Besök på akuten!

Hela dagen har jag hostat så jag nästan kiknat å luftrören har varit täta å de har liksom

väst när jag andats... å ikväll när ja satt här hemma blev det ohållbart.

Trodde jag skulle kunna bita ihop ett tag till men insåg att de inte funkade.

Hostade så ja kräktes flera gånger så då beslöt jag mig för att åka ner till Akuten i Mölndal.

Jag klev in där 21.57 å hostade så jag trodde jag skulle spy innanför entredörren..

Tog en kölapp av någon konstig anledning, men sket ganska snart i den å knallade fram till luckan å pep fram att

ja har svårt att andas.

Mannen i luckan drog genast fram en apparat och kollade min syreupptagning samt puls.

Sen ställde han 365 tusen frågor undertiden han fyllde i ett papper. Det var LITE svårt att svara på alla frågor när man knappt fick luft samtidigt som man hostade halvt ihjäl sig. Till slut fick ja fram:

- ja klarar inte å prata mer.

Då kom sköterskan och läkaren och hjälpte mig.

Jag hade för hög puls..vilket oroade dom en del..

hade 120 ...

Blev jätterädd när de gick ut i korridoren å man hörde att de pratade om mig

att de inte lät bra alls när ja andades samt min höga puls.

Jag hade även hostat till mig lite feber, men de va inte mycket.

Ja tycker ja hade kablar överallt bara efter ett par sekunders överläggning ute i korridoren.

En grejj va påkopplad på min öronsnibb, som mätte syreupptagningen

En grej mätte pulsen,

En sak runt armen som de kollade blodtrycket med..

å så satt ja å andades i en mask...

 

 

 

Där fick jag sitta ett tag innan jag kunde prata å svara på läkarens frågor.

Läkaren hette Björn och var MYCKET trevlig och bra.

Fick utskrivet nässpray, kortisontabletter och så skrev denna trevliga själv ut en Epi-Pen

vilket min förra läkare vägrade. För han ansåg inte att jag var så allergisk mot getingstick, vilket inte han

hade nån som helst jävla aning om men han sa att de va bara för personer som behöver åka ambulans om de

blir stugna...

ehh å de behöver inte jag??

Jag har 15 minuter på mig sen är de totalt andningsstopp...

Doktor Björn blev mycket bekymmrad över den läkaren som jag var hos tidigare för ett tag sedan

och fick medicin, då han tyckte att han slarvat med infromation som jag angivit samt de han

hade valt att skriva ut till mig.

 

Så jag får väl helt enkelt ringa och klaga att han skrivit ut fel grejjer till mig

samt inte lyssnat på vad jag sagt... men de va lite svårt eftersom vi inte förstod varandra.

Han bröt på nåt språk, blandade de med engelska och lite svenska... då är de inte så lätt.

 

Men ikväll/natt så har jag blivit lyssnade på, och fått tips, råd och hjälp!

 

När jag svalt kortisontabletterna så ville de ha kvar mig i minst en

timma för att se så de verkade å att ja inte blev sämre.

Det kändes bra att de var så noggranna!!

Fick åka hem vid 00.40

Nu är jag helt slut har slängt mig i sängen och hoppas att jag får sova hela natten.

Har fått huvudvärk men har hellre den än täta luftrör!

I morgon ska jag upp tidigt!

Siktar på att komma i tid till jobbet trots kvällen äventyr =)

Läkaren å sköterskan tyckte jag skulle sova ut i morgon, å skrev ett intyg på att jag varit där i natt

men går hellre hem tidigare i morgon å sover då.

Tack Dr Björn å de sjuksköterskor som hjälpte mig ikväll.

Tur att de finns hjälp att få när de blir kris!!

Å tack till alla er som skrivit på facebook, smsat, å ringt ikväll!!

Känns skönt att veta att så många bryr sig om en =)

Massa kärlek till ER

 

GOD NATT!




Kommentarer
Postat av: Molly

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 10:40:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0