Tisstaa'!


Idag har jag haft ännu en bra dag på mitt arbete!
Tråkigt nog är de llite för isigt för de minsta för att leka ute på gården som är
täckt av is!
Så idag tog vi med alla våra barn på en promenad, då vi lämnade förskolans område.
Det var superskönt att komma ut i friska luften!
Det fanns en doft av vår ute!
Fåglarna sjöng och solen sken,
så jag hoppas vintersnön och isen snart ger med sig!


I eftermiddags fick jag en oväntad present på jobbet av ett barn + familj.
Försökte vara lite pedagogisk när ja skulle öppna paketet och låta barnen hjälpa till,
men problemet är ju att jag är ju själv lika ivrig på att öppna paket som barn oftast är. ;-)
Blev först och främst asglad för den fina omtanke att ge mig en present för att jag ska sluta på avdelningen.
Känner inte att de hade behövts alls, men som sagt, man blir ju helt klart jätteglad när
något sådan oväntat poppar upp!

Fick ett jättegulligt armband från Raglady =)
Har redan tagit på mig det och där ska de få sitta!
Det passade mig så bra!



Det medföljde en lapp till där det stod:

" Genom att bära eller ge bort detta vackra och hoppfulla smycke,
visar du ditt stöd och solidaritet med dina medSYSTRAR!

Detta bidrag går till
Sveriges Kvinnojourer
i samband med
Raglady & House of Natalia "

Detta gör att jag stolt kommer bära upp de fina armbandet!

Så, TACK!!!!


Strax innan jag skulle fara från jobbet insåg Ullis att ett barn glömt kvar sin snutte på förskolan!

Vi vet hur galet de kan bli när den inte finns i närheten,
så GIVETVIS blev de en hemkörning av snutte!
Jag känner aldrig att sånt är besvär, tvärt om,
det är väl underbart att man bryr sig om sina barn så mycket att
man lägger ner lite extra bonustid på dem ibland =)

En annan gång fick en familj sitt barn hemkört av mig.
Självklart är de inget jag gör varje dag,
men i bland krisar det, och då är jag bara glad om man kan
hjälpa till!
Ofta är de små saker som blir betydelsefulla för en annan!

Dagen har förövrigt varit helt okej!
Snorar gör jag men magsjukan har inte lyckats smitta mig!!

I morgon kommer min älskade Pappi ner till mig
och då ska vi lasta en kärra med skräp och åka till tippen!
En elektriker kommer även hit och opererar ut min gamla fula spis
så vi kan sätta in min nya fina som pappsen har med sig ner hit i morgon!! =)

I morogon börjar jag klockan 06.30 så de blir kvällspromenix nu med Akhela sen
till att lägga sig!
Hoppas att ni haft en bra dag!

Pösshajj
&
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0