Flöken Nola Eliksson... de e ja de!


Gillar denna bilden ja..!



Herregud va de haglar in blogginlägg här nu förtiden..förstår om ni inte hinner med att läsa allt!!! Not..
Jag har verkligen inte haft vare sig lust eller ork för att skriva här...men just ikväll känns de som ja orkar skriva ett par rader...(alltid när ja skriver så brukar de bli ett ganska långt inlägg...vi får la se hur mkt ja orkar ordbajsa ikväll!)

Vet inte vart jag ska börja...

Vad gjorde jag förra helgen?


I fredags efter jobbet åkte jag och hälsade på min söte bror på hans jobb!
Satt å snacka skit och kollade på, när han arbetade. För som inte vet vad han arbetar med, så arbetar han också på förskola, precis som jag!

Där efter åkte jag hem och gick ut med Akhela. Lät henne springa lös i rasthagen å självklart gick klo-helvetet sönder igen. Men va fan, hon måste ju få springa lite. Som tur är så verkar hon inte ha lika ont av det som jag. Senare åkte jag å va barnvakt åt en goding. Vi kollade på barnprogram vilket föll mig perfekt i smaken, äntligen någon som vill se de med mig! Sen kollade vi på let´s dance och käkade poppcorn. Där efter blev de sagostund sen läggning! De va riktigt mys!!

Behövde inte vara där så länge utan var hemma vid halv elva. Då stöp ja ner i min sköna soffa och degade tills jag inte minns mer.

lördagen vaknade jag hyfsat tidigt...mötte upp Frugan i Mölndals centrum...satt med henne när hon var hos frissan och slingade håret.

Frugan

 

Å här sitter Fjortisbruden själv haha :-)



Det var roligt! Jävla goe frissör oxå :)
Frissören skrattade gott när hon fick höra mina sköna historier om vad jag utsatt mitt hövve för, vad det gäller färgningar, blonderingar och klippningar!

Frugans hövve blev i alla fall supersnyggt!

Sedan drog vi och solade 20 minuter. Det var så jälva gott! Det var AVKOPPLANDE! Kännde mig helt spak efteråt. Det är sällan jag lyckas ligga ner och verkligen slappna av...men under de 20 minuterna så gjorde jag verkligen det. När jag kom ut därifrån kände jag mig helt veck och visste knappt vad jag hette.

Åkte ut till bauhaus en sväng, där jag älskar att vara NOT!
Skulle kolla på foto-tapeter..
Men den jag ville ha va såklart slut.
Så jag skulle bara ha en orkidee.
stod och köade som vanligt å jag hatar ju kö, och därute verkar det alltid vara mycket kö.
Tror ni de gick bra i kassan denna gången? Nää
De e fan inte klokt va illa de är alltså! Var enda jävla gång!
Jag fick spader och de fick de minsann höra oxå!

När jag skulle betala tycket jag de lät lite väl dyrt å sa,as-surt, du vet orkideen kostar 129:- INTE 229:-
Jahaaa men de står ju här att den kostar de-?!?!
Vänta ska bara ringa å kolla..

Redan där brast ja.. Så jävla tröttsamt att de alltid ska vara såhär. Inte nåt finns i erat jävla system å inte heler kan denne kille sitt jobb. Fattar itne hur jag lyckas komma i hans kassa varje gång,...han blir alltid lika nervös och måste ringa eller springa ut i butiken även om man berättar hur det är.

Efter mycket om och men så fick han det bekräftat att MIN orkidee kostade 129:-

Jävla idiot!

Åkte hem och blekte håret i ren aggrission. Det blev ljusare helt klart och blev nöjd med att jag inte hade i det fööör länge så de blev allt för orange. Tanken är att färga det lila men va tvungen att bleka ner det först!

Såhär blev det



Senare på kvällen åkte jag på inflyttningsfest hos Ida och Johan...de stollarna hade bjudit 70 pers men under den tiden ja va där var de max 35-40 stycken. De e lite drygt när man inte känner folket å ska stå å vara trevlig och verka intresserad av vilka de är, vad de gör och hur de känner Idag eller Johan...
Festen var jättetrevlig men jag hade inte vare sig humöret, tålamodet eller piggheten med mig dit.
Så jag åkte hem strax efter 21.

