Uppdatering i korta drag! =)

Gaaaaaaaaaaahh ja ligger efter i bloggandet!!! Jag minns inte ens vilken dag jag gjort vad, så ja chansar nu. Men detta har jag bl a gjort det senaste!!

Onsdags Åkte jag och pappa upp till min storebror Magnus som bor i Strömstad. Träffar han och hans familj alldeles för sällan! Hade inte jättebra väder när vi körde dit men väl framme så sken solen.


Min storebror Magnus å dottern Thea


Retstickan Lino ;-)


Thea i slapparstolen


Lino-bus!


Vi tog en fika och sedan tog vi en lång go promenad ner till havet för att bada! Vi plockade även kantareller!! Så många de fanns, dock väldigt små men ja hitta en ganska stor =)

Lilla Noah som sitter på ryggen på Magnus

 

Thea traskar på!!

 

 

Noah och sin farfar

 

Noah plaskar i vattnet

 

Thea käkar mariekex ;-)



Ett försök att få alla att se in i kameran å sitta still samtidigt..inte enkelt allt gånger ;-)





Det var jättefint å varmt i vattnet! De vart en riktig sommar dag som vi fick tillbringa tillsammans vid havet.
Jag var dock inte jätteglad då ja va väldigt ovän med min hund denna dag.
Men alla har vi våra dagar, även hon!

När vi kom tillbaka tog ja å pappa med oss Lino och Thea in till Strömstad "city"
Där släppte vi in dem i leksaksaffären å de fick välja en sak var som dom verkligen ville ha,
så skulle dom få de av min pappa..deras farfar...
Thea bestämde sig inom 1 minut för en rosa dammsugare med hello kitty på.
Lino tog desto längre tid då han kikade på priserna.
Men när pappa sa till honom att ta den sak han verkligen ville ha så vart de inte den dyraste byggsatsen
som han valde.
När vi kom tillbaka va maten nästan klar och båda barnen försvann in på sina rum för att grejja med sina
nya grejjer!!

Åt sedan en jättegod köttfärsås med rör-mackaroner till.
Våra kantareller va med imaten och de smakade ljuvligt gott.
Min bror är fan en hejjare på att laga god mat alltså!
Efter lite kaffe på maten så drog vi oss tillbaka hem till ön ja å pappsen.

När jag kom hem till ön gick jag över till Nina för att kolla på fölet =)
Sååå söt!!




Nina, Bambi & fölet som än så länge kallas Rut ;-)


Torsdags lekte jag med Axel och Evelina på förmiddagen. Vi spelade krocket, hoppa studsmatta, dom badade i sin pool, jag stod brevid men vart genomblöt ändå haha  å så spelade vi ett spel som jag gillar. Vet inte vad det heter egentligen men jag kallar de för "daggmaskspelet" =) sen när nina kom hem igen gick ja hem en sväng. sen gick ja tillbaka när ja käkat och myst med mor och far ett tag. Då hade de släppt ut fölungen i hagen som de gjort under dagen. De va lite kul å se när hon gick mot tråden och fick sig en köss! Inte lätt att förstå hur allt fungerar när man är liten =) Hängde hos familjen bergström nästan hela den dagen iaf. Å ja älskar att vara där!
Det är ju som mitt andra hem hos dom =) ♥

Fredags Åkte jag, mamma och pappa till Bokenäs till farmor =)  Där åt vi kåldolmar tillsammans med Kusin å hans mor & far. Mycket trevligt och gott!! Finns inga kåldolmar i välrden som är så goda som dom som min farmor gör! Förstår inte vad de är som gör dom så mumsiga! Tog en promenad tillsammans ner till vattnet. De va dock bara Akhela som badade ;)

Senare på kvällen gick jag ut med Magnus och Gillbert =) Var på Pater noster i Skärhamn! Min första utgång på tjörn ever! Eller ja söp te en gång på en pizzeria men de räknas väl inte?! Hade bara varit där och ätit middag innan. Vi skulle egentligen till Haddocks men dom hade stängt när vi gick dit.
Kom hem lagom till att säga hej då till mamma som skulle åka iväg 2.30 =)

Lördags
På lördagen mös ja med pappa hela dagen. Vi slappade och gjorde inte så mkt. Ja kolla lite på film å degade allmänt.

