Äntligen är hon tillbaka!!

Fredags...

I fredags jobbade jag till kl 14 sedan for jag till jysk och handlade lite. Tog mig även en sväng in på 421 och kollade läget lite innan jag for hem för att ta tag med att städa bort allt byggdamm som blivit under renoveringen. För det skulle ju bli klart innan helgen. När jag kom hem hann jag knappt komma innanför dörren innan jag stack in huvudet i badrummet för att se hur fint det blivit när de va klart, men var det klart???! ÖH NÄÄÄ!
Blev asarg och besviken... hela golvet där inne såg ut som skit, de va så skitet så jag tog fram moppen och skurade golvet.
Sedan skurade jag golvet 4 ggr i vardagsrummet, innan allt damm försvann..de blev mest utsmetet på golvet bara när man torkade av det men det blev efter mkt om och men fint.
Senare på kvällen kom Kesellamannen förbi och som vanligt skulle de göras mat, men i mitt kylskåp fanns det endast en gul parika, så det blev till att handla innan det blev matlagning. Pannkakor, stod det på menyn men de va fan inga vanliga pannkakor som gjordes... de va mest ägg i smeten å pytte lite mjölk å än mindre mjöl... Men jag är ju inte rädd för att prova nya saker så de va bara att lee och hoppas att de skulle smaka bra. Alla pannkakor vändes i luften för stekspade tycker jag är onödigt. Det gick rätt bra i alla fall, jag la en halv pannkaka på golvet  och han lyckades smälla upp en i taket!
Det ska synas att man lagat mat ;.)
Dom blev goda i allafall... !



Det var inte bara pannkakorna som var annorlunda för mig utan även valet av de tillbehör som vi skulle ha på. : Chokladglass, björnbär, blåbärssylt och så klart kesella som va blandat med saft...
Stökigt nog va de gott, men de lät inge vidare.

Senare blev det gitarrspel och sång de va sköjj!



Lördags....

Tog ut en riktig sovmorgon å de va gött må jag säga.
Sedan blev de frulle då ännu en knepig blandning skulle prövas... kaffe med mjölk i samt en matsked med blåbärssylt. Okej, det var äckligt på riktigt. Tror nog att jag talar för oss båda där.
Senare åkte jag ut till Amundön och promenerade. Kände mig hur obekväm som helst då jag inte hade vare sig hund eller mobil med mig. Men det var förbannat gött och gå en sväng där. Gick ut och statte mig vid havet och där satt jag i solen och bara njöt av de härliga vädret. Kändes tomt att vara där helt själv utan vare sig hund eller sällskap men de va skönt att komma ut lite.

Senare åkte jag på 40-års kalas hos min kollega. Det var trevligt och det bjöds på både vin, kaffe, smörgåstårta och vanlig tårta mm... de va inga fel!
Tog en taxi hem kl 23 då jag kände att jag ville hem och dra på mig pyamasbrallorna och ta mig ett glas vin eller två för att sedan bara totaldecka, å så blev det. Hade sällskap av Emma en stund å de va trevligt.

Söndags....
Vaknade vid 8 pigg som en mört och helt galet rastlös! Ville bara åka och hämta min lilla skrutta och efter att ha klätt på mig och fixat lite här hemma så åkte jag upp till  ön.
När jag kom hem möttes jag av en hysteriskt glad hund och det resulterade till att jag blev sittandes i hallen å busa med Akhela i en halvtimme innan jag kom in och sa hej.

Tog en fika med mamma och pappa och stämde av läget innan jag försvann ner till stan igen då jag styrde till Mr P.
Akhela somnade som en stock i bilen innan jag ens hann komma över broarna!



Sötisen!!!

Mr P och jag skulle försöka oss på att påbörja en inspelning av min senaste låt som jag gärna vill få klar så jag kan lämna allt "det där" bakom mig. Men det gick inge vidare för vi hittade inget bra pianoljud... Medan han satt å grejja med datorn passade jag på att låna duschen...å precis när jag duschat klart hörde jag mobilen ringa...
Bjöd på en liten show då jag sprang halvnaken ut i vardagsrummet  men givetvis hann jag inte svara så jag sprang HELT I ONÖDAN!
Det var Frida som hade 2 biobiljetter.. så jag sa bara: - ja jag vill följa med!
Fick då veta att jag hade en timme på mig att ta mig till heden där vi skulle mötas... å då skulle jag hinna klä på mig, åka hem med Akhela till lägenheten och sedan byta kläder och sminka mig å sen köra in till stan...stressade som  bara den och han dit. När jag mötte upp henne hade jag fortfarande ingen aning om vad det var för film vi skulle se... så det fick jag reda på först då.. "Flickan som lekte med elden"...



har ju inte sett ettan så jag fick en snabb genomgång på relevant info av Frida innan filmen började. Väl inne på biografen insåg jag att mitt matintag under dagen var väldigt litet. Hade bara käkat en macka och druckit massa kaffe så jag köpte både poppcorn och snacks å en läsk som jag fick i mig under bion. Filmen var jättebra tycker jag!
Så tack Frida för att jag fick en gratisbiljett!! ♥

Måste ju se ettan oxå ... det gör la inget om man ser dom i fel ordning... sagan om ringen filmerna såg jag ju oxå i fel ordning...haha först såg jag 2:an sen 1:an sen 3:an haha bra va?!

När jag kom hem gick jag på promenad med Akhela och strax därefter kom Kallekalle hit.
Vi har kollat på "mannen under trappan" en svensk serie som går på 1:an på söndagar. Tycker den är bra, ja.

I morgon börjar jag klockan 9 så de ska bli skönt med lite mys med Akhela på morgonen. Funderar på om man kanske skulle ta och springa i morgon bitti å sen åka till jobbet och duscha?! Det beror helt på vädret och om jag har lust, men de hade varit gött!

Jag hoppas fan att de fixar klart mitt badrum i morgon oxå... får la skriva en lapp om att hunden är hemma så de inte öppnar fel dörr å hon sticker ut.

Nä nu har jag kramp i händerna, det blev ett par rader dethär!

Men om man ska summera helgen så har den varit jättebra och jag har verkligen haft det både trevligt och roligt!
Och det är underbart gött att ha Akhela hemma igen!!♥


Sov så gott!! Pusshajj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0