På söndagen köpte ja något MYCKET ROLIGT!
Köpte ny duschslang och nytt duschmunstycke... å inte vilket som helst! Köpte ett som lyser och som dessutom ändrar färg efter teperatur på vattnet. Hur coolt somhelst...så nu mer "disco-badar" jag. Hög musik så de hörs in i de nedsläckta badrummet..där endast skenet från duschslangen lyser! Ja sitter där själv och har jätteroligt medan ja ändrar från kallt till varmt vatten hela tiden för att de ska skifta i färg hahaha patetiskt de låter men JAG TYCKER DET ÄR ROLIGT! Min hund ser mest ut som hon sett en IDIOT, när hon sitter brevid badkaret å glor på mig.

När de e kallt vatten som spolas lyser det Grönt



När de är ljummet vatten lyser de Blått



När de är varmt vatten lyser de Rött



Å när de e jättevarmt blinkar de rött! så lättroad är jag.



Veckans som har varit har varit rätt okej.

I måndags fick jag ett ryck å började flytta möbler och tejpa inne i sovrummet å därefter började jag måla! Målade över min fondvägg som jag kämpat så med...värsta mönsterpassningstapeten hade ja ju där innan. Nu är väggen vit. Sen ska de smällas upp en fototapet där med nån cool bild. Senare på kvällen kom Kallekalle ner och vi köpte hem kinamat och kollade på tv å delade på en flarre vin! De va nice! Fick även en mobil så nu äntligen kan jag sms:a :-) Är inte helt överrens med telefonen än, men de är bara för att jag inte lärt mig behärska den än.. de är en Nokia E75, ser ut såhär...



Hade chefen sittandes inne på vår avdelning i tisdags hela dagen då han satt och iakttog hur vi arbetade och han noterade ner det mesta verkade det som. Vad som skrevs har jag ingen aning om dock. Det ska ligga till grund för det kommande lönesamtalet..det ska bli intressant. Det kändes inte jättebekvämt att ha någon som hade ögonen på en hela tiden och som noterade ner massa hela tiden. Men de fick gå.

I Onsdags, när jag skulle åka till jobbet var de krypkö nästan hela vägen till jobbet...låg i 10km/h vilket resulterade till att jag kom försent men de va ju rääääääääääääääääätt halt ute och en jävla massa snö så de fanns inte så mkt man kunde göra åt saken. var även mycket nära till att  krocka oxå då jag fick möte av en idiot som valde att svänga ut bilen rakt emot min... men de gick bra, de va ju några centimeter emellan våra bilar när vi möttes. Phew
Ullis och jag fattade inte hur idioten tänkte. Jävla idiot helvete...Om idioter som inte kan köra i snöväder hade hållt sig hemma så hade antagligen antalet trafikolyckor minskat i antal dagar som den. Tur att de finns några vettiga själar som ger fasiken att köra nån stan när de känner att de inte pallar med sånt körväder.

Ullis och jag åkte i alla fall ut och köpte present till ett av barnen som fyller år på måndag. Fick även köpt med oss lite godis som vi bjöd ungarna på. Det var uppskattat..men de fick bara EN godis haha resten käkade vi upp! Rättvist ska de va! ;-)

Idag va Ullis hemma och de va tomt utan henne :( saknar även Lottisen jättemycket som inte varit på jobbet på evigheter!

I morgon
slutar ja 14 senare på kvällen ska ja träffa min underbara älskling!! Ska bli sååå mys att ses! De va lääääääääääääänge sedan nu! Hoppas jag inte får skäll eller att de ska gråtas. De brukar alltid komma tårar när vi ses...för många hårda sanningar grävs upp från underjorden och kommer som en käftsmäll mot mig. Hur som ser ja fram emot i morgon!! Du är sååå välkommen i möra!

Lördagen kommer bli lugn... ska inte göra nåt speciellt på dagen, vad jag vet än i alla fall.. senare kommer Simon hit och då blir de film och lite bugg kanske?  :-) Ska bli mys att bara tat lugnt och slippa all stress!

Söndagen är än så länge oplanerad och jag hoppas nästan att den får bli en riktig slappardag!!

Så de blev en del pladder som kom ur mig ikväll ändå även om de mesta är rätt ointressant att läsa om!!!

Ha de bäst
Pösshajjj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0