Anser du dig vara vuxen?

Moget?

 


Anser du dig vara vuxen?

Ja den frågan fick jag ikväll när jag snackade i telefon med en vän.

Mitt svar blev: haha nää men ibland så känner jag mig vuxen.

Jag är ju otroligt barnslig men har sidor då jag faktiskt är väldigt vuxen och ansvarsfull, anser jag!
Men en blandning av detta måste ju vara det bästa?!
Nu fick jag det nästan att låta som om det vore något negativt att vara vuxen, å de kanske det inte är men det låter tråkigt!

Jag säger som en 6åring sa till mig i karlstad ute på min praktik då han frågat om jag va en vuxen å jag sa nej.

:- Nojaa du äj inte vuxen, du äj en ungvuxen!

KLOCKRENT!

Jag är en ung vuxen, det tycker jag låter bra!

Han som ställde frågan till mig ikväll är en man på 36 år och bor i solstaden karlstad.
Han är doktorand inom materialvetenskap. Och även han säger sig inte vara vuxen men ville ändå påpeka att han en gång gick en kurs i ledarskap å då hade han högstbetyg som vuxen i karaktär, men kände inte att det stämde in alltid.

Inom skola och jobb ser jag honom som en vuxen men som vän ser jag honom som en 15 åring haha
det är sant, barnsligare människa får man leta efter!! Men gillar honom ändå haha!

Men vad är man när man är vuxen?

Begreppet vuxen innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare. I västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid 24-26 ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder. I vissa kulturer går gränsen vid yngre år, och är i vissa fall synonym med termen könsmogen.

Hittade informationen HÄR

Så är man vuxen eller inte?!
Det är frågan det!

Dagen har varit bra, men lång!
Åkte till jobbet tidigare idag ´...började halv tio men va där 45 min innan...käkade frulle och degade innan jag började "jobba"!

I morgon är jag sen igen men då ska jag iväg på roligheter efter jobbet så då kommer förhoppningsvis dagen inte kännas så lång... "femkamp" är vad jag förväntar mig men får väl se vad det blir för trevliga aktiviteter som det bjuds på!



Mitt badrum ser nu ut såhär...





ha en trevlig kväll!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0