Devil- & Akhela- helg!


God kväll!

Igår kom Devil hit å gjorde mig och Akhela  sällskap, för hans husse skulle på bröllop.



Förra gången Devil var här så löpte Akela..
så då var det bara en typ av aktivitet som de utövade hela tiden.
Devil är kastrerad så de va ju lugnt så sätt..
Men igår när de träffades igen så förstod han inte riktigt varför Akhela va så
bitter.. hon ville inte alls..till hans stora besvikelse.
Men han gav inte upp för det.. men Akhela markerade tydligt att hon INTE
var sugen.

Men pusskalas, de hade vi! Alla tre =)




Akhela får aldrig ligga inne i min säng och brukar
faktiskt inte ens gå in i sovrummet för hon vet att hon åker ut med hövvet före...
men igår så insåg jag efter en stund att hundarna va borta...
smög upp från soffan å då hade de smygit in å lagt sig på sängen ;-)





Å då hade jag inte hjärta att köra ut dom..
men sen vart ja lite bitter när de började bädda upp sängkläderna..



Men då va de ju redan försent med att få hundhår i sängen
så vi sov alla tre i sängen i natt under ett å samma täcke!! =)

Det var varmt, men väldigt mysigt!!

Tur att ja har en stor säng, för även om dessa små vovvar inte ser så stora ut så
tar de fan plats i sängen! Jisses va de spretar å knuffas å knör!

Vaknade väldigt tidigt av att jag hörde nån hund som hoppade som
en galning å anföll något.
Öppnade ögonen å kikade om ja kunde se nåt utan att stiga upp
från sängen, å då såg jag nåt vitt å pälsigt flyga förbi dörren...

De var Devil som hittat mina vinter stövlar, som de är massa vit päls på.
Han attakerade den flera gånger å försökte ha ihjäl den haha.
Men han hann aldrig fått göra sönder den som tur var.

Väckte Akhela och drog ut hundarna på en långpromenad på morgonkvisten.
De va så lugnt och skönt ute, å solen sken.



De va jag, hundarna, fiskmåsarna å duvorna som var vakna =)
Inte en bil, inte en människa såg jag.. alla sov.



När vi kom  hem hade solen nått min balkong,
så jag gjorde mig en cappuccino
å sen satte jag mig på min fina balkong i solen och solade.
De va riktigt varmt redan vid 8 tiden =)



Hundarna slogs om uppmärksamheten när ja försökte sola å njuta
av min cappuccino.



Senare under dagen har jag bara degat, solat, sovit och käkat pizza med massa vitlöksås
så nu STINKER jag verkligen vitlök.
Underbart, för alla föräldrar, barn och kollegor som man ska stå å prata med i morgon =)


Nu ska jag kolla tv sen sova.

Har en lång dag framför mig i morgon!!

God natt alla fina människor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0