INTE OKEJ!

I fredags var de utflyttning för min sambo som varit underbar att dela lägenhet med, saknar henne jättemycket faktiskt. Speciellt de stunder då "handfatet gått sönder" (Internt...)
När Emma kom hem från jobbet packade hon ihop sina prylar.
Ja, Freedaa och Andäss skulle göra en favorit i repris liksom föregående fredag fast försöka göra den mindre brusad för min del... Vi fick med Emma oxå och J var med Andäss oxå, så vi blev ett par stycken.
Kvällen var riktigt bra och vi hade riktigt trevligt. Senare var de någon som klantade sig... INTE OKEJ.


Ja å Freedaa

Lyckades inte få en enda osuddig bild på Emma eller alternativt att hon blundar på bilden :-(
INTE OKEJ, jag vet..! Förlåt!
Men DU VET ATT JA TYCKER OM DIG (SL)EMMA!!♥


Efter en tölig lördagsmorgon, som INTE VAR OKEJ, stack jag hem till ön och hälsade på mina söta päron.
Va skönt att komma hem å mysa å prata av sig å bara vara!
Köpte såklart med mig nåt till mor och far, för att de är så underbara!


Några rosor är aldrig fel att ge bort med ett fint kort till där de stod
Ville bara säga att jag Älskar Er ♥!

Eftersom mor är gipsad och tillfälligt defekt så va de pappa som fick springa å grejja!
Kaffe och våfflor, pappas grejj de där!


Mumsigt värre var det!

Å mamma klagade väl inte heller på att bli serverad och påpassad så fort hon öppnade munnen :-)
Men vet att hon hatar att inte kunna springa omkring som vanligt. Hon är ju sällan stilla liksom!
Nu har hon inte så mycket att välja på.
Var även över hos grannen och tjötade ett tag och stämmde av läget. Har ju inte varit hemma sedan i julas typ...KATASTROF! INTE OKEJ!

Åkte senare ner till stan och tog det lugnt. Drog täcket över huvudet och låtsades att jag var på semester.

Söndagsmorgonen kände jag ett stor behov av att ta mig ut på en låååång promenad och rensa hjärnan.
Fick sällskap av Lillenbror och Kristin + Bamse, på en rejäl promenad vid Delsjön. Var ute å gick typ 2 timmar. Givetvis var ja så käck så jag tog ryggsäcken med mig, med lite kaffe och ballerina kex :-)


Akhela å Lillebror!


Akhela och Bamse


Lillebror & Akhela utforskar isen som var sådär stabil..


Står som ett fån och känner att de va en något udda promenad när
ja inte hade någon hund att hålla i. Bror min tog sig an Akhela, eftersom Bamse sprang lös.
Men de va bara kul å se han dansa omkring på isfläckarna haha



Kristins stövlar & Bamse ;-)

Som sagt, en MYCKET TREVLIG PROMENAD! TACK FÖR SÄLLSKAPET,
och jag hoppas inte de dröjer allt för länge innan detta görs om!


När jag väl kom hem stendog både jag och Akhela. Vaknade sedan av att Kallekalle kom.
Vi drog å käkade... ja valde en ny rätt som jag inte tidigare smakat...den lät godare när jag läste i menyn än vad den var att knapra på. Borde klagat men var helt enkelt för van vid att säga: De var jättegott!! När de kommer och frågar hur maten smakar.

Käkade en pasta med Tigerräkor, pilgrimsmusslor, bläckfiskringar mm...  men den var ingen höjdare. Räkorna verkade råa och sen va de sand eller nåt oxå på dem så de knastrade i munnen när ja tuggade. Å bläckfisken fick jag inte tuggat för den var som en gummi-bit som inte ville gå sönder! INTE OKEJ!
Musslorna var däremot goda!

PAPPARDELLE DEL MARE

(Bläckfiskringar, tigerräkor, pilgrimsmusslor, vitvin & färska tomater)


Nu kommer din mat på bild kallekalle! Sorry att jag inte lagt in det tidigare!
Men den ser inte jätteaptitlig ut... ser ut som den varit nere och vänt en gång innan den hamnade på tallriken, men jag vet att den var god!! De var ju vodka i hahaha



SPAGHETTI AL TOURNEDOS

(Strimlad oxfilé, vodka, bacon, champinjoner, vitlök & grädde)


Den var riktigt god!
Jag ångrade lite att inte jag oxå tog en sådan. Men det får bli en annan gång.

Oavsett så kommer jag fortsätta gå dit och äta, för de BRUKAR vara god mat! Smaken är ju som baken, delad, men jag antar att min maträtt inte var vad den borde faktiskt.

När vi kom hem kollade vi på " Flickan Från Ovan" Jag tycker den va helt OK, inge speciellt så. En vanlig bra film. Nu i veckan har de väl inte hänt så mkt..

Har påskpysslat lite, snyggare tuppar och hönor får man leta efter kan ja tycka!! Eller vad säger ni?!


"LEIF-ULLA"

Igår var ja hos Johan å Ida och hälsade på de lilla monstret! Jisses vad söt Hera va!
Vassa tänder hade hon oxå! Fan, såg ju ut som jag hade brottats med ett lejon, pga alla rivmärken på mina armar!! Akhela tyckte de va lite otäckt att ha Hera klättrandes på sig, men skötte sig sååå bra! Låg så fint så och lät "monstret" busa!

Minns inte så mkt mer av kvällen för den råkade försvinna... Vaknade däremot upp alldeles för sent i morse, så ja kom försent till jobbet. Inte bra. Men de gick bra ändå. Sen kom ja försent till APT-mötet som vi hade idag kl 17, men de va fasen inte mitt fel. De va ju nån som krockat eller nåt. Det stod helt stilla i trafiken! Jaja missade nog inte så mkt de 10 minuterna som jag kom försent.

Ikväll har jag bl a myst och bara tagit det lugnt, å nu nalkas nattapromenad med Akhela.


Ha de bäst! å Glad Påsk på ER!!

Kommentarer
Postat av: slemma

jag saknar ju dig med! <3 kommer nog snart flytta in hos dig igen. eller varför inte låta dig flytta in hos mig ett tag. Slemma, Snora och Irene.

2010-04-07 @ 22:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0