Sicken dag!

Igår slutade jag jobbet klockan 14 och for då hem och hade egentligen planerat att dra till gymet men jag kan säga er att den träningsvärken jag hade i mina armar sedan body combat passet dagen innan, de va inte att leka med. Kände att jag hellre sprang en runda och så blev det. Mös här hemma och var högaktiv på facebook och när rastlösheten blev för stark tog jag mig ett bad i mitt underbara badkar! Så igår badade jag badkar 3 gånger bara å duschade en gång. Här spar vi inte på vattnet!

Senare på kvällen åkte jag och hämtade hit S... vi kollade på film och umgicks.
Jag slog på stort och tog en öl... har fan inte ens rört flaskorna eller burkarna som jag köpte när jag var i danmark! Har inte varit sugen men igår blev jag sugen när jag såg locket stå på ballkongen. Ölen var dock inte sååå god som jag hade förväntat mig. Men kanske den smakar bättre ikväll!?!

Morgonen började bra ;-) men efter att man stigit upp och dagen skulle sätta igång blev det motgångar!
Jag skulle skjutsa S till träningen som jag lovat och när vi kommer ut till bilen, är det ett problem....



Men så passande med en punktering!!
S fick ta bussen och jag började ta i tu med självaste problemet!
Jag har ALDRIG råkat ut för punktering faktiskt så de va la på tiden. Tur att bilen stod hemma på parkeringen och inte längs en väg...
Nu råkade de vara så att jag inte hade vare sig fälgkors i bilen eller domkraft... Men efter mycket om och men fick jag funnit information om att den fanns bakom reservdäcket.
jag tycker det är väldigt dumt att sätta ett reservdäck under bilen...det blir ju både rostigt och så är det mer komplicerat att få fram än ett som ligger i bagaget.

Men jag visste att jag inte skulle komma långt utan fälgkors så jag satt vid bilen och när det kom ut någon på parkeringen så frågade jag om de hade nåt att låna ut..
Jag skämdes lite över att behöva fråga för det är ju nåt som ALLA SKA HA i sin bil... men jag ska tala om för er att jag frågade 4 personer och INGEN hade nåt jävla fälgkors!
Jag trodde jag skulle koka av irritation.

Jag ogillar väldigt starkt när något såhär viktigt inte fungerar. Ja det är nästan så jag blir nervös över det.
Tänk om det händer något, då måste ju bilen vara redo att bara starta och köra med..

Gick in efter ett tag och ringde lite vänner som kanske skulle kunna vara till hjälp men anntingen var de bakfulla, inte i stan eller så hade de inte sakerna jag behövde! Typiskt! Men tack ändå!
RIngde sen till nån statoilstation i stan och frågade allmänt om statoil lånade ut domkraft..de gjorde dom. Så jag knallade iväg till en statoil för att köpa ett fälgkors samt låna den domkraft...Tänkte att det antaglien inte är nån jättebra som finns under min bil så istället för att behöva gå två gånger så va det lika bra att passa på när man ändå var där.

Men vad blir svaret när jag kommer in på statoil??

-Hej jag har fått punktering och undrar om jag skulle kunna få låna en domkraft..å så skulle jag vilja köpa ett fälgkors...

-Nä vi har inte några domkraft här! å fälgkorsen är tyvärr slut!

Jag ville faktiskt börja gråta av besvikelse, men de gjorde jag inte. Istället ringde jag en vän och tjötade med på vägen tillbaka hem. Väl hemma, sur, irriterad och less ... så fick jag veta att min bror och Kristin kommit tillbaka till stan från Torp. Så de kunde komma över och hjälpa!!
Tjohoo vad glad jag blev!
Båda två kom och då fick vi bytt och ordnat allt!!
Att byta däck är lätt som en plätt såvida man inte saknar rätt verktyg!




Hittade även den lille boven i det hela...en skruv!
Va fan ska jag köra i skruvar för?? Måste skärpa mig och ha bättre uppsikt när jag kör, märker jag!
I morgon får jag åka upp till Tjörn och byta däck på hela bilen..lika bra att sätta på vinterdäcken nu.

Nu ska jag ta en seeen frukost som består av blodpudding och lingonsylt!
Har verkligen jättesug på det idag! Det är faktiskt gott och i MIN blodpudding finns det inget blod...*håller för öronen och vill inte höra* Om nån börjar prata om dess innehåll när jag käkar det då spyr jag!

Blev bjuden på middag ikväll men tackade nej för jag ville få bukt på bilen. Men tack Peter för inbjudan, kanske kommer fler tillfällen då man kan komma och avnjuta nån smarrig middag du kokat ihop!
Blev även erbjuden att följa med till scandinavium på "Walking with dinosaurs" men tackade nej där med då jag heller ville kolla fotbollen ikväll. Får se om de kanske blir en öl senare på stan efter fotbollen sedan.. det är inte helt omöjligt..beror helt på hur trött jag är! Annars blir de nån av filmerna jag fick igår av herrn..

Vill tacka er alla som engagerat sig i mitt lilla dilemma idag!

Har bara EN sak till att säga:

HEJJA SVERIGE!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0