Uddevallabesök!


Igår  när jag kom hem från jobbet så satt jag helt likgiltig i soffan.. jag visste inte riktigt om jag ville bli hemma i myskläder och glo på tv hela kvällen själv med Akhela eller om jag ville åka någonstans eller om ja ville ut på stan... men efter en stunds tänkande kom jag fram till att jag ville åka till Uddevalla.

Ringde Kallekalle och bjöd in mig själv.
å ett tu tre, så satt jag i bilen på väg upp till Uddevalla. När jag kom dit så gick vi in i vardagsrummet och satte oss för att kolla på tv, då Kalle satte sig på "MIN" plats i soffan... Givetvis kunde jag inte acceptera att han satt på min plats, så han fick så snällt flytta på sig haha ;-) Sånt kan man bara inte ändra på hur som helst!

Kollade på tv och snackade massa blajj. Jag lyckades somna på soffan, men sen vaknade jag lagom till filmen      " Tears of the sun" som är en riktigt bra film! Somnade dock innan den slutade, men det gjorde inte så mycket eftersom jag sett den ganska många gånger innan =)
Tänkte ta en rejäl sovmorgon, men Akhela väckte mig vid 8 så då gick jag ut med henne. Det var svinkallt!!!

När ja kom in kunde ja inte somna om så jag slog på tv;n å glodde på den en stund tills ja somnade om och vaknade sen vid 12 tiden.

Vi tog en härlig promenix i det soliga höstvädret! Det var sååå skönt!

Lite bilder från promenaden!




Akhela blev  överlycklig över att få busa på en isfläck!







Hon va lite sugen på att hoppa i å bada.....


Lite senare kom Abbe å hämtade upp oss så åkte vi med honom i lasbilen till Biltema där vi flamsade omkring ett tag.


Abbe (Markus)

Abbe och kalle köpte 2 glassar var själv nöjde ja mig med en!
Tack Abbe för glassen!! =)
Provade en glass som jag aldrig käkat innan... den va okej..!




Fem uppätna glassar senare åkte vi ifrån biltema ...



Det är inte var dag som man vare sig snackar eller träffar herr Ap-arm, men de va i alla fall väldigt trevligt att se hans snygga tryne igen! Skratta, de gör jag alltid i hans sällskap... han är unikt knäpp haha men ändå helt underbar =) Abbe lilllleeee...! ♥
När vi kom tillbaka in till stan ringde jag Mackan å vi drog ner till "city" och fikade. Det var kul å se han det var riktigt längesedan sist!


Vi uppdaterade varandra lite om vad som hade hänt sedan sist i korta drag men de va då fan va de hänt saker sen sist...haha Med andra ord var de ett bra tag sedan vi snackades vid!
Efter att vi fikat åkte vi till hans jobb och tvättade min bil å jisses va ren den blev!

Mackan fixar... men ja hjälpte faktiskt oxå till lite!!!

Skinande ren!! UNDERBART!!! ♥


Helt otroligt att den blev så ren så snabbt!!
Det finns då medel till allt !!


Inte konstigt att de gick så snabbt att få den att glänsa så, med tde mirakelmedel han hade där!

ETT STORT TACK FÖR IDAG MACKAN!!!

NÄSTA GÅNG TAR VI Å GÖR RENT BILEN INUTI ;-)
Hoppas de inte dröjer allt för länge innan vi ses igen.
Inte okej att ses så sällan!!

Sen åkte jag ner till stan i min glänsande bil!

Väl hemma hann jag inte göra så mycket innan Mr P kom över. Vi kollade på Pretty woman och tjötade blajj och diskuterade lite ideér inför i morgon då vi ska ut i det fina höstvädret å fota.

Å nu är klockan över 01 så ja måste gå och lägga mig så ja är pigg och käck hela dagen i morgon så ja inte ser trött ut på bilderna!! Har fixat hundvakt i morgon så vi kan fota hela dagen utan att stressa =) Tjohooo!!!

Sov så gott allesammans!!!
Å tack alla Stjärnor som gjorde min vistelse i Uddevalla!
Ni är Underbara!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0