Välkommen Sölve!

I morse vaknade jag upp i soffan å hade ont i fejjan, kanske orsaken till detta kunde vara att ja somnat med glasögonen på mig! Tjoho! De måste sett helt galet ut när ja vaknade!!  Men sovit gott de hade ja gjort i alla fall =)
Jag kommer ju aldrig in till sängen för att sova...å varför sova i en så stor säng på 240x200 när man kan ligga sked med hunden i soffan?!?! Min soffa är ju så jätte bred...not...typ  65cm eller nåt sånt!!! haha men de e mysigt å kramas med Akhela när man ska sova. Hon får ju inte vara inne i sovrummet...


Igår eller rättare sagt, i natt så hittade jag en synt på blocket i Uddevalla, som ja ville ha. De va inte så snygg, å den var inte heller av den senaste modell, men den skulle helt klart funka hemma hos mig! Jag har en liten synt men de är ju typ 10 tangenter på den så den används inte mer än att stämma de övriga intrumenten här hemma.
Så i morse ringde jag på den och den fanns kvar. Hoppade in i bilen å hämtade hem den, så nu har Syntene Sölve kommit på plats här hemma! Av någon konstig anledning så har alla mina intstrument ett snyggt namn ;-) Alla mina instrument? De är ju inte de att ja äger en hel musik affär!! haha
Men de som finns här hemma är: Bobbe-bas, Mike-gitarr, Synten Sune, Tvärflöjten- Agneta, Blockflöjten-köttflöjten, Munspelet-mumma och nu även Synten Sölve!

Funderar på va fan de är för skillnad på keyboard å en synt...`?! Inget ja vet nåt om faktiskt men ja borde kanske veta de som hållt på med musik hela mitt liv!!!

När jag kom hem hann ja inte ens börja möblera om igen för att ge sölve en plats, nä ja smällde upp honom bara å började spela. Å där fastnade jag ett bra tag! Sedan blev jag överröstad av min mage som skrek att den ville ha frukost! Så nu har jag precis käkat en asgod hemmagjord köttfärssås med pasta!

Flyttade min expediten hylla så Sölve fick en bra plats bland de andra intstrumenten. Å de blev kanon!



Å innan sölve fick den platsen låg min expediten hylla där.
Men den flyttade ja till andra sidan väggen!

men vinstället står fan fortfarande bara ivägen, ja vill så gärna att de ska få plats!!!

 

Nä nu får da va färdigbloggat för ikväll...nu ska ja spela!


ha de bäst pusshajj!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fasen så snyggt de bidde :)

2011-01-09 @ 20:17:25
Postat av: Mig

Tack Maria!

2011-01-09 @ 21:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0