Funderingar, och klurigheter...

Idag har jag fått en mycket vacker teckning som en 4 åring målat...Behöver jag säga vem det är? Jag ANTAR att ni SER att det är JAG?!!?!?


Blev förvånad över hur bra jag ser ut ;-)
Alltid roligt när man kommer till insikt att man bara blir snyggare och snyggare ;-)

I morse vaknade jag i god tid och hann både bada blåsa håret och plattade det plus sminka mig. Det är inte var dag jag hinner blåsa håret och platta det på morran..

Finns de nåt man blir gladare av än när man kommer till jobbet och barnen springer fram och ropar ens namn så gott de kan och vill bli upplyfta och kramas??!
Svaret är: NEJ!!!
Jag älskar det!!! Sniffa lite på dom, stämma av läget och pussa på dom massor mm mm mm!
Dagen har varit bra och idag slutade jag tidigt! När jag åkte hem från jobbet så försvanna jag bort i djupa tankar och glömde faktiskt helt och hållet av vart jag var på väg när jag körde...kom på mig själv att jag kört förlångt när jag såg avtagsvägen jag skulle av vid i backspegeln...men de blev bara en annan väg hem haha

Jag kom och tänka på hur stark jag är egentligen som tagit mig igenom så jävla mycket skit igenom åren å ändå kommit på fötter igen! Inte nog med att jag hade en stökig tid i tonåren i Uddevalla utan även senare tid efter gymnasiet och även tiden i karlstad har satt sina spår djupt in i själen på gott och ont.

Men allt har verkligen gjort sin lilla del till att bli den människa jag är idag..å nog kommer det alltid finnas saker man möter, är med om eller gör som kommer påverka en som människa. Jag är ändå väldigt nöjd med den person som jag är även om man alltid kan bli en bättre människa!

När jag kom hem va ja ut med Akhela sen slängde jag mig på soffan och låg bara och stirrade och tänkte än mer på mitt liv som varit. Hade det inte varit för min underbara familj och mina fantastiska vänner så tror jag inte att jag hade hittat tillbaka till mitt sanna jag.
Givetvis är det Jag som fått dra det stora lasset men utan stödet runt om hade man inte varit motiverad till att ta tag i de problem eller händelser som man genomgått.

Ibland kan jag känna att de finns saker som man aldirg kan bearbeta klart..det är bara att acceptera och försöka gå vidare... men jag har helt klart saker och ting som fortfarande gnager mig som finns inne i min skalle som jag endast delar med mig själv. Jag är i alla fall stolt över den jag är! Tycker det är otroligt skönt att hösten är här och jag är inte deppig. Kan till och med tycka att det är riktigt mysigt med det något kalla och gråa vädret.

Hade det inte varit för att jag har ett fantastiskt arbete där man fylls med glädje varje dag så hade det nog varit tuffare. Barnen gör mig så otrolig glad och även mina underbara kollegor!

Ikväll har Mr P varit här.. han kom hit och hade handlat massa mat...han dukade upp en hel grillad kyckling å potatis-sallad.. själv nöjde jag mig med lite kyckling och majs..
Satt och pratade om livet, kärleken och allt möjligt. Han är en otroligt fin vän och vi har alltid mycket att prata om och även om vi tycker olika så är det bra för att bli mer uppensinnad för att se på saker och ting från andra perspektiv.

Vi kollade på film också.. fick ju några filmer av S så vi såg Saw... det var jättelänge sedan jag såg den. Den är rätt bra men har lite svårt att ta den seriöst..måste ha rätt sinnesstämning för att ta film på allvar ja. Men de funkade ganska bra idag förutom att de stank skit i min lägenhet!! Å de va inte jag eller Akhela som hade gaser utan de va nån annan! Fyyy säger jag bara! Nog för att jag är ofräch som rapar ganksa ofta och ljudligt...men att fisa högt är inge coolt.. Men de va kul i alla fall att du var här Mr P ;-)

Nu skrev min nyfikna bror till mig och undrade vad det är jag ska göra i morgon som är hemligt...han undrade om jag skulle göra nåt med min kropp.. en gissning från honom var att jag skulle förminska brösten! Haha nog för att jag mer än gärna hade gjort det om jag hade haft pengar till det.. men det är det inte. Det har blivit förflyttat tills lördag så på lördag kommer jag säga till alla här som inte vet..ni är ju en del som vet vad det är jag haft för mig de senaste....


God natt och sov så gott!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0