Tankar...



Vi tänker alla olika...


Jag pratade tidigare i veckan med min fd kollega om att jag dömmer folk väldigt fort,
vilket inte bara är åt det negativa hållet givetvis.
Men ändå är det något jag inte är så stolt över.

Det räcker att jag ser någon i knappt 1 sekund
så har jag redan fått en bild av "hur jag tror, den personen är"
=
Mitt Första Intryck.

Jag har rätt en del gånger
men har än fler gånger väldigt fel.
Jag erkänner det mer än gärna när jag haft fel uppfattning,
det har jag inga som helst problem med.
Men denna "stämpel" som jag hinner sätta så tidigt,
måste överbevisas innan min uppfattning kan förändras.
Vissa gånger räcker de att personen öppnar munnen å säger en mening
så är hon/han omplacerad i ett annat fack.

Varför jag gör så har jag ingen aning om..
Men vet att jag absolut inte är ensam om det.
Har många gånger pratat med olika personer om det
och jag är inte ensam, om de nu kan få mig att känna att de är mer
normalt sätt att hålla på så, för att andra oxå gör det.

Anledningen till att jag inte gillar att dömma människor
är för de gånger jag dömer dom mot de negativa hållet,
så får jag dåligt samvete när jag sedan inser att de inte alls är som jag trodde.

Men idag var det min tur att bli placerad i ett "fack"!!

Jag blev "placerad" i ett "fack" idag av en person.
som jag inte riktigt kunde förstå logiken i.
Men jag blev samtidigt väldigt nyfiken vad som låg till
grund för denna placering.

"Jag som hundägare, har tydligen en viss personlighet, som de flesta andra hundägare också har."
Vi som har hund är en viss typ av människor som är likasinnade med andra hundägare.


Även om detta diskuterades ganska länge så kom jag aldrig riktigt till insikt hur "alla hundägare"
kan vara av samma skort och korn.

JAG VILL FÖRSTÅ!

Hur är jag? bara för att jag har hund?

jag tycker sånt här är intressant,
men de är svårt när man inte kan känna igen sig i tankemöstret som
den andre personen försökte delge sig av.
Våra tankar är många gånger svåra att sätta ord på
så att de beskrivs exakt så som det tänks i just den personens huvud.

Nä nu har jag läst dikter och tänkt för mycket ikväll...
klockan har blivit alldeles för mycket!!

Så nu har jag:

Har låst tvn, stängt av dörren, släckt tänderna och borstat lampan!
God natt!







Kommentarer
Postat av: Liger - Den största katten på planeten

thanks for sharing :) best wishes


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0