NYTT GÖLV ;-)


HEJ!

Visst är det underbart roligt att det haglar in inlägg här hela tiden?!?!
Nä ja vet, förlåt...ja suger på att blogga just..
men de har varit lite annat i fokus det senaste.

Men nu så ska vi uppdatera lite.

Vad har hänt det senaste?...hm..
Jag har skaffat gymkort på Träningsverket och tränar nu för fullt för att bli stor och stark! =)
Så kul och jag trivs verkligen på gymet där!
Roligt att ha några av mina goa kollegor som oxå tränar där så vi kan träna en del tillsammans!


I fredags slutade jag klockan 13 å då åkte jag direkt till gymet och tränade en stund!
Sen for ja hem å duschade snabbt å sen så åkte jag upp till tjörn för att byta till vinterdäck på bilen..
de var ju lite slirigt att köra med sommardäcken när de va glashalt här i stan ett par dagar.
Efter som ja bara skulle vara på ön fredag-lördag så firade vi fars-dag på fredagen när ja kom dit.
Pappsen fick:



två glöggflaskor.. en konjakglögg å en mandarin-chilli-glögg å två chokladkakor.

när vi dragit i oss ett par koppar spetsad glögg så knallade jag över till familjen Bergström!

Där fick jag mig en drink som ja aldrig tidigare smakat å hoppas jag aldrig utsätts för det igen heller.


Rom-å-cola-ála-Bergström
= Rom, Cola, ett kokt skalat ägg




DET STANK SKIT!
Vet inte varför han fick för sig å skicka i de i mitt glas, men där fick de ligga hela kvällen!
De va så tokigt glas oxå så de fastnade nere där glaset var avsmalnat å de gjorde så de lät som nån fes.
Sen när man drack kom ägget å dunsa mot näsan å de luktade vidrigt, å så skvätte de dricka i ögonen.
Men jag kom på ett knep.. skickade ner pekfingret i glaset varje gång ja skulle dricka å stannade ägget innan de kom för nära näsan! =) man får inte vara dum ;-)







Avslutningsvis tog vi upp de gul-sollkiga ägget och smakade lite på de efter att de hade legat i glaset hela kvällen i ett par omgångar med rom å cola....de smakade något annorlunda än vad vanligt kokt ägg bruka göra...
Det hade även svällt lite. Ägg som är tilllagat på detta vis är ÄCKLIGT!
Full blev man dock även fast de låg ett ägg i glaset!

När ja kom hem till mor och far igen så satt ja i deras säng och tjöta å käkade potatissallad å rostbiff!
De va smaskens det! Sen gick ja å la mig å stendog!

På lördagen bytte pappsen däcken på min bil! Såå snällt!
Brukar byta däcken själv men nu blev de så att pappsen gjorde det.

TACK!!
Å GRATTIS PÅ FARSDAG!!!
LOVE YOU <3


Åkte ner till stan på eftermiddagen och senare på kvällen kom A hit och hängde. Vi kollade på några filmer som gick på tv å så tog oss lite whisky.
De  blev en lugn hemmakväll med andra ord.

Idag kom kusin hit vid halv 2 tiden.. sen började vi lägga golv i mitt kök.
Det blev så jäkla snyggt och jag är så glad att vi hade så kul under tiden!

Tog oss en mat paus då vi åkte och köpte kinamat, som ja bjöd på som tack för hjälpen!
Sen la vi klart golvet! =) Det var dock jävligt bökigt när vi skulle dra fram mitt kylskåp som verkade sitta fast...
men efter att ha tvingat in grannen oxå så fick vi dragit ut det!

Så här såg golvet ut innan...


FÖRE



(en gammal bild...)

EFTER



laminat golv i svart skiffer...


SICKEN SKILLNAD!!!.. ÅH VA SNYGGT DE BLEV!!! =)
Jag älskar det!!!

Nu ska ja bara fixa så ja får slängt spisen oxå.. den nya står hemma på ön å väntar!!!

TACK KUSIN FÖR GÖTT SAMARBETE IDAG!!

Ringer när de är dax att lägga golvet i sovrummet oxå!

Nä nu ska ja dra täcket över huvudet och slockna.
Det är ju en dag i morgon oxå!


Sov gott allesammans!! PÖSSHAJJ!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0