Logfesten & dess följder...

I lördags kväll kom jag på vid 18 tiden att ja glömt nåt...
Vet att jag fick ett sms tidigare i veckan angående den årliga logfesten som hålls hemma på ön hos grannen men att jag inte svarat på om jag kommer eller ej. Tänkte för en stund att de var för pinsamt att ringa om man kunde dyka upp även om man inte hört av sig. Nu e de ju mina grannar som jag umgås med som mest när jag är hemma, men kände mig ändå dum som glömt av att höra av mig. Men som vanligt när man pratar med Kristina så är det alltid samma ord som sägs, SÄTT DIG I BILEN OCH KOM HIT NU!
Så från att ha legat hemma i mjukisar och tyckt synd om sig själv tills att jag anlände till logfesten tog det 1 timme och 30 min. Aldrig i hela mitt liv har jag slängt ihop en sallad så fort...å sen satte jag mig i bilen och tryckte plattan i bönn! Tacksamt värre att de få bilar som var ute å körde denna kväll på motorvägen låg i en mer snabb hastighet än 110km/h... så de va bara att haka på. Man vill ju inte agera "bromskloss"!
Väl uppe vid ön, blev jag fast hemma en stund för att stämma av läget med mor och far!
Därefter gick jag över till grannarna och knäppte min första bärs!
Roligt värre är de å träffa alla som man inte sett sen förra logfesten!

Långbordet var framdukat å vi åt och drack gott uppe på logen!








Snyggmagnus, även denna dag kallad födelsedagsbarnet! ;-)


Men hur sjutton kan man inte associera fel på denna mackapäär?!?!
Jag greppade då inte vad den var till för haha...




Kvällen vart mycket trevlig och efter maten förvandlades logen till dansgolv och då jävlar
svängdes de med de lörviga!

Senare på kvällen gick jag (vi)  hem...

Dagen därpå vaknade jag vid 06 vilket kanske inte var så uppskattat av "alla"...
Men ni som känner mig och min rastlöshet, så lät jag inte någon sova!
Utan istället fick någon ligga å höra på ett evigt pladdrande!

När vi klivit upp tog vi bilen de 100 meter bort till grannen för att se om våra solglasögon
fanns kvar någon stans.
När vi kom upp på logen stod F och blandade en jättegrogg av alla slattar!




Sugen man blev!!! NOT!

Hittade våra glasögon i alla fall och inbjudna på frulle blev vi oxå!




Stekta mackor med körv å stekt ägg å ketchup!
Mums!!!
Roligast av allt var ju att "vegitarianen" käkade korv å stornjöt av smaken av korv!
Ifrågasatte även om de inte va så att denna veg grillade kött kvällen innan på logfesten...
svaret vart klockrent: men va fan, ja hade ju inget annat att grilla!!!!
Haha serriös!

Efter frullen körde jag Camilla te jobbet å sen slängde ja av M hemma hos sig.

Åkte hem och flummade med mor och far!
Pappsen å ja tog en go premix med vovvarna. Å sen vart de till att dega!
Älskar min utsikt hemma över ängarna med alla djur!



Mamma visade stolt upp alla sina fina blommor och sitt nya växthus!









Där uppe står pappsen ;-)




Min underbart vackra mor, gör debut här på bloggen!
Aldrig tidigar har man fått se hennes face, men nu så!!


'

Det nya växthuset!

Vid 15 tiden åkte jag och hämtade upp Micke, vi for ner till stan och degade ett tag.
Senare åkte vi till Vino Pasta och hämtade med oss pasta hem.
Satte oss på gräsmattan på innergården i solen på en filt och käkade.
Det var längesedan jag skrattade så mycket.
Allt är dokumenterat! Jag kan inte säga att jag ogillar när någon tar kort HELA TIDEN,
men sjukt många kort blev tagna. =)
Har dock inte hunnit få dem.

Efter maten vart de chill i söffa å dega!

Tog ledigt på måndagen och såg till att spendera en heldag med Micke i stan!

Dagen började bra...frulle i sängen å kolla på Family guy
Därefter gjorde vi oss i ordning för att ta bussen in till staden.
Hängde inne på banken ett jävla tag innan vi kunde börja dagen inne istan ordentligt.
Gick längs avenyn och sög på var sin kaffe å hamnade efter ett tag vid Göteborgs hjulet.
Hoppade på och åkte runt där ett bra tag!


Uppe i GBG-hjulet!

Efter att ha skådat en mycket vacker utsikt tog vi en fika på lillabommens cafe i solen!






De var inga fel om man säger så...

Gick och köpte glass å därefter promenerade vi bort till Tribe å sen vidare till Linne där vi tog dagens andra öl brevid vinopasta restaurangen... kommer inte ihåg vad stället heter..!
Så gott de var med kall öl denna varma dag!
Ringde och beställde bord på maniana som ligger längst upp på kungsgatan..och innan dess hanns de med en öl på Bishops arms oxå!
Det var första gången jag åt tapas och jävlar va gött de va!
Beställde in 10 små rätter och de va sjukt gott!
Tack för en kanongod middag M!!

Mätta och glada gick vi därifrån mot järntorget, där vi tog bussen hem!
Väl hemma vart man seg.

Har haft en sjukt rolig helg och de är ett starkt bevis på alla skrattanfall som gett mig
träningsvärk i magmusklerna!!!

Ett avslutgjordes för ett par dagar sedan, en nystart har på börjats å jag trvis bra med!

En dag i taget!

Men de va så skönt att ha haft mobilen på ljudlöst hela helgen och glömt av tiden.
Det brukar vara svårt att inte stressa, men denna helgen har verkligen bara flutit på utan att man
vare sig har planerat eller haft några tider att passa!

I morgon väntas de jobb!
Å de ska blir skojj att få träffa alla underbara ungar igen!!!

Pusshajj!


((( någon som visas på bild från logfesten som INTE vill det??? mailla mig i så fall å säg te!!
[email protected] ))))

Kommentarer
Postat av: Kristina

Var är Günter???

2010-06-29 @ 17:29:51
Postat av: Nora

haha borta ;-)

2010-06-29 @ 23:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0