Träääliiit väder!


Höstbild...Foto: H.M

Hösten är underbar när de är fint väder, men när de bara är grått och regnigt och man måste vara ute är de inge vidare! Annat vore de om man hade kunnat sitta inne hela dagen och mysa!
Men ICKE!

Idag va jag sen, jobbar då mellan 9.30-18.30...eftersom en avdelning var stängd idag pga planering med den nya chefen placerades de barnen ut på de resterande avdelningarna så vi hade många barn idag. Hela dagen har det regnat och varit käss väder å det var inge mysigt alls att stå ute i 2 timmar på gården med alla barn. En del brydde sig inte alls om regnet andra var missnöjda hela den tid vi var ute.

Men jag måste ju säga att frisk luft är viktigt så oavsett väder bör man ju vara ute varje dag, så de e bara att bita ihop, sen behöver de ju inte vara i 2 timmar om det är så dåligt väder!

Efter lunchen masserade jag min kollega ett bra tag, sen va de pay back time. Jag blev helt väck av massagen och kliet i nacken...jag höll på att somna. Jag är sällan är avslappnad och helt still för är de inte benet jag darrar med så gungar jag på stolen eller viftar på foten, men när jag blir kliad i nacken eller får massage så blir jag totalt lam. Det är gött om man vet att man får somna efteråt när det är klart, men när man vet att rasten snart är slut och man ska få tillbaka energin å de är omöjligt så är det drygt.
De va inte bara de att jag kände mig helt väck, de märkte även andra på jobbet.. haha
Å så vet man om att man ska vara kvar till halv sju oxå, den är inge vidare när klockan då bara va två!

Men arbetspasset knallade på och jag fixade bland annat en låååååååång spelningslista på spotify med massa barnmusik! Så gött å ha på musik på jobbet som barnen gillar å kan sjunga till oxå...jag trivs ju som bäst när de är musik runt om mig!

Ikväll va de menat att jag skulle stänga själv men det fanns en underbar själ som stannade kvar för hon ville inte lämna mig ensam kvar.
TACK LOTTISEN, DU ÄR UNDERBAR!!!
Det blev jag väldigt glad över!

Vi brukar vanligtvis ALLTID vara 2 personal som stänger.

När vi stängt och lämnat jobbet åkte jag hem till Akhela.
Trodde hon va död när jag kom hem...för de kom ingen hund och mötte mig när jag öppnade dörren...
jag fick gå in till sovrummet och där låg hon och vippade halvt om halvt sönder sin svans....hon va nyvaken!! haha så söt är hon!
Slängde mig i sängen och kramade henne massor, sen gick vi ut och giick!
Busade massor och jag kom på att, fan va ja snackar mycket när jag är ute och går med henne...undra om de är normalt att man pratar om massa saker med sin hund när man är ute och går?! Hör aldrig nån annan som gör det haha bara att de säger till hundarna när nåt de gör är bra eller dåligt...!

Ikväll är de mys här hemma som vanligt! Allt är i sin ordning...ligger i soffan med en filt över mig...datorn står på magen och hunden ligger och snarkar i sin fotölj mätt, nöjd och glad!

Ha en nice kväll hörrni!!

M: Tack för den fina kommentaren! Den värmde ;-)
Frida: Dig ska jag ta ett snack med i morgon mellan 4 ögon!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0