Minisemester

Här kommer en liten uppdatering från min minisemester i Skagen!

Torsdag...

 

I torsdags vaknade jag tidigare än jag hade behövt, och kände mig då mycket utsövd!

Antar att det var träningen som gjorde mig så trött på kvällen och tack vare att jag faktiskt tröttat ut mig lite på gymmet, somnade jag både tidigt och sov tugnt hela natten!

For till jobbet och efter att vi käkat frulle så drog vi på alla barnen regnkläder och stövlar och skickade ut dem i spöregnet. De hade så jäkla roligt ute i regnet. Det hade samlats jättemycket vatten på gården och de plaskade och hoppade i dessa gigantiska vattenpölar som liknade små sjöar. Några av barnen tog sig friheten att lägga sig ner, en annan tog en hink och hällde vattnet innanför sin regnjacka...ja ni fattar att de blev genomblöta, men barn måste få vara barn och leka i regnet!

Jag själv måste ju erkänna att det är förbannat kul att hoppa i vattenpölar, omoget, jag vet, men JAG tycker det är kul!

Efter allt vattenbadande blev de helombyte på typ alla barn. Sen var vi inne och mös.

Efter jobbet åkte jag raka vägen hem. När jag kom in i trappuppgången såg jag att min dörr stod vidöppen vilket gjorde mig jätteglad för då var de ju inne å jobbade hos mig J

När jag stack in huvudet i badrummet ligger en kille på golvet och sjunger samtidigt som han kopplar i badkaret till röret..handfatet satt redan på plats, jag fick ett lyckorus inombords ”äntligen kan jag bada!”

Han märkte aldrig att jag ”klick-klackade” in i lägenheten och tog ut hunden för musiken han poppade var för hög. När jag kom tillbaka såg han mig dock...slände in packning och Akhela i bilen... sen satte jag foten på gaspedalen och åkte hem för att lämna Akhela till pappa!

Åkte sedan ner till stan igen efter att ha bytt bil samt slängt in mor min i bilen oxå.

På båten blev jag så galet trött!

Käkade en jättegod middag bestående av hjortbiff med ugnsbakad potatis å sallad, men jag tog även ris som var blandat med kantareller å det var snuskigt gott! Det blev änna en salig blandning av mat på tallrikarna men slickade nästan rent båda två!

Efter en stund blev jag så trött så jag satt nästan och sov, tog mig då en promenix ner i taxfreen där jag köpte lite godis, en eyeliner, ansiktsmasker och ett läppglans. Sen satt jag och löste korsord. ”Knep & knåp” är mycket underskattat,det är inte så lätt bara för att det är barn tidningar! Den enda ”litteratiur” som jag tog med mig var, knep & knåp-tidningar samt IKEA-katalogen. Kände att jag behövde titta igenom den i lugn och ro inför lite ny inredning i badrummet.

 

När vi kom fram till Skagen Color Hotel tog vi oss ett glas rött på rummet innan vi somnade. Jag va så trött så jag somnade strax efter 00. Kom ju inte fram förrän 21.45...

 

Fredag

 

På fredagen vaknade jag strax efter sju då jag gick upp och tog mig en lååååååååååång dusch på 40 minuter! När jag stod i duschen ringde en av jobbargubbarna hemifrån min lägenhet och sa att mitt badrum skulle bli klart den dagen. Jag utropade högt ”TJOHOOOOOOO, de va inte en dag förtidigt!!!”

Gick sedan och käkade en god frulle. Som vanligt går jag först runt alla bord med mat på för att sedan se vilket som ser godast ut. Det blev äggröra, bacon, två frallor, två koppar kaffe och lite grönsaker, fukt och ett litet winerbröd. Men jag orkade inte äta upp allt såklart!

 

Sedan körde jag till saeby som ligger ca 5 mil från Skagen. Där skulle det shoppas!

Gick och shoppade från kl 10.30 till 13.30 ...fattar inte att jag inte hade ont i fötterna efter allt handlande och gående i mina höga stövlar men de va inga konstigheter!


Köpte detta...

Två handväskor, en plånbok, 3 par strumpor, 2 Bh:ar, 2 tillhörande stringisar.., 2 scarfar och två

benvärmare.

På vägen hem sedan for ja till Damsgaard och shoppade en jävla massa vin och sprit!

Shoppade för 2000:- så ja fick en del sprit samt vin för dom pengarna!

Yammie!

 

Sen styrde jag raka vägen mot hotellet igen. Väl hemma, slängde jag in dagens påsar med kläder mm, sen svirade jag om och tog en skön promenix ner till havet. Det var ca 2km ...utbudet av snäckor var inte stort men jisses vad mycket sten det fanns och de finns många fina stenar oxå! Plockade ett par stycken sedan knallade jag hem med fickorna fulla med tunga stenar haha

 

Sen totalslocknade jag på sängen och vaknade inte förren det var dax att gå till hotellets restaurang och käka. Jag käkade hjort med potatis å en del  tillhörande gottigheter. Det var lite för blodigt kött i mitten så de klarade jag inte av att käka upp men annars åt jag upp allt! Det var gudomligt gott! Tog lite röd vin till det oxå såklart. Sen var jag egentligen proppmätt men kaffe var ju ett måste och till kaffet ville jag ha desert, men det fanns inget på menyn som lät gott så jag körde en fuling och sa att jag var allergisk mot de som de hade till desert å undrade om man kunde få glass... Självklart sa våran trevliga shypare som strax där på kom in med en jättestor glassdrink till mig som var fylld med färska bär, frukt och glass! Orkade inte äta upp en tredjedel men de va så gott så det var värt vart enda öre!

