Den nynnande golfaren!

Idag har jag haft en jättebra dag!
Min pigghet har funnits i mig hela dagen och jag är mycket nöjd med dagen som varit.
Jobbade idag till klockan 14 då jag ringde S och hörde om vi skulle åka och slå lite golfbollar på ranchen..å det ville han, så, så blev det.

Åkte hem och svirade om, kände att de kanske inte va så passande att stå i blåsten i kortkort kjol å frysa! Tog även en promenix med Akhela sedan bar det av...

Jag har idag fått lära mig massor av honom idag men det är lite frustrerande att det ser så himla enkelt ut när han gör det men när jag ska göra likadant så är det skitsvårt. Men det är som allt annat, DET KRÄVS TRÄNING för att upp nå ett bra RESULTAT!

Lyckades i alla fall inte få till ett sånt här slag som tur var!



När jag slog idag stod jag och nynnade konstant...haha jag vet att man ska vara tyst för andra vill säkert ha det tyst för att uppnå högsta koncentration, men inte jag. Jag slog som bäst när jag nynnade  ;-)
Så nästa gång ska jag ta med musik och proppa in i öronen så jag slipper störa andra, men det finns ju en risk med det oxå...att man sjunger till musiken och eftersom man då har hög musik i öronen så kommer man ju antagligen sjunga så högt så att man hör sig själv... hm... får se hur jag klarar av det! :-)

Är i alla fall supernöjd med min insats idag och jag har tackvare de nya råden, minskat antal luftslag!
När jag skulle slå ut sista bollen stod S och pressade mig om att det var sista bollen och att den måste ut snyggt! JA JAG KÄNDE PRESSEN, men drämde till ...och ut flög bollen både rakt och långt... (långt för att vara slagen av mig)
Så nerverna var i behåll och helt kontrollerade! Hade jag sagt att de bara var tur, så hade jag sänkt min självkänsla så jag står kvar vid att jag hade full koll och var fokuserad till tusen!

Det känns kanon att jag presterade så bra idag, har aldrig slagit så bra någonsin! Så just nu ligger jag etta! Att tävla mot sig själv är det bästa tycker jag vad det gäller allt. Det är likadant på gymmet...de är mina egna rekord som ska slås, inte någon annans.

Lite synd att jag inte tänkte på att dokumentera min vistelse där så nu kunde se hur snygg jag såg ut ;-)
Ska försöka komma ihåg det till nästa gång! Kände mig i alla fall super snygg ;-) Min smidighet kan liknas med ett kylskåp stundsvis i mina slag!


När jag kom hem var jag fortfarande sprudlande pigg så efter att ha suttit ner i soffan några minuter så tog rastlösheten över så det var bara att svira om samt slänga på Akhela ryggsäcken sen ut och springa.
Dåligt av mig egentligen som inte varit på gymmet nu på flera dagar men rört på mig, det har jag ju verkligen gjort och jag känner redan att man minskat lite i volym...märks på brallorna!
Jag vill inte träna för att bli "smal" jag vill bli mer tight och bygga upp lite muskelatur i kroppen samt få en någorlunda kondition.
Det gick i alla fall super bra att springa, det var dock jobbigt att det blåste så mycket, men jag tog mig allt fram. Väl hemma hoppade jag i badet och det gjorde minsann susen, fy fan va gött de var!
Jag älskar mitt badkar såååå himla mycket!


Nu ska jag käka!!  Det blir ingen jävla soppa ikväll inte!



Ha en underbart trevlig kväll!! kramisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0