Nu så...!

Lite uppdatering...

I lördagskväll åkte jag hem till frugans föräldrar och softade med frugan,hennes pojkvän, hennes bror & föräldrar. När vi satt där och tjötade kom vi på att jag aldrig hört frugan spela piano..har bara hört henne säga att hon spelar så hon slog sig ned vid pianostolen och drog av en låt. Jag stod helt mål-lös när hon spelat klart, FAN VA DUKTIG! Det roliga var att hon spelade just den låt jag spelar mest och oftast men på ett helt annat sätt å de lät så jävla bra!
Hon spelade "The Piano"
om ni inte vet vilken det är så lyssna på denna...



Denna låt satt jag och tog ut hemma när jag för första gången hade sett filmen... lyssnade noga, pausade, sen sprang jag upp till pianot och spelade och sen efter ett par vändor så hade jag knypplat ihop en version som jag fortfarande spelar.
Frugan spelar oxå på gehör och har gjort sin tolkning!
Jag tycker hennes lät bättre och hon tyckte min var bättre hahah aldrig kan man vara nöjd!
Det var i alla fall tokmysigt att bara ta det lugnt... sen for jag hem och åt en mkt sen frukost ;-)

söndags morgon for jag ju och tränade och därefter åkte jag och Herr Möller till IKEA och handlade.
Vi var ju inte direkt själv där, utan hela göteborg verkade vara där samtidigt kändes det som.
Men det störde oss inte så mkt vi gick i vår egna lilla värld och kikade runt på saker och ting.

Senare på kvällen kom kallekalle ner och vi käkade god mat och drack öl...eller ja drack en öl sen deckade jag strax efter 21 tiden.

måndags morgon studsade jag upp ur soffan pigg som en get? klockan 05 och gjorde mig sen iordning inför resan till Danmark! Bussen avgick 7 från heden och jag var där i god tid!
Jag satt längstbak ....å där var de inte tyst! Alla uppskattade inte våran glada stämning där bak i bussen men trevligt, det hade vi!




Det spöregnade hela dagen i köpenhamn men de hindrade inte oss från att ha roligt.


Hittade bland annat en hatt som jag tyckte passade mina färger den dagen men köpte den inte hehe

Jag hade en deppig stund då jag blev av med min mobiltelefon...men men de kunde varit värre...
har haft jätteångest för att den är borta och jag vet att jag är alldeles för beroende av den för att klara mig utan en telefon...men nu är jag det!
Får mitt sim-kort om ett par dagar...å fram tills dess TÄNKER JAG VARA MOBILFRI!
Så man kan endast nå mig på jobbnummret eller via nätet...msn,fb, skype eller mail mm..
Vi kom tillbaka till gbg vid niotiden på kvällen och då kom kallekalle och hämtade mig. Han hade passat Akhela och de va sååå snällt av honom!!! TACK KALLEKALLE!

På tisdagen började jag 7.30...de va inga problem att komma upp men framåt dagen blev jag hysteriskt trött!!  Vi firade "Nallens-Dag"... vilket innebar att alla barnen hade med sig sin favorit nalle och så sjung vi och lekte tillsammans med Nallarna å sen käkade vi upp den fina tårtan som Carloline gjort med nallenbjörnsgodisar på!!



Jag slutade 14 men skulle sedan på kvällen ha  APT (arbets-plast-träff) då våran nya rektor skulle presentera sig. För att inte somna när jag kom hem från jobbet gjorde jag det enkelt för mig..jag hoppade i springkläderna och begav mig ut på en springtur med Akhela, sen slängde jag i hårfärg och färgade det lila igen... sen blev de bad och sen tillbaka till jobbet. Hade jag inte kännt stressen så hade jag lutat mit tillbaka i soffan och totaldeckat!!!

Kom hem vid 19-tiden igår och då var jag HELT SLUT!


Idag har jag haft en mys-pys-dag på jobbet...vi var bara 9 barn.
Det är ju lov nu så de är en del barn som är lediga.
Så vi var ute på förmiddagen sen efter lunch satte vi på en film och tittade på med barnen och de va så mysigt. Alla satt knäpptysta och tittade och jag hade två småttingar som gosade in sig i min famn. De va mys-pys på hög nivå, sånt gillar vi!



Nu orkar jag inte skriva mer....

Ha de gött pösshajj!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0