Full rulle!



När jag kom till jobbet i morse hade två små söta killar vält ut en stor burk med massa knappar som låg utspritt över hela köksgolvet! De hade även ryckt ner en låda med kameler som oxå låg på golvet.
Yes!!!! De e ju inte de att de har full koll på de där med att städa efter sig. Jag bad dom städa men knapparna blev bara mer och mer utspridda över golvet och den tomma burken var efter 10 minuters städning fortfarande tom. Men efter en stunds plockande hade vi tillsammans städat upp alla knappar.

På min rast åkte jag hem och gick ut med Akhela. Vi kastade pinne och jag blev liiite lerig insåg jag när jag kom tillbaka till jobbet...men de gick att tvätta bort ;-)

Till mellanmål idag hade våran kokerska gjort en kesoblandning med ingefära, chilli och skinka å massa annat gött i som hon ville prova om barnen gillade. Tänkte att de där kommer de vara skeptiska till...de är van med att en macka ska ha ost eller leverpastej på sig... men tänkte att jag ska verkligen försöka få ALLA barn att smaka på denna röra. Ja la upp lite röra på en halv knäcke macka och dekorerade den med lite grönt upp på, så det sog gott ut.



skippade faktiskt smöret med vilje på dessa små knäckebröd för barnen har en tendens att slänga av pålägget och bara slicka upp smöret å sen vill de inte ha mackan... så nu blev de inget smör utan bara "pålägg". De fick ju smör på de andra mackorna när de hade smakat! :-)

Gjorde 15 st sånna och sen gick jag in till barnen i samlingen och sa att de skulle få en för-rätt idag! Vi diskuterade om vad det innebar och efter att man smakat får man vanlig macka om man vill.
ALLA barnen verkade tycka att de var spännande.

Alla smakade, å de va nästan på pricken hälften som gillade den och den andra hälften inte.
Det är roligt att lägga upp maten fint, å det är även vår kokerska mycket noga med. Det ser alltid väldigt gott ut!

Många barn är så van vid att äta sånt de känner igen och är därför livrädda för nya saker.. men om man lockar dom med att smaka lite och att " de e okej om du inte gillar det", men smaka SKA DU GÖRA, å sen kan de få nåt annat så brukar de funka.
Och de gjorde de ju idag.

Senare på kvällen hade vi föräldrarmöte.
Det var så avslappnat och bra!
Det kändes som om vi satt och fikade tillsammans och där i diskuterade och informerade lite.
Vår blivande chef kom in och presenterade sig och sa hej och vår nuvarande chef tackade för sig.

Vi har så nöjda föräldrar och det känns underbart! En sådan öppen relation till barns föräldrar har jag aldrig mött på någon tidigare verksamhet där jag jobbat. Vi pratar om det mesta med varandra, å det är underbart att allt är så lättsamt att prata om.

Jag är så jävla glad över att jag hamnade på den avdelingen jag jobbar på för jag älskar mina kollegor!
Vi jobbar kanonbra tillsammans och vi läser verkligen av varandra utan att behöva snacka.

jag kom hem strax efter 20 då jag var så trött i huvudet. Innan jag hann tänka hade jag svirat om till träningskläder och smällt på mig reflexväst och benreflexer och även reflexer på Akhela. Sen stack vi ut och sprang en runda. Det gick kanon! Om jag säger såhär...att jag har sån träningsvärk i mina axlar och i min magen så jag tänker inte under några som helst omständigheter umgås med någon som får mig att skratta, för de är en pina! Jobbigt värre är det ju att jag skrattar mkt på jobbet, men i morgon får jag helt enkelt försöka vara grav-allvarlig hela dagen...lycka till Nora! haha
Nä men ärligt, de känns tydligt idag och då lär de kännas än mer i morgon!!


Har precis duschat och nu darrar jag i hela kroppen som ett asplöv... varför blir de så?? Blir så ibland men har aldrig fattat varför... de är nästan lite otäckt...men de går ju alltid över efter ett tag...


Nä nu blir de till att slappa!!!

ha en fortsatt trevlig kväll!!!
Puss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0