Söndag Då skulle jag och pappa gå ut och käka, men de va fullt på de flesta ställen så då åkte vi och provade på nåt nytt. De har en restaurang vid Tjörnbron så vi åkte dit. En kvinna kom och tog vår beställning av DRICKOR, å sen när vi fick dom så sa hon: Här har ni era drickor, så kommer jag snart med maten.
När gått sa ja till pappa... ehh har vi beställt nåt? Pappa fatta inte heller nåt. Å så kom kvinnan in med förrätten... de va nån laxmojs som va jättegod.. å då frågade jag ... va får vi för mat sen? haha
Hon blev lite generad och bad om ursäkt flera gånger, för att hon glömt fråga vad vi ville han men sa ja till söndagsstek som hon börjat fixa med. "De blir bra" sa vi haha!
Maten va helt ok, inget speciellt så, de va en klassisk söndagsstek! De va längesedan ja åt de faktiskt.
När vi käkat upp åkte ja ner till Göteborg.


Måndag
då hjälpte jag Alex och Molle å flytta =) Vilken mysig lägenhet dom fått alltså!! De kommer nog bli kanonfint när de kommit till rätta med alla sina saker!! =) Va ute och sprang en runda på em...somnade till en stund i soffan och vaknar av att de ringer.. de va min gamle vän Patrik även kallad Jesus ;-) å säger att han, Norrby å Fransson är på väg ner mot gbg och undrar om dom får sova här. SJÄLVKLART säger jag. När är ni här? åkte ni nyss från Karlstad eller? Nä då va dom i stenungsund. Framförhållning välkommen!! haha
Fick lite smått panik men de blev bra =)
När de kom hit så blev de öl och vin, sen utgång =)

Norrby & Fransson


Gick först till barbar å sen en sväng till bryggeriet.  Hade en kanonkväll och träffade även underbara Piia ute =) De va kul!


När vi kom hem hit fortsatte vi dricka, å gitarren kom fram oxå ;-)


Fransson
å ja tror ja kolla på klockan sista gången 7.30 haha


Tisdag

Efter några svettiga timmars sömn vaknade jag å kände bara hur luften tagit slut i mitt sovrum. Tur att ja har stor säng när man får många på besök haha =)
Gick upp och vinkade hejdå, sen slängde ja mig på sängen igen och SOV!! Tror inte jag gjorde nåt vettigt på hela dagen!

Onsdag
I onsdags for ja å Joel till delsjön och badade. Hittade en asbra plats där vi låg och tjattrade å sola.
Badade bara en gång, de va ett väldigt svalkande dopp må ja säga, men de funkade =)

Joel

 

 

 


När vi solat klart blev det en runda på äventyrsgolfen. HALLÅ JA SLOG "HOLE IN ONE" på en bana =) då vart jag mallig ska ni veta!
Ja slog även rekordet där, asså "dagens bästa" men Joel va bättre så han fick skriva sitt namn på tavlan =)
Jag var hyfsat fokuserad och spelade bättre än förra gången men de är en bana som ja aldrig fixar, bana nr 17... jävla idiotbana! Klarar den inte ens på sju slag... men kanske 20 ;)
När jag kom hem duschade ja å sen for ja å handlade! I affären hade jag hunnit plocka ner massa ostar+ tillbehör till en ostbrick då en ung kille kommer fram å kikar ner i min korg...

Han -Åh va gott med ost, ska du hem å äta de ikväll?
Jag -Nja svarade jag..
Han -Får ja följa med??
Jag - haha verkligen INTE!
Han -men snälla, jag vill följa med dig hem...

Han gav sig verkligen inte å han ville att vi skulle börja umgås å ja vet inte allt. Till slut sa ja nä nu går jag å du får INTE följa med... vände mig om och gick ...trodde jag.. gick rakt in i en hylla...haha sen gick jag!
Som tur var följde han inte efter mig då.




Torsdags, då gjorde jag inte så mycket på dagen...va ute och sprang, sen städade ja lite. Senare på kvällen kom Marcus hit och vi käkade ostbricka och drack vin på min ballkong.




Det var en riktigt skön kväll för att sitta ute på balkongen! Å där satt vi i ett par timmar å tjötade om allt och inget. Hade en riktigt mysig kväll! Tack för en jättetrevlig kväll!!

Fredag Idag vaknade ja tidigt som bara den men vart pigg å gla trots tiden! Körde ner M till Mölndals centrum därefter åkte ja hem, tog på mig springbrallorna och kopplade hunden, så begav vi oss ut på en runda =) De va ashärligt!! När jag kom hem käkad ja frulle sen dog jag.
Efter min lilla tupplur åkte ja hem till Maria, Buster och Emma. Vi promenerade ut på lilla amundön där vi la oss på stranden. Badade flera gånger =) Lite senare kom även Jesper dit. Har haft en kanogo dag vid havet med mycket trevligt sällskap!! =)



Ja de va väl de jag hade att bjuda på idag!
Hoppas ni har de jättebra och njuter av varje dag
oavsett hur "sommarvädret" är!
Kramas mycket och ta hand om era när och kära!!


Pusshajjjjj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0