Liten på jorden...


Hej!

I morse vaknade jag innan alarmet ringde å satte mig rakryggat upp för att invänta väsandet från mina täta
luftrör, men inget väsande hördes! Jag mådde skitbra!
Kände att jag sovit jättegott de timmar jag fick sovit in natt.
Somnade om och sov tills klockan ringde.

Det tog emot MYCKET att gå upp då jag fortfarande var väldigt trött...
men kände att de var ju kort dag idag för mig på jobbet så
jag bet ihop och gick upp.
Blev piggare efter att ha tagit mig ett bad samt varit ute med hunden.

Åkte till apoteket och hämtade ut min medicin... Billigt NOT!
men de e ju absolut behövligt!




NÄR MAN KÄNNER SIG LITEN PÅ JORDEN...

De finns situationer i mitt liv då jag känner mig som 5 år...
Just vid läkarbesök är en typiskt sådan situation.
Jag hatar sjukhus och åker aldrig dit förrän de är akut.
Å då får jag oftast en knäpp på näsan för att jag envisats med att väntat för länge.
Jag är livrädd och helst av allt önskar jag just då att man hade mamma eller pappa med sig
som höll en i handen och pratade till en med lugnande ord, "allt kommer ordna sig"!

Men när man är "vuxen" blir de ju inte så.
Jag vet att ingen av mina föräldrar hade tvekat en sekund på att komma ner om jag ringt och bett om det..

Men jag måste erkänna att jag världssämst på att ringa och be om hjälp
när jag egentligen vill ha den.
Jag måste klara mig själv, tänker jag.
Men att åka som en dåre runt till alla andra när de är nåt på tok med dom,
de gör jag utan problem, å även om jag vet att jag har massa fina nära
och kära som aldrig skulle tvekat en sekund för att ställa upp, så låter jag bli att fråga.

I min journal på axessakuten, dit jag åkt innan när det varit akut, står det att jag är livrädd för
att vara där samt att jag är hysteriskt nål rädd.
Och var enda gång jag varit där så har de börjat med att
försöka förklara hur de ska hjälpa mig samt att allt kommer bli bra.

Där blir jag behandlad som om jag var just 5 år.
Låter kanske helt otroligt omoget, men det har gjort att
jag vågat lita på att dom inte vill göra mig illa utan bara vill mitt egna bästa.

Och en sån sak som att jag vet att jag får ett löjligt klistermärke efter de tagit blodprov
gör mig så otroligt lycklig, för då känner JAG att jag varit duktig.


Fick detta löjliga men söta klistermärket sistgång ja va tvungen å lämna blod.

Kan nu dagen efter att ha känt mig så liten å rädd som igår,
känna att det är konstigt vad man förändras i olika situationer.
I dag känner jag mig stark och självständig igen.

Och jag vet så väl med vilka ord och med vilket betende jag hade lugnat en annan om han/hon
var i exakt samma situation som jag var i igår,
MEN
Det förståndet finns inte någonstans när jag är i situationen själv å borde peppa mig själv.
Det finns inte någonstans när de väl gäller för min egen del.



Nä nu ska jag sova!!!
God natt på Er!!

Ha de bäst och ta vara på varandra,
å glöm inte visa &  säga till alla nära och kära
hur mycket dom betyder för just Dig!
Spara aldrig på komplimangerna!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Det finns ingen som är så envis som du är Nora!

Du borde våga släppa lite på din höga stil å ge efter och dela med dig om hur du känner dig dom lägena. Som du gör i så mycket annat. Du är en stark tjej men ibland önska jag att du faktiskt bad om hjälp, precis som du kräver av dina vänner att de ska ringa dig i oavsett tid. Var rädd om dig! Du är värdefull!

2011-05-05 @ 15:20:03
Postat av: Zebbe

Håller helt med tidigare skribent som kommenterat.



Hade jag inte bott så jävla långt bort hade jag kommit till dig direkt oavsett om du hade velat de eller inte!! Fattar du inte att dina vänner finns för dig lika mycket som du finns för dem? Din knasa! Hoppas man får träffa dig någon gång. Du verkar vara en toppentjej på alla sett och vis. Du är min drömprinsesa. pyss på räjj

2011-05-05 @ 15:47:42
Postat av: Nora!

ÅH VA FINT NI SKRIVER, JAG BLIR RÖRD!!! På riktigt!



Jag vet att folk ställer upp och jag är medveten om att jag är dålig på att be om hjälp...



Massa kärlek till Er båda!! <3

2011-05-05 @ 16:14:41
Postat av: M

Envis som en åsna är vad du är fröken Ericsson

Du vet hur du når mig om det är något via fax eller morsespråk And I´ll Be There In A Minute ;-)

2011-05-05 @ 17:48:31
Postat av: Nora!

Hahaha!! Skönt å veta, tänkte tända ficklampan igår och signalera men den saknade batterier ;-)

2011-05-05 @ 18:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0