Tjoheeej!! シ


Ja, vart ska ja börja...?!
Vad de gäller mitt möte med denne kände musikproducent så ville han ses redan om
2 veckor igen. Mötet gick alltså bra =)

I fredagskväll
bjöd jag över min underbara och söta kollega Ullis!
Hon och jag satt hemma hos mig och drack ett par glas rött och pratade skit om allt och inget!
Det var supermysigt att ha henne här!
Hoppas det inte dröjer allt för länge tills de händer igen =)
Senare på kvällen kom min taxichaffis och skulle köra hem Ullis,
men jag ville oxå åka med.
Så först körde han hem henne, sen åkte vi till Franks gatukök
för att köpa nattamat till mig.
Sen bar de av  hem till mig igen.
Resan kostad 0:-
Han e för go som är så snäll å kör utan att slå på någon taxameter!

På lördagen
for jag och Ullis å tränade 1 timmes spinning, bara uppförsbackar!
Sen tränade vi lite mage oxå efter spinningen.
Det va super gött att göra en come back på gymet!

Gjorde inte så mycket speciellt mer den dagen..
jo förberedde köttfärsen till tacopajen som ja skulle göra dagen därpå.
Den blir så mycket godare om den får stå och gotta till sig under natten.

Idag har jag grejjat lite hemma, sen gjorde jag en tacopaj.

För er som vill ha receptet på Noras-tacopaj, så är det:

Pajdeg:

4dl mjöl
2 tsk bakpulver
1,5 dl mjölk
50g margarin

Platta ut i en form och nagga den lite
sen in i ugnen 200°  tills den ser klar ut!



sen så brukar ja alltid göra mycket köttfärs så ja hade

Fyllning
:

800g köttfärs
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
lite salt
2 påsar med tacokrydda en orgional å en hot
å lite vatten.

Fyll formen med massa saftig köttfärs!! Ända ut till kanterna!



Blanda:

250g rivenost
2.5 dl creme fraich
däng i lite majonäs, ca 3 matskedar
pressa ner en vitlök och kleta sedan försiktigt över allt över köttfärsen.



Å sist men inte minst lite tomater och rödlök uppe på!!

Sen in i ugnen i ca 10-15 min...

FÄRDIG!



Hur bränd man vill ha den är ju en smaksak,
men jag gillar när osten trådar sig.

Till detta hade ja även en enkel sallad



Noras-tacopaj, den är supergod den!
Skulle bjuda på den när Moa och Emil kom hit.

Å som jag har längtat att få laga mat å sitta vid mitt matsalsbord å äta med trevligt sällskap,
å idag inträffade det !!





Precis när min fula äggklocka ringde då pajen va klar ringde även Moa och sa att
de va framme!
Så de va fan bra tajming!


Emil & Moa



Dom tyckte tacopajen va jättegod och de va så kul å få träffa båda Moa och hennes kille Emil!
Vi babblade på som alltid och trevligt va de minsann!
Akhela var överlycklig som fick så mycket uppmärksamhet efter maten!


Så kul att ni kom hit, jag SKA komma upp och hälsa på er & lillskrutten snart!!!
LOVAR <3


Efter att de hade åkt tog ja en go promenix med Akhela och handlade lite inför i morgon..

I morgon
jobbar jag min sista dag på min avdelning :(
Är både glad och ledsen över det!
Ledsen för att lämna alla mina små stjärnor,
men glad över att få komma till mina gamla ungar som jag haft innan vår avdelning splittrades.

Så i morgon ska vi ha mys till frukost, de blir ingen vanlig frulle om allt går som jag tänkt シ

Hoppas ni haft en bra helg,
för de har då jag haft i alla fall!!

Pusshajjj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0