Underbara Måndag!


Foto Mr P (Amundön)

Idag har jag haft en skojjig dag med massa skratt!
Jag måste säga att nåt har gjort mig så glad det senast..det är som om jag fått tillbaka så mycket sprallighet med inslag av tokigheter som jag känner igen hos mig själv men som legat begravt ett tag.
Kom till jobbet klockan nio idag då fick reda på att jag skulle gå på teater med några barn.
Jag insåg ganska så direkt att jag inte kanske hade de bästa skorna... högklackade stövlar... men de fick gå! Jag och en kollega åkte först buss till marklandsgatan med barnen.
sen fick vi byta till en spårvagn för att komma till Frölunda torg.
Väl där knallade vi upp till frölundas kulturhus där teatern utspelade sig.
Det var en ganska så speciell föreställning... men den va okej.
Vi såg denna:




Bakverk – Dansgruppen Agnes
Drömmar om kakor, bullar, kringlor och klenäter. Tre sockerbagare skapar bakverk med kavlar, dans och deg. I denna humoristiska föreställning möts dikter av Lina Ekdahl och dans bland prinsesstårtor och sockertoppar. I en dansverkstad får barnen själva prova på att jäsa, vispa och vara deg. Medv: Annakarin Simonson, Helena Nilsson och Åsa Fagerlund. För 3-8 år. Foto Anders Ahnell.
info hämtat HÄR


Sedan när vi skulle åka hem visste vi inte alls när bussarna gick men det löste sig ganska smidigt ändå och barnen skötte sig jättebra! Vi fick vänta ett tag, så de blev en kaffe i väntans tider ;-)



Min käre bror var på mitt jobb idag och han höll på att smälla av när jag provade ett par brallor som en kollega inte ville ha så jag tänkte att ja men jag kan la prova dom. Nu var de ju bara ett litet problem. Brallerna var avsedda att vara pösiga med häng, men när jag väl hade stoppat in magen i brallorna så gick dom inte att knäppa förrän jag drog upp dom så långt jag kunde...drog upp dom så dom satt under brösten. Min ena kollega skrattade ihjäl sig. Så jag bjöd därför mina andra kollegor på en uppvisning om hur byxorna kunde sitta om man inte va så nett i kroppen så de blev ett resultat som förväntades...
haha det såg fan inte klokt ut!
Men det var roligt att va "snygg" för några minuter på jobbet!
Å jag måste säga att min rumpa fick verkligen visa sitt rätta ja i dom brallorna hahaha!!
DEN VAR HELT FANTASTISKT SNYGG! NOT
Det finns bildbevis på detta men är rädd att folk skulle ta efter det snygga mode så jag låter bilderna stanna på min dator!

Slutade 17.30 och när jag slutat ringde jag min nära, kära och underbara vän Mr P och vi bestämde att vi skulle ta en promenad vid delsjön. Vi gick och gick och det blev mörkare å mörkare, sen vart det typ köl svart!
Men de va rätt gött!
Följde sedan med upp till honom å käkade makor med stekt ägg och champinjoner, oj vad gott det lät eller hur??! men de var det! Med rätt kryddor så blir allt gött ;-)



Sen så fixade vi lite bilder som vi tog för längesedan.
Det var kul att få med sig dom hem samt lite andra bilder som jag väntat länge på att få från hans födelsedagsfest.

När jag kom hem gjorde jag ett svandyk ner i ett kokhett bad..å nu ligger jag helt matt i sängen med handduken runt huvudet och jag vet att jag inte kommer orka gå upp och torka det så i morgon när jag vaknar kommer min frissa se ut som FAN !


Nä fan nu blir de sova!!

God natt på er :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0