Göteborg badar i H2o!


Igår slutade jag tidigt och när jag kom hem tog ja en jätteskön promenix med Akhela i solskenet!
När jag kom hem slängde jag mig på soffan och spelade lite betapet..asså ja känner mig som en tant men de är så jävla roligt! Ni vet alfapet? De finns på nätet å så spelar man mot andra fölk! Aja JAG fastnar lätt där å sen inser jag att timmarna bara flugit iväg!

Senare åkte jag och gymade med Emma. Har ju inte tränat på hur länge som helst, så de va skönt att komma dit och köra igång igen! Där efter skyndade jag mig hem å göra mig i ordning för att sedan dra in till stan å se filmen himlen är oskyldigt blå. Jag skyndade mig så gott jag kunde och nu med min nya frisyr måste jag ju tupera eller platta det varje gång jag duschat det. Det är lite drygt, men är super nöjd med frillan! Fick bukt på hövvet hyfsat snabbt å sen satte ja mig på bussen in mot stan. Där mötte jag upp Emma, Molle och Alex!




Jag tycker filmen var helt okej. Inte jättebra, men inte dålig heller!

Efter att filmen var slut gick jag och Emma till Babar och tog oss några drinkar å tjöta skit.
De va riktigt nice faktiskt!





Där efter blev de natta mat så sen åka hem!!

Idag vaknade jag vi nio och var bitter redan när jag vaknade för de va så kässt väder!
Va ute med Akhela men vare sig jag eller Akhela uppskattade den promenixen... De va jäkligt blött å träliT!

Ringde senare Ullis för att fråga om hon skulle med till gymet, men hon skulle till IKEA, och jag ändrade mina planer så ja for å hämtade henne å sen åkte vi ner till kållereds IKEA. Asså de va helt sjukt vad mkt vatten det var på vägarna, vid vissa ställen där man var tvungen att köra rakt igenom "sjöarna" trodde ja fan att bilen skulle börja flyta iväg. Det hade garanterat gått snabbare att sätta sig i en båt å köra till IKEA ;-)


När vi kom till parkeringen insåg vi att vi var inte de enda som tänkt " de är så mycket vatten ute på vägarna så de är nog inte så många som tänker ge sig ut å åka till IKEA en dag som denna", MEN DÄR HADE VI FEL FEL FEL!!!
Som vanligt blev de en skrattfylld vistelse på IKEA, men man kan nästan inte ha tråkigt med ÖLLISS! Ho e sköjj!!

Fikade och handlade en del... Jag köpte mig en lampa bara för de fanns bara 2 kvar haha Ullis tog en och jag en. Men de va så billigt så man kunde inte motstå. klicka här för att se lampan HÄR Men lampan passa inte in hemma om ja inte möblera om hela vardagsrummet, så vad gör man inte!?!?!
Jo, när ja kom hem så började jag tänka ut en plan hur jag skulle gå till väga!
Det får man änna gö när man e själv, å inte har nån annna som hjälper till att lyfta och sånt. Men ja brukar fixa sånt galant! "Käck tjej, reder sig själv!" Så tänker jag!

Så nu har jag möblerat om här hemma och det blev faktiskt riktigt jävla bra!
Flyttade tv:n, å soffan till den motsatta väggen.  Så de är samma fast ändå inte. Mitt emot bara eller vad man nu säger...haha
å LAMPAN fick en fin plats inne i ett hörn! Kanon, ja klappar mig själv på axeln för att de gick så smidigt!

Före...



En gammal bild.. expeditenhyllan som står närmst här har förändrats å ligger ner nu mer.

 

 

efter..

 

Lampan är den som står i hörnet!! =)

Orkideen köpte jag idag oxå, hela 69 kr å den har 27 knoppar och 3 utslagna blommor!

fatta va fint den kommer blomma!

 

Nyinköpta kuddfodral för idag! Rosa och grått! Matchar orkideen som e lila ;-)

 

å matsalsbordet står där de stod innan!

Vinstället har blivit utanför nu dock!

 

Nån som vill köpa??

Köpte det för 2000:- men säljer de billigt!

Kom med ett prisförslag om du är intresserad!

 

Så idag har jag inte något dåligt samvete för att jag inte kom iväg till gymet, har ju tränat hemma med att förflytta tunga jävla möbler! Så nu är jag värd ett litet glas whisky!

 

Ha en trevlig kväll allesammans!! pusshajjj!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0