UPPDATERING!


Hej kära läsare!
De va väldans va klagomål man fått för att man inte bloggat det senaste!
Hur mycket tror ni att ni har missat?
Svaret är : INTE MYCKET!
Haha
Ja förstår inte va de är som är så intressant å läsa om mitt vardagsliv, 
men de e ju kul att ni gillar å läsa allt ordbajseri här ;-)



Men Lottis, här kommer en uppdatering och FÖRLÅT för att ja va en huggorm igår!! :(
Men du vet att jag älskar dig!!



Så vad har hänt det senaste?


Jo förförra fredagen var det min käre kollega Johans sista dag på jobbet,
då han tagit tjänstledigt!
Han var sugen på att gå ut på incontro en sväng å käka å ta några kalla efter jobbet
så de gjorde vi.
Det blev inte så många som blev med,
Det var Ja, Malin & Johan men de va nog så trevligt!
Tog ett par glas rött och lyssnade till den härliga musiken som kom
från pianobaren å minglade runt och träffade trevligt folk!



Lördagen kom min underbara vän Mia hit!



Vi drack rödtjut och käkade kinamat hemma hos mig.



Det var en riktigt trevlig kväll och de va så kul att träffa henne.
Det var alldeles förlänge sedan vi setts!!!

Söndagen degade vi hemma sen for jag in till centralen för att säga hej till en polare från Karlstad som va i stan.
Vi hann la tjöta i 5 minuter innan hennes tåg gick, men de var de värt!
Så kul å se dig Mikaela! =)


(snodde en bild från hennes blogg)


Senare på kvällen kände jag att jag frös, å kännde mig konstig men tänkte inte på det så mkt förrän jag
kollade min temp å då hade jag 39 graders feber!!
Tjoho vad roligt! NOT!
Låg som en död sill hemma och bara sov söndag & måndagen,
sen på tisdagen började jag bli människa igen!!
Så på Onsdagen var jag tillbaka på jobbet!

torsdagens kväll va ja iväg och träffade en vän.
Drack lite skumpa å käkade middag ute på ett okej stället.
Hade inte så höga förväntningar på maten, men min plankstek var helt underbart god.
Det var inte sent eftersom de nalkades arbetsdag dagen därpå men hade lätt
kunnat sitta å tjöta hela natten!
Med en del personer finns det inget stopp, på samtalsämnen!
Med andra får man anstränga sig för att komma på vad man ska säga.

fredagen kom ja hem efter jobbet och svirade om till mjukisar
och tog mig ett glas rött hemma och strax därefter läste ja på facebook att min underbara kollega hade barnvakt
och undrade vad som hände?!
Åh inte kan man ju sitta hemma då!
Så jag och Kicki drog till incontro och käkade var sin räkmacka
och jag försökte verkligen äta upp den men fick inte ner allt.
Den var GIGANTISK, och sjukt god!!



Den ser la inte så stor ut på bilden, MEN DE VA DEN!!!

De får fasen kosta, när de smakar såååå bra!
Vi var där ett tag och minglade runt och tjötade med folk..
å sen åkte vi hemåt!
Det var en jättetrevlig kväll må jag säga!!

lördagen gjorde jag inte så mycket, grejjade en del hemma och så.

Söndagen grejjade ja än mer hemma och då, då gjorde Nora Eriksson en riktigt dum grej!!!
Baksidan av en låda i min byrå hade lossnat och trillat ner bakom alla lådor i byrån
och det var låda nummer 2 uppe från.
Å byrån har 5 lådor och är ganska hög.
Så jag skruvade loss den "skadade" lådan och försökte nå baksidan på den nere vid golvet,
men jag hade visst inte så långa aparmar som jag trodde!!
Kände ingen ting när ja kände efter den.
Så smarthövvet JAG körde in hövvet emellan lådorna för att kolla
om jag såg baksidan där nere...

Å de gjorde jag.
Sen fick ja inte ut huvudet.
Jag fick PANIK!
Hur jävla dum får man va som sticker in hövvet i en byrå'?!?
Fick för mig att huvudet säker sväller när man får panik
(fast ja vet att de inte är så)
Men försökte lugna ner mig, och sedan få ut huvudet men de va inte SMÄRTFRITT!!
Skrapade upp ena örat rätt gött...
När ja väl va ute ur den dumma byrån va jag helt skakis.

Tänk om jag inte hade fått ut hövvet....
Vem skulle höra mig när ja står å skriker in i en byrå?
Å om nån skulle ringa så låg ju mobilen i vardagsrummet...
Ja ni fattar!

Men ja fick i alla fall lirkat upp lådans baksida och monterat ihop den så nu är allt som de ska!!
=)

Senare på kvällen kom Kallekalle hit och vi drog ut och käkade på vinopasta, favvostället ;-)
Käkade 2 rätters å avslutade med en kaffe!
Vi hade en mycket trevlig kväll!

I måndags jobbade jag å sen for ja till affärn och köpte hårfärg!


Har användt denna färg innan och den är superbra OCH snygg i mitt hövve!! =)



Hittade även 3 snygga ögonskuggor som jag köpte!
Håret blev kanon!



Det är väldigt mörklia just nu, men efter ett par tvättar blir de ljusare lila färg ;-)

Efter hårfärgningen provade jag mina nya ögonskuggor.
La på värsta party makeupen, två olika på vardera öga haha =)
Ja va sååå snygg, synd att jag inte tog en bild!!
Men eftersom jag inte skulle någonstans så va de ju bara att tvätta av sminket å sen gå och lägga sig!

I går var jag på ett mycket illskt humör, då dagen började dåligt å sen vart det
fler saker som gjorde att mitt dåliga humör höll i sig.
Lotta, förlåt för att jag hugg som en huggorm åt dig redan vid 06.30 tiden!
Men du vet hur det är, ibland har man dagar då allt blir fel.

Kvällen blev i alla fall väldigt bra,
jag och min underbara granne satt och tjötade skit här hemma i min soffa på kvällen tills klockan blev läggdags!



I dag har jag varit på ett mycket bättre humör och efter jobbet for ja och tränade med Ullis.
Det blev zumba-step, SÅ ROLIGT!
Å nu ikväll degar jag i soffan med Akhela! =)

Så nu har ni fått något att läsa!

Ska försöka skriva nåt litet varje dag, om de så bara är ett "hej" =)

hoppas ni alla haft en bra dag, för de har då jag haft i alla fall!!

Pösshajj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0