Otillräcklig som människa...

Vaknade i morse, pigg och glad å när jag var ute med Akhela så gick jag och gnolade hela promenaden. Vart även glad över att de var så härligt väder så jag tog en lite längre promenad än vanligt vilket gjorde att jag blev lite lite sen till jobbet! Började 09.00 men va där 09.05 så de va inte så farligt kan ja tycka!

Dagen har flutit på och jag kan väl känna att det är panik inombords just nu med tanke på hur mycket jag/vi har att göra...men någonstans i allt kaos så känns det som om jag är förlamad. Jag borde kanske ha panik och agera därefter, men det är något lugn som fallit över mig som säger: Man är inte mer än människa och ibland får man prioritera det som är viktagast och sedan beta av en sak efter en. Man reagerar så olika vid olika tillfällen. Jag är inte alls den som alltid blir lugn av att känna att man har fruktansvärt mycket att hinna med, men just nu så är jag lugn. Det gör ingen skillnad i fall jag blir hysterisk, mer än att det tar sjukt mycket energi. Bättre att ta det lugnt och göra allt bra än att göra allt snabbt och halvdant, kan jag tycka.
Ibland får man välja om man ska bli uppäten av energin som går åt att vara bitter, eller om man ska skita det som känns tungt å bara köra och ge sig fan på att fixa det! Å jag har valt att fixa det!

Satte mig i alla fall idag och försökte strukturera upp hur vi ska hinna med allt. Vilket som är viktigast och vad som vi känner får vänta. Jag är helt övertygad om att det kommer att bli jättebra, när vi känner att vi ligger i fas med allt. Känns som att med Ullis som kollega så klarar man allt. Det är underbart att ha henne som kollega och tillsammans tar vi oss igenom allt!
Ni vet, en tillvaro med underbara barn, mycket skratt, bra musik, sär humor, envishet och med ett positivt tänk, så kommer man långt!

Har varit ute hela dagen i dag och det är så skönt att barnen kan få vara ute och bara ha kul hela dagarna i solen. Man känner ju själv att man har ett guldjobb som kräver utomhusaktiviteter. Tänk att behöva sitta inne på ett kontor alltid. Kan inte vara roligt att sitta inne och se ut på det vackra vädret  och när man väl slutar är solen på väg ner. Nä, jag har minnsan ett bra yrke må ja säga!

G T ringde idag och ville ta en kall, men jag kände lite hur varningsklockan ringde inne i skallen... inte kan man gå ut och ta en öl mitt i veckan medtanke på att jag gjorde det igår... men sen tänkte jag, varför kan man inte det!? Det är ju ingen fylla man ser till att försätta sig i.
Jag dissade honom först, men sedan ångrade jag mig och ringde tillbaka och sa, självklart kan vi ta en kall!
Detta smittade av sig på Emma som oxå ville följa med en sväng, men hon slutade inte förrän kl 19 å ja skulle träffa honom kl 17.45....

Eftersom jag varit borta från Akhela hela dagen fick det bli ett ställe där jag kunde ha med henne och då passade det utmärkt att gå till Bishops arms eftersom han bor alldeles i närheten av de stället oxå!
Tog en öl och pratade av oss massor, var så mysigt att bara stämma av läget och njuta av att de fortfarande var varmt i luften fast än vi satt i skuggan. Akhela vart lite bitter eftersom soffan som hon är van att få ligga i, var upptagen!!! Å ingen bacon fick hon idag heller.. :( men uppmärksamhet av de övriga gästerna, det fick hon!
När vi nästan druckit  upp anlände Emma och gjorde oss sällskap! Så trevligt!!
G drog hem, men vi satt kvar å tog faktiskt en till. Solen kom till vårt bord och de va sååå skönt!




                          Emma...



Den enda som inte vart hel nöjd var Akhela som inte fick solen på sig. Hon satt på kullerstenarna under bordet och huttrade och tycket livet var trist, men då trollade jag fram hennes favvo mjukiströja och då vart allt bra.
Just som jag satt på henne den, hörde jag en man säga, " sånt där stör jag mig på..."
Jag ifråga satte mannen som satt snett bakom oss om han hade nåt emot hunden, men det var inte hunden han hade nåt emot utan att man klär på dom kläder. Det blev en diskussion om detta men efter ett tag verkade det som han faktiskt oxå insåg att min hund vart mycket mer nöjd med tröjan på!
Den är ju jätte tunn, men hon gillar den och då kan hon la få ha den på sig?!?

Satt och tjötade och skrattade och hade det jättetrevlig!
Efter den ölen gick vi till min favvorestaurang Vinopasta och käkade!
Käkade en av mina favoriträtter och det smakade ljuvligt gott!
Emma var så stolt för hon fått in den rätta tekniken att använda sked och gaffel till sin pasta! :)
Se vad koncentrerad hon är!!! haha


sååå söt!!!


Tack G & Emma för en trevlig kväll! Spontanitet är såå härligt!

Efter maten tog vi en promenix runt i linnestaden och därefter drog vi hem!

Nu ligger jag i sängen och är faktiskt trött!


God natt på er och tack för de fina orden om föregående blogginlägg!

Pusshajj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0