Ingen dag är lik den andra!

Jaha ja då var det dax igen, dax för en uppdatering.

 

Först och främst vill jag “hälsa Dig välkommen” du som precis börjat kika in på min blogg I syfte för att snoka! Men alla är välkomna här serru så läs på bara, här kan du nog hitta både det ena och det andra gottigheter som du kan läsa om.

Funderar på att kanske lämna ut en timrapport över när jag träffar vem, hur ofta och vad vi gör.. skulle säkert ligga I ditt intresse att notera det.

Helt ärligt, orka ödlsa tid. Läs och njut av mitt härliga liv vettja!

Hit är alla välkomna oavsett syfte med läsningen.

 

Sedan sist har det hänt mycket. Lite av vad som hänt kommer här:

 

Jag har hunnit avlida, men återuppstått igen. Var och såg Gubbröra å pyttipanna med After Shave I kajskjul8 med Emma för några veckor sedan. Jag skrattade så jag dog. Tårarna rann och ja fick ingen luft, där kan vi snacka om humor! Jisses va bra dom är! I löööv them!

Tackar underbara Emma som ringde 45 minuter innan showen började och bjöd med mig med 2 gratisbiljetter. Det gick undan kan jag lova från att ha legat hemma I soffan och jäsa I mjukisar tills jag satt I bilen på väg ut till Emma,  piff och käck laddad för en helkväll fylld med skratt. Lämnade mitt hem efter ca 10 minuter efter att vi hade lagt på luren.. Fort ska de gå!

 

Vad har jag mer gjort?

Jag har hängt med Andäss å degat å även hittat på lite roligheter.

Provade på att dricka en svensk whisky ute I helgen, men de var inge vidare må jag säga. Det var som ett huggormsbett! Uh, inge vidare alls. Men det är alltid spännande att prova nya whiskysorter.

Har inte så många pastarätter kvar att bocka av från Vinopasta restaurangens meny har tagit mig igenom alla rätter snart! Bra jobbat Nora Eriksson!!

Funderar på att lista upp dem, men har ingen fullständig meny hemma. Detta måste ordnas!

Var ute på en härlig långpromenad vid särö I det fina vädret en dag. Det var skönt. Blev dock så trött efteråt så ja knappt orkade köra hem. Frisk luft tar på krafterna ibland ;-)

 

Jag har hunnit vara på Stenungsbaden två gånger och buggat. Ena gången var när Bhonus spelade, å andra gången var när Scotts var där och spelade. Jag kan inte säga att jag gillar att lyssna på dansband men jag har blivit smittad, kollegorna är ju galna I den sjukdomen å de har smittat mig!

Men roligt värre är det ju att BUGGA! En och annan foxstrot blev det  oxå, jag blev imponerad av min, Emma & Malins tremanna foxstrot! Den va jäkligt käck..visst vi tog ju upp lite plats, men de funkade för oss ;-)

Kan känna att de regler jag lärt mig av själaste “buggkungen” fallerade totalt när jag buggade ute. De va ju ingen annan som dansade “riktig” bugg, utan de var “firmafestbugg” som gällde. Så de var bara att åka med, men jag klagade å andra sidan inte!

Men en buggkurs är att fundera på, det är ju jävligt roligt alltså! En dans man helt klart blir väldigt glad av!

Kan däremot tycka att det är drygt att fölk blir sur för att man tackar nej till en “dans” med “fulla Begnt 40” men tackar ja till halv “käcke klas 50”,... det är väl ändå jag som får frågan och då har man väl rätten I att få tack ja, eller nej utan att de ska bli massa sura miner? (Namnen var bara påhittade men jag menar ju att oavsett vem som bjuder upp så tycker jag att jag själv får välja  vem jag vill dansa med.) Annars är det väl ingen idé att fråga över huvudtaget utan bara att dra upp en på dansgolvet??!

 

Inhandlade I alla fall en sjukt snygg klänning som jag blev sååå nöjd med, som jag hade på mig när Scotts spelade.

 

Hade världens högsta klackskor till men det gick hur bra som helst att både dansa I dem, köra bil upp till stenungsbaden och hem till götet igen undersamma kväll. Verkade mer som andra hade större prolblem med mina klackar än jag. Men är glad så länge jag slapp att ha några problem med dem.

