"ARG IDAG..."

“ARG IDAG...”

 

Idag när jag var ute med Akhela så råkade hon bajja på en gräsmatta å ja hade ingen mer påse med mig. Stod och pratade i telefon samidigt, då ja ser en kvinna i ett fönster som står och blänger på mig.

Jag om någon plockar alltid upp efter min hund när hon gör sitt på platser som kan störa för andra.

Rätt som de var slängde hon upp balkongdörren och slängde ut en bajpåse samtidigt, som hon skrek: Här har du en bajpåse så du kan plocka upp skiten efter dig!

Hon skrek verkligen å var jättearg, å för en sekund glömde jag av att ja pratade i telefon å skrek tillbaka: Öhh du behöver väl för fan inte skrika på mig! Jag tar alltid upp efter mig men ja ska gå efter en påse fattar du väl! IDIOT!

Kvinnan öppnade dörren igen å sa: De finns inga påsar att hämta!

 

Eh, nähä och hur vet hon vart jag skulle hämta min påse?? Ja har påsar hemma!

Blev så satans förbannad för att denna kvinna var tvungen att skrika så. Hon har själv pudlar som INTE alls är särskillt vare sig trevliga eller fina. Dom skäller alltid en jävla massa när man möter dem då MIN HUND inte bryr sig ett skit om dom. Åhh va arg ja blev! Plockade upp skiten med den påse hon slängt ut, sen gick jag hemåt.

 

När jag kommer fram till min port börjar nästa... Min söta granne var ute och rensade ogräs och var mer arg nästan än föregående kvinna, över att de såg ut som skit i rabatterna! Ingen som tar sig an det och hon får göra allt! Nu hör de till att denna dam råkar ha den finaste uteplatsen i området med blomster å sånt så jag förstår att de är jobbigt för henne att se en rabatt som växer igen, när man kan sköta den å ha den fin!

 

Hon var inte arg på mig, som tur var :-)

Vi brukar prata en del och mitt upp i allt så satte jag mig ned och började hjälpa henne. Lite mer än en halv sopsäck ogräs fick vi rensat bort! Det blev hur fint som helst! Bara blommor som saknas nu.

 

 

 

 

Hon berättade att det för längesedan i hennes unga dar fanns ett program på radio som hette ”Arg idag” då folk ringde in och berättade varför de va så arga.

Kreativ agrission, kallade hon själv sin illska idag :-)

Jag berättade om kärringen som har skällt ut mig och vi skrattade åt kärringens engagemang i att orka bli så arg för en sån sak.

Nåväl, jag är då inte arg längre!

 

Ska tydligen åka tilll Skövde om en stund, min underbara ♥!

Spontant och bra, sånt gillar vi!! :-) Där blir de bra musik ikväll!

 

Så nu ska jag göra mig i ordning för en kväll i Skövde!
Men först lite kaffe!!!

 

Ha en bra dag allesammans!!

Pusshajj


Kommentarer
Postat av: sheila

gullegumman! min mamma har bråkat med den surkärringen flera gånger. de har tillomed gått så långt att dom stått och svurit åt varandra!

2010-08-06 @ 03:47:06
Postat av: Nora

haha ja men hon är ju inte riktigt klok!

2010-08-10 @ 00:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0