SEMESTER!!!


I fredags kom jag till jobbet i väldigt god tid! Det kändes inte riktigt som om man var redo för semester,
men nu känns de sååå rätt!
Förra året gick man på semester med en stor klump i magen och regnade gjorde de hela semestern oxå. Fy fan!
Men denna sommar har redan slagit förra årets antal bad och värme.

Masade mig från jobbet vid 14.30 fast jag slutade 14.. när jag kom hem började jag måla en tavla.
Skissade och sedan tog jag fram mina gamla akrylfärger och skulle till att färglägga. Hade ingen liten pensel för att kunna måla noggrant, bara stora feta penslar som man har för att måla väggar... så jag tog min sminkpensel!
JÄVLAR VA BRA DEN VA!

Målade helt hysteriskt och hade fokus till 1000 på de jag gjorde. Blev riktigt nöjd med första tavlan.
Den saknar dock ansikte för de är ja inte så bra på, så de kommer ta lite tid innan ett face infinner sig. Tanken är ju att ja ska få upp tavlorna i lägenheten.

På lördags morgon vaknade jag 04.42... att jag inte dog! Jag var pigg som en mört och kunde INTE ligga kvar.
Sparkade ut en grinig hund på en promenad sen slängde jag  mig på soffan och tänkte kolla på barnkanalen lite.. men inte ens dom hade börjat sända, KATASTROF!

lyssnade på musik och grejjade lite hemma. Allt efter som dagen gick insåg jag att fan, ja har ju varit inne nästan hela dagen, bortsett från promenaderna med Akhela. Frida (Eda nr 3) ringde och ville åka till Marstrand å promenera lite å kika lite. Jag for upp till ön, och hängde lite med mor och far innan jag, Joel  och Frida begav oss till Marstrand. Kom dit rätt sent, men de var så skönt väder så de gjorde oss ingenting alls.
Ja tycker inte de så mycket folk dock...trodde det skulle vara mycket mer.
Gick längs bryggorna och kollade på båtar och fulla människor.

Ibland känner man sig gammal när man ser ner på fylledrägg å beklagar sig över hur fulla och jobbiga de är...man glömmer lätt av att man själv är en av dem ibland. haha
Tog lite bilder SÅ KLART!

underbara söta Frida!








Här nere satt vi vid vattnet ett bra tag och tjötade och
drack våra dyra drickor vi köpte.
25 jävla spänn för en fanta!


Det var jättemysigt å kolla på förbipasserande båtar + folk.
Asså de e sjukt sicka båtar de finns. Det är lätt att vara bitter över andras framgång ibland! ;-)




Frida & Joels barnvagn..
Han sov som en stock hela vistelsen på marstrand.
Jag "övningskörde" hela kvällen med vagnen haha
Det gick KANON!
Körde bara på 2 personer på benen, annars klarade jag de fint fint!



Var väl hemma runt 00 å då stupade jag i säng efter en låååååång dag!

Tack Frida och Joel för en trevlig kväll!!
Älskar Er ♥


Lördagen

vaknade 05.54, men tvingade  mig själv till att somna om!
Sov till 08.30 sen gick jag upp och tjöta hål i huvudet på mor och far.
Lite senare kom Kallekalle och vi åkte iväg och badade.
Akhela fick oxå följa med och hon var överlycklig!!

Var ute i vattnet med henne så hon fick simma haha hon plaskar värre än en person som håller på at drunkna!
Här springer hon efter sina leksaker å plaskar lite i vattnet!



Nere i Mjölkeviken hemma på tjörn...

Världens tramsigaste och löjligaste hund! ;-)





När vi kom hem gjorde jag middag.
Det är inte mer än rätt att JAG gör lite mat hemma någon gång.. alltid när jag kommer hem blir de
"fin-middag" och jag vill inte att de ska göra så fint å seriöst jämt. Jag kommer ju å går hemma och denna gången ringde jag bara å sa, ja kommer upp till ön nu. Jag räknar aldrig med att maten ska stå på bordet när jag kommer hem. Å ibland är det den enkal maten man hellre vill ha än 3-rätters.


Mamma var sugen på falukorv som e gjord i ugnen så då gjorde jag iordning det till mig kallekalle å mamma.
Sååå gott blev det! De äter man alldeles för sällan! Satt ute på altanen och svettades å käkade å drack iskall öl!


 

Åt tills magarna pekade rakt ut! Därefter gick på en promenix med alla 3 hundarna.

Sen blev de kaffe och bulle hemma!!

ÄLSKAR ER MAMMA OCH PAPPA!!

NI ÄR DE BÄSTA FÖRÄLDRARNA MAN KAN HA!!

 

Jag for sedan ner till stan å Kallekalle hem till sig i Uddevalla.

 

Väl nere i stan fortsatte jag att leka konstnär hemma...målade en ny tavla, en lika dan fast mycket större!

Fick med mig penslar och mer färg hemifrån. Men min sminkpensel är ändå den bästa.

Stod ute på balkongen å målade. Grannen undrade vad jag målade haha lite pinigt eftersom de är ju en halvnaken brud på tavlan som sitter på en gitarr å dinglar med benen... men men.. den blir ju bra så!

 

Kallekalle kom ner och vi kollade  på fotbollen tillsammans och drack cider.

Att jag inte fick magsår av matchen... jag höll på att dö av iver på att Spanien skulle göra mål, å sen kom det!

Jag tycker båda lagen var värdiga vinnare, men hejjade ju på Spanien sen en tid tillbaka så de va kul att de vann!

Min ena kollega verkade dock INTE dela min glädje! ♥

Nu ska jag sätta igång denna dagen och göra något vettigt av den!!

 

 

Ha de bäst allesammans!!

pusshajj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0