Danmark!

Vi tog båten som gick kl 10...
Och började resan med var sin räkmacka och kaffe =)
Det är ju ett måste!
 
 
 
Efter ett tag ville Emma gå och spela på dom enarmade banditerna.
Själv spelar jag aldrig för jag vinner ALDRIG.
Så jag spar hellre mina slantar till något roligare än att mata dumma spelautomater som
aldrig ger något tillbaka.
 
Stod och tittade på när hon spelade,
och alla spelautomater var ju upptagna av folk som spelade i hopp om att vinna massa
 pengar!!
 
Men så var det en man som lämnade sin plats och jag tvekade först,
men tänkte, äsch, jag har ju EN tia i väskan så jag slänger la på den då.
Visste inte att de fanns sånna som man skulle spela med tior på, men
man lär sig något nytt varje dag
Då vann jag 30kr, sen fick jag inte spelat upp dom på ett tag för jag
vann hela tiden lite.
 
Men sen tog det stop.
Det hade väckts lite hopp om  större vinst efter som jag hade sånt flyt så jag växlade in en hundring.
Men jag hann aldrig spela upp den innan jag vann igen...
då jävlar lät maskinen....
jag blev helt nervös av att se antalet tior på displayen bara stiga i vinst.
Den rullade upp på 100 sen när den var på 150 så tänkte ja nä va e detta sen stannade den på 200...
och helvete vad det rasslade till!
 
 
Mannen som stod brevid gratulerade och jag stod som ett fån och sa,
vad händer? Vaddå 200 tior är inte de jättemycket pengar?
Hur mycket är det?
 
Du vann precis 2000:-
 
Haha jag trodde inte det var sant men så var det =)
 
Man ska ju inte klaga men de va fan tungt att bära omkring på så många tior i handväskan.
Jag trodde inte riktigt på att jag vunnit så mycket så vi gick och räknade!
 
 
På bordet låg det 2050:-
 
 
Snacka om att gå med vinst!
Sen spelade inte jag mer på den resan!
 
När vi kom i land gick vi och strosade och kikade i affärer.
Dröjde inte alls länge innan vi mötte en familj som vi har på förskolan.
Då kände jag verkligen hur mycket jag saknar alla underbara ungar!
När vi kollat igenom de flesta affärerna satte vi oss och fikade på "Farmors cafe"
 
Det var så skönt att slippa känna rastlösheten som tidigare krupit i benen på mig.
Jag njöt av att göra något kul!
 
När vi handlat och shoppat klart satte vi oss och drack lite öl =)
 
 
 
 
Ibland går ölen rakt upp i hövvet ;-) ♥
 
 
Resan hem vart seg...
vi var trötta och proppmätta!
 
Men ändå väldigt nöjda med vår dag i Danmark!
 
Tack ÄmmaH för en mysig resa tillsammans med dig!
Löv jooo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0