haha alla plågas när jag kommer med den!

Mitt offer blev bland annat frida i personalrummet...är hon inte söt som socker?!

De flesta bilder jag tar på mina kollegor på jobbet ser ut såhär!

 

Kul? Öhh NÄÄÄÄ!

Man ser inte ens vem det är ju, såvida man inte känner personen då vill säga!

Eller så får man en bild på ett bakhuvud..de har blivit snabba på att vända bort sina snygga face innan det hinner blixtra te!

Jaja nåväl...idag har det varit en mindre flummig dag, men humöret har ändå varit där de ska!

Bara så ni vet, så har jag världens skönaste kollegor och jag älskar mitt arbete!
Jag är evigt tacksam för att jag tackade ja till jobbet där!
Tror min arbetsplats är unik, vad det gäller god sammanhållning och
den sköna stämning, visst det stinker sjuk humor i hela huset,
men ack så mycket kärlek det finns där oxå!!

 

 


Kommentarer
Postat av: freda

jag skrattar ÅT dig norah, ÅT dig.....

men det är okej. (:

2009-11-18 @ 12:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0