 

Tycker I alla fall att det är fantastiskt roligt att vi åker iväg på lite såna tillställningar vi kollegor. Det är så sköna människor att hänga med! På en del arbetsplatser man varit på vill man verkligen skilja på arbet och privatliv, men det känns inte som de finns nån gräns haha vi umgås mer än gärna med varandra oavsett om det är på arbetstid eller på fritiden.

 

Har vari ute och sprungit när jag minst trott själv att jag någonsin skulle orka ta mig ut och springa.
Verkar som de oftast blir av när jag kommer hem från jobbet och är dödstrött. Sen är det nåt som händer, för innan jag vet ordet av står jag redo I hallen med en kopplad hund med ryggsäcken på ryggen, å jag är iklädd springkläder, sen sticker vi ut och gör slut på de sista krafterna. Konstigt nog har inte min trötthet som fanns när jag kom hem kännts av I springandet. Snarare tvärt om.

Skönt är det I alla fall att komma ut och röra på fläsket lite även om jag för nångon vecka sedan konstaterade att jag är nöjd in för beach 2010! Jag är så nöjd med min lilla mage och mina former, precis som jag är! Det passar mig tycker jag! Å så länge jag är nöjd och mår bra så är att perfekte, enligt mig! :-)

 

 

Tråkiga nyheter fick jag ta del av idag då Katt nr 2 tydligen har avlidit. Fick inte svar på hur det hela hade gått till då det var lite för känsligt att prata om just då..hemifrån.

Men det är nog inte menat att vi ska ha katt...de springer ju bara ner mot vägen. Synd. Missan som va så sällskaplig så att till och med jag gillade henne. Tragiskt att säga så, men jag är ingen vidare kattmänniska. Men hon var så goe. Nästan som en liten mini vovve. Vila I frid missan! <3

 

 

I dag ska jag träffa en musikproducent, möte nr 2, vi ska diskutera lite. Spännande må jag säga. Vet att jag inte får pladdra för mkt mer ingående ang det, men det är roligt att det händer lite med musiken.

 

Ska åka iväg till Björkö och ha de gött på tor-fre och då jävlar ska ja även få käka hotellfrukost. Jag vet inte varför jag är så galen I det, men de är nåt visst med det!

 

Å på lördag blir de eventuellt middag med Sandra och Andäss...annars har jag nog inga större planer I helgen.

 

Å snart fyller man år oxå. 27 år??!! Hallå hur är det möjligt? Vad hände? Det var ju inte längesedan jag fyllde 20 då jag för första gången handlade på systemet. Jaja nåt jag lärt mig är ju att ålder är bara siffror, man blir inte äldre  än vad man gör sig och jag tänker ha mitt barnasinne kvar tills jag faller I graven!!!

 

Vet inte alls hur jag vill fira min födelsedag I år, eller om jag ens vill fira den. Jag hade en oslagbar födeseldag förra året. Det var den bästa någonsin. Även om jag inte gjorde något speciellt under dagen/ kvällen så blev den sååå lyckad, älskar oväntade överraskningar och det blev de ju vekrligen förra året.Underbara Petter va med och delade dagen med  mig å de va så mysigt!

 

Bilen mår går bra och hunden mår bra!

Hon fäller dock så jag tror jag blir galen!!!! Hundhåren gnager sig in ÖVERALLT!

Men men, så är det ju med hundar.

 

Jag har fått en ny bärbar dator av jobbet :-) Det är roligt och jag klappar mig själv på axeln för att jag gjort mina uppgifter så jag förtjänade den.

 

Ska försöka ta mig ut och slå lite bollar nån dag vid golfbanan, jag måste ju träna upp mig igen. Ska dock försöka lirka med mig nån vettig och bra människa som är pedagogisk nog att ha tålamod att hjälpa mig med tekniken.

 

Avslutar med ett citat som får mig att bryta totalt. Rätt person måste dock säga det för att det ska bli sådär roligt...!!!

 

–                   Hjääääääääääääääääääääälp, jag är förlamad!!

Ta hand om Er alle sammans!!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0