Mååndaaag!


God kväll!

I lördags
hade jag jätteont i  nacken. Den satt typ fast i ett läge och jag kände mig väldigt begränsad.
Åkte till apoteket och snackade lite med dom å efter lite tips å några värktabletter kändes det bättre!
Gick hela dagen med en stor halsduk runt halsen som värmde gott!

På kvällen blev de pizza, godis och trevligt sällskap här hemma!
Soffhäng stod på schemat och de blev det oxå!
Finns inget som jag tycker e så mys som att sitta i mjukisar i soffan med trevligt sällskap å käka nåt gott
å samtala en jäkla massa om allt och inget!
Så den kvällen va kanon!

söndagen tog jag mig en låååång promenad med Akhela och sen dog jag på soffan!
Snart borde man kunna börja gå ut och springa?! Inte så mycket is kvar på trottoarerna längre =)
Jag bara längtar tills ja å Akhela kan bege oss ut och röra på oss tillsammans!

For till affären och inhandlade lite ostar.
Skulle ju få besök på kvällen och tänkte bjuda på ostbricka, vilket jag gillar väldigt starkt,
nackdelen är bara att jag är usel på ostar!!
Så jag frågade en kille i affären om vilka ostar han ville rekommendera till mig men
det visade sig vara en ärlig själ, som sa rakt ut:
-helt ärligt så hatar jag ost! Haha
Ärliga människor gillar jag, men han sa några klassiker som
"tydligen" skulle smaka gott för de som gillar ostar!
Annars när jag köp ostar så har jag köpt färdiga ostbrickor!
Men nu fanns inte de så ja köpte dessa!




Gjorde i ordning en ostbricka med massa vindruvor och la även upp skivat päron och äpple!
Jävla synd att jag inte tog kort på fatet för de va väldigt fint!
Men gjorde klart ostbrickan minuterna innan mitt sällskap anlände.
Givetvis hade jag ostkex till oxå ;-)



När mina gäster kom hade det med sig en LITEN flaska vin!
HAHA de va ju förtusan en 2 LITERS FLASKA!
Tur att de e skruvkork annars kommer de gå galet när man ska öppna den ;-)
Ska bli spännande å se framöver vad det är för smak på det vinet!



Ostbrickan var uppskattad då nästan allt var slut innan de for hem!
Hade en jättetrevlig kväll tillsammans med mycket prat och skratt!
=)

Efter att mitt sällskap gått hem hamnade jag inne i grannens soffa i nattlinne och morgonrock!
Där blev jag sittandes ett tag och hon värmde på sin vetekudde och la runt min nacke!
Satan va gött det var!!
Varför har jag inte en sån??
Måste införskaffas!!!


Idag...

Magsjukan härjar fortfarande runt och de är så himla tråkigt att så många är sjuka.
Visst, de är skönt att ha lite mindre barn i bland men de är inte kul å veta att de är hemma
å spyr å mår dåligt :(

Våran vikarie va sjuk idag så jag hoppade inte och började tidigare idag.

Nu när jag kom hem tog jag mig en promenix med Akhela och då ringde Mia,
som var i krokarna så vi sågs och stämmde av läget en snabbis =)


Idag har jag ringt en elektriker som kommer hit på onsdag å då kommer även Pappsen hit
och ska hjälpa mig att få slängt massa bröte som ska till tippen!
Han har även med sig min nya spis ner =)
Så när elektrikern är klar så är de bara att slänga den gamla spisen och
plugga in den nya =) Kommer bli såå skönt med en fullt fungerande spis som man kan LITA PÅ!!!

Nä nu ska jag hoppa i badet och dega en stund!!

Hoppas ni alla haft en bra Måndag!

Tack, säger jag till dig som lämnade en kommentar anonymt i förra inlägget!


Pöösshajjj!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0