En het tisdag!

I morse vaknade jag såklart "för tidigt" bara för att man hade sovmorgon.
Men kände mig grymt utsövd och låg därför å degade ett tag i sängen innan jag gick upp å de va så satans skönt!
På jobbet idag höll jag på att svettas ihjäl! Det va sjukt varmt och jag ångrade att ja hade jeans å linne. Men men, man ska inte klaga på solen!!!
Vi fick sopkvastar idag.. varje avdelning fick var sin.. de ser ju så tråkiga ut!!!!

 

Hur fint är de att äga en träfärgad sopborste?

Pysslig som jag är, tog jag ett initiativ att göra den lite mer somrig!!

 

Målade den vit och sen försökte jag måla lite blommor!

Jag är ju sjukt darrhänt och de krävdes en STOR koncentration för att inte kladda ner hela

kvasten med bara färgpölar. Visst, det är inte de finaste blommorna,

men jag blev väldigt nöjd med den ändå!

Barnen tyckte den blev jättefin!!

Emma hjälpte mig att göra om två blommor till fjärillar!

När jag slutade jobbet vid 17 var jag helt vimmelkantig!
Man är duktig på att tvinga barnen att dricka vatten, men jag är inte lika duktig på att själv se till att få i mig tillräckligt med vatten...
hur svårt kan de va?
Sak samma, jag åkte hem och hämtade Akhela och svirade om till bikini och sen for jag och hämtade upp Emma.
Vi drog till Näset, fast ändå inte ... vi åkte till nåt som hette nåt annat i närheten av näset...
Akhela var helt galen och bara ville i vattnet hela tiden! Vi badade och jag är så stolt över att Emma, som själv säger sig vara en riktig badkruka, att hon faktiskt doppade sig! Det var skönt i vattnet, svalkande men inte kalltkallt! Satt på de varma berget och tjötade och mös.
Dokumenterade medvetet inte badet, med tanke på att jag hade fullt upp med att försöka se till att Akhela inte hoppade i där vi badade där de var djupt vatten och badstege för att komma upp!

Emma

Snygg-Emma!

 

När vi åkte hemåt körde jag av gammal vana hemåt mig haha

så vi passade på att åka in på coop för att se om de hade nåt sköjj.

Fick köpt mig blommor och så köpte vi mat!

Grillad kyckling, potatissallad, baguette, melon och så hittade jag en namnskylt som de stod NORA på!

En så skylt som ser ut som en nummerplåt till bilen.

Blev överlycklig och satte fast den i bilen!

Åkte sedan hem och satte oss på min balkong.

 

Gottigt värre!

 

Åt tills vi höll på att spricka!

En kruka som ja ska plantera lite fina blommor i!

Men hann inte köpa alla blommor idag så ska fixa te den krukan nån dag snart!

Blir så mycket hemtrevligare om man har lite blomster på balkongen!

När vi käkat klart tog vi fram Geni, och spelade!

Jag vann! :-)

Det var så mysigt att sitta ute, även om de började regna så var det ju varmt och de

regnar ju inte in på balkongen så de gjorde oss inget att regnet öste ner.

 

Körde sedan hem Emma och nu ligger jag som en halvdö sill i sängen och gäspar så tårarna rinner.

Är riktigt trött och känner verkligen att dagen har tagits till vara på!

Nu ska ja sova och drömma mig bort för ett tag....!!!

 

God natt på Er!

Pusshajj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0