Är du rik?





Sitter och tjötar med en kille som är 5 år vid matbordet på jobbet, när han plötsligt vräker ur sig:

Han: -**** är inte rik...

Jag: Hur vet du det?

Han: -Ja men hon visar ju inte det.

Jag: -Hur skulle hon visa det?

Han: -Ah men hon kan ju ta ut lappar på banken så man ser att hon har pengar, men de gör hon ju inte.

Jag: -Hmm okej, du tänker så.. men de blir ju stökiigt om man har jättemycket pengar på banken å tar ut allt bara för att visa att man har pengar?

(Den omtalade personen kommer in i konversationen)

****:
- Men är Du rik då?

Han: -ja e inte ens rik, för alla mina lappar e faktiskt slut!


Barn har sina teorier hur saker och ting går till, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0