Stökig onsdag!


Hej, ikväll är jag HELT SLUT!


Jobbade till 13 idag, sedan for jag hem å strax efter att ja kommit hem anlände Pappsen!
Han kom ner med släpkärra för att ja skulle bli av med en jävla massa skit som skulle till tippen,
plus att jag skulle få pappas och mammas spis, för de har köpt ny.

Vi började lassa bilen men den blev snabbt proppfull,
sen hamnade resten på släptet!!





Elektriken var sen, men så trevlig så de gjorde inget.
Annars ogillar jag när folk kommer försent.
Han fixade så vi kunde slänga ut den gamla fula spisen på tre röda!

Sedan satte han in ett nytt uttag.
När han kikade på den nya spisen som skulle ställas in, som just då stod i min hall sa han:
-Oj, nej, den går inte att kopla in här!

-VAAAAAAAAAAA? DU SKOJJAR??
VA E PROBLEMET?

Utbrast jag.

Men fick sedan en grundlig anledning till att de inte fungerade.
All luft gick ur mig och jag insåg just att jag blivit "spis-lös"!



-Jaha men då får vi väl åka och köpa en spis då, sa Pappsen.

Men troligt att ja va upplagd på att slänga ut massa pengar på de bara sådär utan förvaning!
Jag badar inte i pengar direkt!
Spisar är inte så billiga.

Vi åkte upp till tippen å när vi väl kommer dit inser vi att den är stängd.
Jag kunde inte ta det, för jag hade ju kollat upp att de skulle vara öppet till 19...
Så jag dundrade in i nåt lunchrum och fråga varför de e stängt redan!
De såg ut som fån allesammans och fattade noll..
De kollade ut och såg släpet som var fullt med grejjer å sa,

-Men du bruden, har du lastat allt de där själv å åkt hit en dag då de är stängt?
I så fall får du lämna släpet här tills i morgon så fixar vi det i morgon?


Sa att min far har hjälpt mig å släpet inte alls kunde sova över där!
Fick efter en tids googlande på deras dator fick de fram att de va fel tipp jag befann mig på!
Vi befann oss nämligen på tippen som ligger ovanför 421..

Ja hade ju kollat på kikås-tipp... fast ja trodde ja kollade på den andra..
så de var bara att åka dit!
Väl där fick vi tömt både bil och släp, sååå skönt!



Sedan åkte vi på "spis-jakt"!!
For ner till Kållered till Friggahuset.
Där hittade jag mig en spis, men givetvis hade de inte den hemma just.
Så på fredag ska jag åka ner å hämta min nya spis!
Stökigt nog saknar jag bärhjälp! De skulle hjälpa mig att lasta in den i bilen men upp för två
trappor orkar jag inte ta spisen själv...så underbara å söta Joel kommer å hjälper mig!
Fina vänner man har som ställer upp!
Nu ligger jag utslagen på soffan med Akhela tätt intill mig och dricker te!
Kvällen kommer inte bli lång ikväll kan ja ju säga!





Vill tacka Dig Pappi, för att du är så underbar som bara du är!
Du hakar då aldrig upp dig på hastiga problem,
utan hittar oftast en postivit lösning även om de kanske inte alltid
blir som man tänkt sig!

Älskar Dig!

Älskar Dig oxå Mammi ♥ =)


I morgon har jag i alla fall sovmorgon!
Vill träna men är ju så förbannat snorig så de e synd om mig!
Usch va trist de är!
Vill ju träna med min bästa Ullis, då är ju träningen som skojjsigast! =) ♥

På Lördag ska jag ha hand om 4 vovvar =) ska passa mamsens och pappsens små monster å
så min vovva då såklart oxå!

Å helgen därefter ska jag va hundvakt åt en riktigt söt liten krabat!!

Söta lilla Ttisma!

(Ttisma är en finsk lapphund)

Moas vovve kommer och ska sova över hos Akhela,
då Ttismas mammi å pappi ska ut och roa sig i götet!!
Snacka om att ja ska ha vovv-mys hela kvällen då!


Nä nu ska ja dö en stund i badkaret!

Ha de gött hajjjjjjj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0