Bortsprungen hund!


Idag kom min kollega in till mig och berättade att det precis sprang förbi en lös pitbullaktig hund på vägen.
Vi hoppade in i bilen och åkte i den riktning som hunden sprang mot....
När vi kört en bit kände vi att nä fan, de är ingen ide, den har stuckit och vi hade inte möjlighet att vara ifrån barnen allt för länge. Men jag ville åka en liten bit till innan vi vände. Då såg vi en bil som stannat och höll i hunden.
Vi tog med vovvan in i min bil och åkte tillbaka till dagis. Hunden var helt slut och hade antagligen sprungit ett tag.
Vi gav den vatten och ringde polisen, men de hade inte möjlighet att komma å hämta den så Ullis for och lämnade in den på polisstationen i frölunda.





Hon va såååå trööttt!! Stackarn!

Vanligtvis är jag lite rädd för kamphundar men denna vovva va så trött å viftade så gulligt på svansen så jag var inte rädd för att ta tag i henne. Faktum är att hon själv hoppade in i bilen och så de blev inget större projekt.

Eftersom jag skulle åka till Angered med några av barnen idag så fick Ullis åka iväg med hunden till polisen.

Givetvis får man en klump i magen när man finner en lös hund eftersom man vet att någon är just då väldigt orolig över vart ens älskade lilla vovva befinner sig, och även om hon fortfarande är vid liv...

Nu hade denna vovva tur, tack vare våran insatts idag. Ringde polisen nu i eftermiddag och de kunde meddela att hunden blivit hämtad av sin husse vilket gjorde oss väldigt glada!!

 

Jag fick även en present idag av Ullis! Fick ett kort där det stod:

Tack Gulliga du för att du ALLTID ställer upp Kramar Ullis,

och så fick jag ett paket. I paketet låg ett jättefint linne!!

 

 

TACK UNDERBARA ULLIS, KLART MAN STÄLLER UPP FÖR

UNDERBARA MÄNNISKOR!

DU FINNS JU FÖR MIG, OCH DÅ FINNS JAG FÖR DIG ♥

 

Just nu väller regnet ner och vi ska snart åka ut till Björkö för studie dag. Ska bo där på nåt hotell i natt, å jag ser mest av allt framemot hotellfrukosten i morgon! Åh vad jag älskar det!

Igår åkte jag upp till TJörn och lämnade Akhela, och på vägen upp hände nåt mycket stört!

Det var ju så satans varmt så jag hade rutorna ner dragna 1dm typ och när jag körde på motorvägen så hörde jag hur nåt studsade mellan fönstret och dörrkarmen å PANG!!!! Så fick jag ett typ stenskott rakt i tinningen. Assa folk, jag började lipa, vad ont det gjorde! Jävlar va de brände te! Trodde garanterat att det hade gått hål och att de blödde, men som tur var så fick jag bara ont. Efter att ha tjötat hål i huvudet på mor och far, åkte jag åter igen ner mot stan å hem till Andäss.

Vi käkade stark thai-mat och tog oss även en stor kall öl ute! De va smaskens må ja säga. Senare när jag skulle gå till bilen på kvällen fick jag sällskap av en skum typ som jag inte alls gillade att snacka med. Han gick alldeles för nära och frågorna bara haglade ur hans mun å jag svarade kort och bittert. När jag kom mot parkeringen stannade han och stod bara å glodd efter mig så ja studsade in illa kvickt i bilen och låste dörrarna! INTE OKEJ att hålla på å vara så efterhängsen på en okänd människa kan jag tycka. Men nu gick de ju bra men han var skum.

Ha de bäst och hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!

 

Längtar tills ikväll då de blir vin och trevligheter i gott sällskap ute på Björkö!

 

Har även haft Dig, kära Mor i tankarna idag, hoppas allt gått bra!

 

Pöss på Er, vettja ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0