Tjohej!

I måndagskväll så var jag ju iväg och grillade nån stans vid doktor forselius gata.
Det var en riktigt trevlig kväll och jag tog på mig rollen att vara grillansvarig, för de "är jag bra på"!
Vi satt ute i solen och grillade och sedan en mycket god middag tillsammans. Några kalla öl och lite congac gjorde susen vill jag lova!









Den hemmagjorda bearnaisesåsenva väääldigt god!

Sen blev de kaffe å lite cognac ;-)



tisdagsmorgon, vaknade jag vid 05.30 tiden av att jag kände att ja var tvungen å harkla mig, men när de inte gick vaknade jag till å satte mig upp och insåg då att: nämen, jag får typ ingen luft...!
Gick upp och vankade omkring i lägenheten och försökte bestämma mig om jag skulle hoppa in i bilen å åka till akuten eller om jag skulle vänta ut det hela å se om de gick över.
Efter en stund började ja även hosta massor och kände att de blev inte bättre utan bara värre... så ja började kolla upp om de fanns nån vårdcentral som man kunde åka till i närheten. Kände inte för akuten. Även om jag alltid får komma in direkt å få hjälp. Men hittade en vårdcentral som hade drop in från kl 8 så jag höll ut till 8 å sen åkte jag dit. Behövde inte vänta där heller utan fick hjälp direkt. Jag va rätt tät när jag kom dit så de va inte så mkt att diskutera. Fick sitta å andas i en pari boy tills hela ja skakade som ett asplöv å luftvägarna blev fria.

Fick utskriven ny astmamedicin + tabletter

Kom i tid till jobbet oxå så de va skönt att de inte gick ut över jobbet.

Väl på jobbet så bar de raka vägen ut i skogen med 19 ungar och kollar efter vad som visar att våren är här..



De kom på sååå mycket bra och vi letade insekter och lyssnade på fåglar å jag vet inte vad. Vi hade riktigt roligt!

Hittade några intressanta gråsuggor ;-)


När jag kom hem sen var jag rätt mör, va helt slut och belönade mig själv efter en tuff dag med att gå å köpa mig en god pizza, å sen slängde jag även på en film.
Tråkig som jag är somnade jag såklart innan halva filmen passerat.

I dag vaknade jag av samma symtom som igår fast då var klockan bara 04.40 men tog min medicin å sen blev de sakta men säkert bättre. Kunde dock inte somna om så jag låg och kollade på tv tills de var dax att gå upp!

Har haft en skön dag på jobbet, vi har varit ute hela dagen i solen och de har satt sina spår. Usch sicka ränder jag får överallt från solensk sköna strålar.
Gött fula fötter ja fick idag...
skor med rämmar är inge vidare såhär års för mig.
Trodde först inte de blivit sån bränna som jag faktiskt hade så
ja gick in å tvättade fötterna,
men jo... de va solbränna :/
När jag kom hem idag tog jag en go promenix med Akhela å sen gick jag hem och gjorde en god paj med marsansås till ;-) Snuskigt gott va de!!! sen vart de fotboll!

Nu har ni fått er en liten uppdatering!


I morgon ska jag först jobba,
sen åka på utförsäljning av provkollektioner från DIESEL
för våren och sommaren 2011.
Kanske man hittar sig lite snygga sommar kläder?!
Senare på kvällen ska ja iväg och kolla fotboll när Johan å Joel spelar =)

Ha en skön kväll! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0