Jag vet inte..!

Jag blir snart knäpp på allt tjöt om att de är dålig uppdatering här, och JA de är det men jag vet ju inte vad jag ska skriva! Har inte vetat hur jag ska formulera mig... å inte heller vad jag ska skriva om.

Det har hänt lite väl mycket det senaste och de tog ett tag innan jag själv hann med i de snabba svängarna.
Ville inte skriva ut något innan jag var säker på mig själv... men nu vet jag...!


Jag träffade för ett litet tag sedan en mycket härlig människa.
En människa som får mig att skratta ofta och mycket, å han lyckas även göra mig
generad..vilket jag sällan blir/är. Vet inte om de är positivt eller negativt?!
Men oavsett så är han en person jag gillar att träffa.
Har ingen aning vart vi är på väg, men ja "köör bara"!
Att analysera sönder saker och ting har jag vare sig ork eller lust med.
Jag trivs med denna underbara själ som bland annat är ;mysig, rolig, snygg, empatisk, omtänksam, generös, lättsam och han vill inte bara umgås inom fyra väggar.

Fredag
I fredags hade jag en "ego-kväll" då jag gjorde en hårinpackning, la en ansiktsmask, målade naglarna, klippte mig själv igen, och badade två heta bad under kvällen. Det var avkopplande och skönt att inte ha någon tid att passa. Detta resulterade till att jag stendog vid 22 tiden.

Lördag

Sov som en stock hela natten och vaknade sedan på lördagsmorgon vid 06.30 och visste inte vad jag skulle hitta på.

Åkte hem till "Andäss" på eftermiddagen efter att ha varit på frölundatorg och handlat present. Efter ett tags slappande hemma gick vi ute och åt på Vino-pasta som låg ett stenkast där ifrån. Där åt jag en utsökt pasarätt.

Tagliatelle Verdure
Jag åt tagliatelle med citronmarinerad kycklingfilé, champinjoner, färska tomater, basilika och olivolja.
Till detta intogs 2 glas av husets röda som smakade mycket bra!
Måste rekommendera detta ställe då priserna var låga men kvaliten på maten var hög!

Vino pasta ligger på Plantagegatan 3 Göteborg, som sagt, det är bra priser och hög kvallite på maten!

Hade så trevligt där vi satt så timmarna bara flög förbi!
Därefter gick vi vidare till The Bishops Arms på Järntorget och tog ett par öl samt en whisky.


Denna whisky var dock inte helt i min smak, den smakade mestadels honung, något för söt för min smak men jag gillar att prova nya smaker.



Avslutade kvällen med en kanske onödig men just då nödvändig, titt in på BK där vi köpte med oss lite natta-mat hem.
Blev överraskad av den käcka blondinen i kassan som verkade hajja vad jag menar när jag säger att jag vill ha MYCKET KETCHUP ..

Jag gjorde bara åt 13 stycken...

Söndag


På morgonen tog jag en promenix längs gatorna med Akhela och shoppade för andra gången i mitt liv, genom att sticka in hövvet i en affär och ropa de ja ville ha...köpte med två latte. Vill absolut inte binda Akhela utanför nån affär i stan.. men som sagt, de funkar ju bra att bara slänga upp dörren och säga de man vill ha! Gick sedan hem och överraskade A med något jag visste han var jäkligt sugen på, en latte :-), vilket var mycket uppskattat!

Slappades mestadels under dagen men senare hann vi med en promenad in till stan i de sköna vädret.
Otippat nog tog vi en öl. Inte var dag man tar en stor stark på en söndagseftermiddag, men den satt fint! :-) Därefter köpte vi med oss thaimat hem.

DET VAR STARKT!!!


Det brann i min mun, men de va väldigt gott! Det var precis på smärtgränsen till att de skulle vara förstarkt! Har käkat från de stället två gånger, visserligen samma rätt båda gångerna men maten är fräch och smakar riktigt gött så ja tänker rekommendera de stället oxå!

Andra långgatan 24, Göteborg
Tel: 031-242518



Det var en kanongoe helg och jag njöt i fulla drag av trevligt sällskap, god mat och av ett hav fyllt med underbara varma kramar och pussar! Så ja lämnade honom i söndags kväll med ett stort leende på mina läppar! Tack du underbara för en kanonhelg! Saknar dig redan! ♥

Idag är det åter igen måndag och jag saknar den närhet man blev så bortskämd med i helgen, men vet att de inte lär dröjja allt förlänge innan jag ser hans snygga face framför mig igen!
Dagen på jobbet har varit bra men det har varit tomt utan Krullrika-Ullis.
Hipp hipp hurraaa hurrraaa hurraaa hurraaaaa Till dig idag för att du fyller år!!
Jälva skit att du ska ha magsjuka på din födelsedag, INTE OKEJ!

Men fick som plåster på såren jobba tillsamans med min älskling Freeda idag ;-) det händer ju inte allt för ofta att vi jobbar ihop på samma avdelning!

Freedaa♥

Hon var nytankad med kärlek må ja säga, hon kom in som en solstråle och utstrålade allt i ett härligt leende! Underbart säger jag bara!!! Du är underbart!!

Har idag när jag kom hem från jobbet avklarat årets första löpar-runda!
Det var gött som fasen å komma ut och springa igen, men ögonen rann konstant! Tur att man hade solbrillorna på så de inte syntes så väl!

Har även badat Akhela, så nu är vi båda nöjda med dagen!

På onsdag flyttar Emma in här ett tag :-) Min underbara kollega och vän!


Jag & Emma♥





Bjuder även på en bild från när jag blonderade hövvet för ett tag sedan...
De va inte menat att gå runt i denna snygga frilla, utan bara bleka ner de innan ja smällde i en riktigt lila färg i hövvet, å resultatet sedan blev kanon! Men innan den lila färgen tog plats var jag såhär snygg!



Det sägs att "allt klär en skönhet",
men ibland undrar jag om de verkligen håller i alla lägen! ;-)


Ha en fortsatt trevlig Måndag!
Pusshajj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0