Tog sedan med mig en kopp kaffe till in på rummet som jag drack där undertiden jag kollade på filmen ”Mona-Lisas Leende”.

 

Lördag

 

På lördagen vaknade jag senare... mamma var redo för att gå och äta när jag vaknade så jag hoppade i en mjukisdress och gick till restaurangen med sneda ögon och håret ruffsigt och ja, jag såg väl allmänt nyvaken ut!

Tog samma grejjer till frulle även denna dag.

Efter frullen gjorde jag mig iordning sedan for vi till Skagen centrum och shoppade lite till!

Köpte blandannat detta...

En jacka, en varm å gossig tröjja, samt en svart mjukisdress, och en puma mössa.

Efter det åkte vi och golfade lite men det gick åt helvete! Haha hade inge flyt alls! Men brydde mig inte så mycket, det var roligt att slå lite ändå! Det blåste jättemycket och jag kan skylla på blåsten tycker jag.

 

Tog två korgar med bollar och jag är INTE van vid att slå på gräs, utan på konstgjort gräs..men danskarna får fan skylla sig själva... de syntes TYDLIGT vart jag hade stått och slagit i alla fall..hhaha

Ooops... de blev en del höl i marken om man säger så....

Puttarna gick desto bättre, fick ganska bra kläm på dem...

 

Därefter satte jag den tunga foten på gaspedalen mot NORDSØEN OCEANARIUM.

Hade helt och hållet tappat bort tiden när jag spelade golf, och klockan 13 var det utfodring i det stora akvariumet och det ville jag verkligen se så jag körde som en toka för att hinna! Å visst fan hann jag men fort gick det!

 

 

Hela mitt liv har min familj åkt till Danmark flera gånger om året och varje gång har det varit ETT MÅSTE, nämligen att åka till detta akvarium och titta på alla fiskar, hummrar, sälar mm.. sen ett år så brann det ner, å då blev jag skitbesviken för att de inte var öppet!

Men nu har de byggt upp det igen!! Det är som om man blir barn på nytt, det är lika roligt varje gång. Kommer aldrig växa ifrån det tror jag!

Vi hann precis in när de skulle börja mata fiskarna.

Jag stod och trängdes med barnen så nära glaset som möjligt in till alla fiskar! Åhh vad jag tycker det är spännande å titta på. Mest imponerad är jag över den fula klumpfisken som vaggar omrkring där inne. Vet inte hur många gånger jag råkade dunka pannan mot rutan för jag glömde av att jag inte kunde komma närmre haha

Sen skrek jag till en gång oxå då jag stod och filmade fiskarna med mobilen med näsan tryckt mot rutan å då kommer det en stor jävla plattfisk nere från fötterna på mig och simmar alldeles mot rutan upp och rakt framför mitt ansikte så jag skrek till för jag blev så rädd! Mamma tyckte det var jätteroligt! J

Sedan gick vi och kollade på resten av utbudet av fiskar, sälar skaldjur mm. Klappade rockor och lite annat skojjsigt, men de tycker jag är lite läskigt...men ändå roligt.

 

När vi blivit trötta på alla havsdjur tog vi oss en kopp kaffe och kaka i restaurangen där innan vi åkte därifrån.

Åkte ner till Hirtshals i hopp om lite mer shopping, men det var stängt! Det var bara mataffärer öppna så då gick vi in och handlade lite goda saker som man bara måste äta när man är i Danmark...röda korvar, ostar, danskt bröd och lite annat...så vi skippade faktiskt att gå ut och käka på kvällen eftersom vi köpt med god mat å de åt vi inne på hotellrummet.

 

Efter att vi käkat gott låg vi i sängen och tittade på ”Här är ditt liv”....

Packade ner alla kläder och saker så det va klart så man slapp grejja med det på morgonen dagen därpå.

 

Söndag

Vaknade tidigt och gick och åt frulle..var inge hungrig alls så jag åt ett winerbröd och två koppar kaffe typ haha de lät väl nyttigt?!

Sedan åkte vi åter igen till Damsgaard för att inhandla 2 flaskor sprit till...

Sedan åkte vi på "promenad"...åkte runt lite och kikade runt i väntan på att det var dax att åka till färgan.

Vi stannade till vid en mindre hamn där vi satt och småpratade och tittade på båtarna, Jag passade på att måla naglarna och sen tutade jag å körde till färgan.

På färgan hem var det ganska mycket folk. Det var ett sällskap på ca 9 pers som kom och satte sig nära där vi satt...det var en ung kille med och jag VISSTE att den där killen har jag träffat förut... Vi hejjade en gång men vi snackade inget..jobbigt nät man känner igen någon så väl men vet inte alls hur väl man känner varandra eller hur man setts... Det var lite mysigt att få höra den fina värmländskan talas och jag satt och tjuvlyssnade till allt de sa haha!

Käkade ännu en portion med hjortbiff (samma som på vägen till danmark)

å de  smakade ljuvligt gott. Gick och shoppade lite i taxfree´n ...

Körde upp till Tjörn och hämtade Akhela och bytte bil sedan for jag ner till stan. Väl hemma bara dog jag. Det var sååå gött att vara hemma!
Badrummet stod nästan klart, i alla fall funkar det... men det är lite små saker kvar.
Frugan kom över på kvällen å vi kollade på film, drack vin och snackade massa skit!

Känner att denna lilla semester gjorde mycket. Jag behövde den verkligen och vill tacka min underbara mamma som är en rolig dama att hänga med!

Ikväll har jag och Frugan kört ett pass på gymmet sen for vi hem till mig.. å så kom kallekalle hit oxå så här sitter vi alla tre och bara myser!

Ha en trevlig kväll...

Nu orkar jag fan inte skriva mer! ha de gött hajjj!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0