De blommar om...

Jag är galen i orkider men när de blommat ut så brukar jag slänga dom...hur kul är de att  ha några pinnar som sticker upp bara ur en kruka? Inte kul alls, men så har jag sparat 2 stycken sen en tid tillbaka som betyder mkt för mig,...den ena fick jag av en förälder till barnen på förskolan, när jag fyllde år, och den andra har en annan historia...
Häromdagen när jag stod vid mitt köksfönster och kikade ut såg jag plöstligt att de kom knoppar!! =)
massa knoppar på båda två, snacka om att jag blev glad!

De blommar om...

 

Från att ha sett halvdöda ut så kommer de snart blomma ut vackra blommor på dem igen!

Å jag hoppas att jag oxå "blommar om " från att ha känt mig grå å trist, ja nästan halvdöd ibland oxå ;-)... å livet har känts lite jobbigt, men känner att jag är grym som tar tag i det som är jobbigt och försöker göra något åt det.

Så de känns som en viss glädje är på väg tillbaka!

En annan bidragande faktor till att jag mår bättre är för att jag tränar..de händer nåt i kroppen när jag tränar,  får mer enerigi och somnar desto goare om kvällarna!



Idag vaknade ja stökigt tidigt och kände väl mer eller mindre att jag hade sovit klart vid 04.30... funderade på vad jag skulle kunna göra för att fördriva tiden på ett vettigt sätt innan de va dax för jobb. Började ju inte förrän 9...
Då slog tanken mig "när öppnar gymet??" Gick in på datorn och kollade upp det och 6.15 öppnade de... ställde in mig på att åka och träna innan ja skulle till jobbet...men den långa väntan innan de blev dax att åka, dödade min energi för träning så ja somnade om i stället och skippade träna. Men i morgon bitti tänker ja köra ett benpass innan jobbet. Börjar 8 i morgon, å jag minns sen en tid tillbaka då det inte hörde till ovanligheterna att träna innan skolan, att de va jävligt gött! Så ja hoppas ja lämnar gymet i morgon med samma känsla som förr.


Nu e det dax att sova!
God natt på Er alla underbart sköna stjärnor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0