God morgon!

Tja!

I fredags va ja, Lottisen och Malin på universeum med 15 barn.



Vet inte hur många gånger jag räknade till 15 den dagen. Herregud!
Man vill ju inte tappa bort nåt barn så man räknar ju HELA TIDEN!
Men dom skötte sig sååå bra!
De är ju såklart spännande å få åka både buss å spårvagn å sen få va på universeum så länge=)
De va helt underbart å ta en heldag där så man slapp stressa och
man kunde titta noga på alla djur å fråga, diskutera mm.
Höjdpunkten var ju helt klart när hajjarna fick mat =)
Jag tycker de va ascoolt!
Är sjukt imponerad över hur mycket "mina" barn kan och hur intresserade dom är
av alla dessa djur som vi "forskat" om.
SÅ KUL!!! ♥

När jag väl kom hem sen käkade ja lite och degade.



Var jätteseg och somnade stökigt tidigt!

lördagen åkte jag å körde en timmes spinning med Ullis på morgonen.
Men jag tog det lite lugnt..
Min pulsklocka visade 133 när ja hoppa på cykeln innan passet ens börjat,
å Ullis låg på 80. Så ja dissade pulsklockan.

Frågade sen om de va farligt å träna med hög puls,
men de va de inte så länge som ja inte kände nåt obehag.
så de va ju bra =)
Men ska kolla upp de om ja har de för länge.

När ja tränat studsade jag hem, hoppade in i duschen sen flög jag ut på min innergård,
för de va "gårdstädning". Sopade lite och pratade med mina mysiga grannar.

Därefter kom Joel å hans bror förbi å hämtade upp mig.
Vi for till nån golfbana i rommelanda eller nåt hette de..
Där gick vi 9 hål ..eller 7 vi hoppade över 2 för de va några trög-arslen som gick före som tog hur lång tid som helst på sig.
Tycker de va kul å få prova spela med klubbor som va "åt fel håll".
Eftersom jag är typ dubbelhänt så har de varit svårt att avgöra
åt vilket håll ja ska ha klubborna.
Men jag slog lika bra åt båda hållen så de spelar nog ingen roll.

Är nöjd med min insats, fast lite mer fokusering skadar ju inte.
För lite trams från min sida kan ja erkänna.
Men va fan, man kan inte ta allt så serriöst.
De regnade som fan ett tag, men vi var glada ändå =)
Måste tänka possitivt!
"Efter regn kommer solsken"
men de kom fan inge solsken!!!
När jag kom hem sen på kvällen va ja HELT DÖD!
Gjorde inte många knop den kvällen.

I helgen träffade ja en mysig själ som de kändes som om ja kände sedan innan.
För mycket hade vi gemensamt och hans historier om sitt liv kändes igen på nåt sätt.
Jo men visst va de en bror till en vän som jag varit riktigt nära!
Galet ändå att man tror att de är en främling så visar de sig att man vet mer om varandra
än man tidigare anat.

Hur som helst så hade Jag å C en jättemysig söndag tillsammans då vi köpte indisk mat och degade här hemma.
Givetvis kollade vi på den pinsamma hockeyn oxå.
Jag finner inget bättre ord än att de är "sorgligt"!
Igår slutade jag sent, och när ja kom hem begav jag mig ut och sprang en runda.
Sen kom C hit.
Vi satt här å slöade, man va ju gött seg... måndag å allt!

I morse
ringde klockan 05.50
Jag hade inga problem alls med att gå upp då!
Ja gjorde frulle, ja ni läste rätt ...
jag gjorde frukost!




Men hade de inte varit för C så hade så klart inte de inträffat!

Så i dag har jag käkat gröt å macka =)
Blev rastlös av att jag inte börjar förrän 9.30 idag så då
bestämde ja mig för att bege mig ut och springa en liten runda.
Det regnade inget när jag begav mig ut men så  kom regnet och
mina dojjor är nu genomblöta!!


Nu ska ja hoppa i ett bad, å där tänker ja ligga ett bra tag!

Ha en jättebra tisdag!!

Ta vara på varandra!
Kramas mycket och
berätta, hur mycket folk i din omgivning,
betyder för dig!
Ta aldrig någon för givet!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0