Måndag!

 

Jag vann över mig själv idag när jag var ute och sprang!

Så jag ger mig själv ett, förstapris! :-)

 



Sicken måndag jag har haft!
Vaknade nästan vid halv sju då kallekalle sa hejdå, eller har ett vagt minne av att han sa hejdå.. men somnade om igen. Sen vaknade jag inte förrän kl 8 då jag studsade upp pigg och glad. Tog en skön runda med Akhela som var överlycklig över att få springa lös lite i rasthagen å bita i ÅKE.
Sen förvanade jag jobbargubbarna om att hunden var hemma men hade ett begränsat område att vistas på.
Han hade inget emot hundar och han såg mig tidigare när jag gick ut på promenaden.

Åkte till jobbet och gick ut med barnen i skogen. Gjorde en miljöplanka idag, vilket innenbär att man tar en planka och spikar fast olika saker, som idag spikade vi fast: En cocacola burk, ett bananskal, ett smörpaketslock och hushållspapper. Sedan ska vi kolla på denna planka varje måndag då vi återvänder till samma ställe för att se vad som förmultnar och vad som är kvar. Mycket spännande!
Jag älskar att vara ute med barn i skogen, tycker det är jätteroligt att lyfta på stenar och kolla vad det är för små söta kryp som bor där mm.

På rasten åkte jag hem och kollade till Akhela och tog henne även på en promenad. Jobbargubben eller killen han va la max 20 haha sa att hon inte gnytt eller skällt nåt så det var skönt att höra!

Sen for jag på pedagogiskmåndag vilket innebar att vi idag fick information om ett arbetsunderlag som vi måste arbeta med.
Åkte därefter tillbaka till jobbet och jobbade till 17.30....
När jag skulle låsa mina dörrar på min avdelning kom min söte lillebror Kalle förbi, det va jätteroligt att han kom förbi bara för att träffa mig! Blev jätteglad, så vi stämde av läget lite innan vi lämnade jobbet samtidigt. Hamnade i filerna brevid varandra vid ett rödljus å de va ju ett måste att ge de ett försök att rejjsa lite ;-) men jag fetförlorade med forrden mot en hyfsat ny volvo v70..fattar inte varför?!??! haha
Ringde upp honom innan våra vägar delades å bjöd hem honom för en titt på mitt fina badrum som aldrig blir klart! Så han  blev med hem en sväng!! :-)
För er som inte vet, så är min "lillebror" 79:a så han är ju egentligen min storebror då ja... juste!
Men han är så barnslig så han går under kategorin lillebror! haha sorry Lallelutt! ( som han själv kallade sig som liten och än idag vid vissa tillfällen)
Så tack lillebror för idag, det var som sagt roligt att se ditt bruna glada face!

När vi kikat klart på mitt badrum tog jag en kortare promenad för att rasta Akhela, sedan gick vi in och svirade om till springkläder! Akhela fick på sig väskan som packades med lite "Måste-ha-med-mig-saker"
sen begav vi oss ut i vad vi trodde regnvädret, men de hade slutat regna, så de va perfekt väder att springa i. sprang en ny runda som är längre och det kändes som om jag flög fram och Akhela höll sig tätt intill mig utan att dra mig. Sprang utan ett enda stopp å när jag kom hem lämnade jag henne i lägenheten för att sedan ta BILEN 1KM bort till frugan och duscha! Kände lite att jag hade fått min dos av motion så jag ville inte gå ända dit i all rädsla för att överanstränga mig ;-)

I dörren blev jag mött av en minst sagt snygging! haha Frugan var klädd i en kort, jätterosa badrock och så hade hon en handduk virad runt huvudet...MYCKET SNYGGT! hihi Sötis!
Lånade duschen och när jag var klar stank det man i hela lägenheten...råkade ta fel flaska med mig med duschcreme haha men mansdoft luktar inga fel!

Åkte sedan hem och nu ligger jag i sängen och käkar en kesella och dricker vatten. Känns som attt kvällen inte kommer bli så lång idag...igår var ja vaken alldeles för länge!

Är nöjde med dagen, mig själv och över att jag har min underbara kärlek liggandes här brevid mig!
Hon totaldeckade efter den lilla springturen!

Ha en fortsatt trevlig kväll, god natt!!!
Pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0