Mys-pys-helg-AB

Igår efter jobbet var jag super trött... tog en promenix med Akhela sedan somnade jag på soffan som en stock! När jag sedan vaknade stämde jag av läget med S...och det resulterade till att jag for dit för att kolla på film. Vi kollade på filmen "Max Manus"



en okej film...den var inte jättebra men heller inte urkass...ger den 6 stjärnor av 10.
Det var lite svårt att ta den på allvar när den var på norska men den funkade som sagt.
Jag hade otroligt svårt att sitta still och se filmen...hur jag än satt gjorde det ont efter ett par minuter... jag har/hade verkligen träningsverk i hela kroppen! Men man vill ju inte klaga men de gör ONT!
Det blev ännu en mysig kväll tillsammans med S, som alltid. Trivs i hans sällskap. Han är ju ur min synvinkel en av de galnaste människor jag känner vad det gäller konstiga matblandningar mm...å igår fick jag smaka på något som enligt mina smaklökar smakade hundmat på burk! Det var torkat kött på burk! Fy sicken smak! haha Och, ja, jag vet hur hundburksmat smakar! Det har jag provat en gång för lääääänge sedan och det var inte så gott så jag känt att jag velat smaka på det igen.
Men det var en mysig kväll i alla fall trots den hemska smakupplevelsen!

När jag kommit hem på natten så gick jag in på Facebook för att se om det hänt nåt roligt...jag hade ett nytt mail...Det var från en människa som jag verkligen bryr mig och har inget otalt med...men detta mail var inget snällt mail. Där stod det både det ena och det andra och ordvalen var så grova så jag brast i gråt när jag läste det. Jag kunde inte alls förstå varför denna människa ville såra mig och skriva nåt så elakt till mig. Jag har aldrig någonsin fått ett sånt elakt mail i hela mitt liv.
Eftersom klockan var såpass mycket ville jag inte ringa och fråga vad fan det var som stod på heller... så jag nöjde mig med att skriva ett sms. Kunde inte somna pga detta..mitt underbara ex, Pierre ringde upp och tröstade. Tack kära du för att du finns och alltid bryr dig om mig ♥
Fick dock svar på det sms:et idag och då fick jag veta att det inte var han som skrivit utan någon som blivit väldigt svartsjuk! Blev lättad men kunde ändå inte släppa det riktigt efter att ändå hunnit bli så sårad av det. Men nu har jag släppt det! phew..!

Så eftersom jag inte somnade förrän på morgonkvisten i morse så sov jag tills 14 typ...
Kände mig bakis fast jag var helt nykter igår. Det var väl sömnbristen som fick mig att känna mig sån.
Det var ett riktigt höst väder här i stan idag men trots det tog jag mig ut och sprang. Det var inge vidare gött faktiskt. Det kändes inte okej med all den träningsvärk som jag har...men nu i efterhand känns de gött att jag gjorde det.

Åkte sedan och handlade lite gött...

Gjorde sedan i ordning två tallrikar med lite gravad lax och annat gottigt för Sandra skulle komma över på kvällen.


På tallrikarna fanns det: Sallad, Tomat, Ägg, Gravadlax, Crabsticks, Räkor, Citron, Avocado med Kräftröra i, Gurka, Dill och sedan tillkom även lite senaps sill...

Orkade inte stå och göra någon mat som skulle ta massa tid att göra så det blev något snabbt och enkelt.
Det enda som tog tid var att koka äggen å det tar ju inte allt för många minuter.

Dukade och tände lite ljus i lägenheten och när allt var klart kände jag att ojj vad romantiskt det ser ut haha ur högtalarna på stereon spelades Endless love, bordet var dukat för två, det var en del tända ljus både på bordet och i lägenheten runt om...Men oavsett vem jag hade bjudit hem så gillar jag att ha de mysigt å sen är det ju en tolkningsfråga om det är romantiskt eller inte :-)
Vi åt och åt och åt... det var super gott :-) Men ingen av oss orkad käka upp allt! Det ser kanske inte ut som om det var så mycket mat men det var det, plus att det var baguett till också.
Vi skålade med Ramlösa vilket var av en mycket fin årgång ;-)
Det är väldigt sällan jag och Sandra ses under helt nyktra förhållanden hehe men ikväll var det helnyktert.
Ja har va verkligen inte sugen på nån alkohol idag...inte heller igår, å det är ju sunt! :-)
Vatten är helt klart underskattat och jag försöker verkligen skärpa mig med att dricka mer vatten med tanke på hur lite vatten jag dricker under en dag..det blir  ju mest kaffe...men försöker som sagt skära ner på kaffet och istället dricka mer vatten.

Vi åt och pratade i ett par timmar, sedan gick vi in i vardagsrummet och då ville hon höra Nora sjunga och så blev det. Jag fick stå på vardagsrumsgolvet och sjung för henne som satt i soffan och bara log:-)
Känner nog ingen som uppskattar min musik och sång så mkt som hon. Vilket är väldigt roligt!
När min koncert var klar så kollade vi på filmen "Män som hatar Kvinnor"...den är ju så jäkla bra!
Sandra hade inte sett den å eftersom hon är lite känslig så hade jag en hand i min hand genom hela filmen! *sötis*

Tack underbara Sandra för att du finns i mitt liv! Du är en människa som jag älskar trots att jag får skäll av dig lite då och då när jag hittar på "dumheter"! haha
Inte många som vågar säga vad dom tycker och tänker till sina vänner utan bara håller med, men det gör inte du! Det uppskattar jag! Men ikväll fick jag inget skäll, bara beröm! :-)
Vi är lite lika där med att säga vad vi tycker även om det kanske ibland kan såra den andra..men ärlighet varar längst...

Som jag brukar säga: -Sanna ord är inte alltid vackra, vackra ord är inte alltid sanna. ...

Är stolt över dig som lyckats bli det du ville bli och även nu fått ett kanonjobb som du verkligen har fått kämpa för att få!
Det är min Sandra det!

Tack för ikväll!
Pöss



Kommentarer
Postat av: Linn

Inte lätt med svartsjuka tjejer =)



Håller med, sanna ord är inte alltid vackra. man ska ta vara på vänner som är uppriktigt ärliga =)

2009-10-05 @ 21:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0